Spring naar inhoud

- - - - -

Vino gewond aan oor

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 17 mei 2020 - 20:12

Vorige week zondag is Vino gewond geraakt aan zn oor. Gevecht met andere kat denk. Heb het uiteraard meteen ontsmet en dat dagelijks een paar x gedaan. Zie foto's hoe het eruit zag vorige week.
20200510_193314.jpg
20200510_193244.jpg

Vino leek er weinig last van te hebben. Zag wel een bobbeltje erop..dus goed in de gaten houden vanwege evt absces en ontsteking.
Nu ziet het er zo uit?? Best lelijk nog en lijkt alsof ie eraan gekrabt heeft heeft,want bloedde weer wat. Uiteraard weer ontsmet. He puntje op het einde lijkt dood..voelt ie niet als ik eraan zit.

20200517_135407.jpg
20200517_135353.jpg

Vino eet, speelt en doet alles wat ie normaal doet. Iemand die hier nog iets nuttigs over kan zeggen of tips heeft?? Uiteraard ga ik naar de dierenarts mocht Vino zich minder goed voelen of koorts krijgen. Maar voor nu vraag ik me af wat doet een DA hier aan??
Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2020 - 05:01

Hoe heb je het ontsmet ?
Ik denk dat onze dierenarts zou zeggen om het oor meermaals per dag enkele ogenblikken in een hibitane oplossing te onderdompelen.
Misschien zou ze ook een antibiotica kuur opstarten ?
Ik heb ook goede ervaring met vetramil honingzalf, dat werkt goed in de diepte. Je kan daar ook gewoon honing voor gebruiken, is alleen iets minder praktisch en in de zalf zitten nog andere ingrediƫnten.
Ooit heb ik een lelijke bijtwonde aan mijn vinger van een kat behandeld met zuivere honing. Heeft een tijdje geduurd, maar is helemaal goed genezen.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 18 mei 2020 - 07:48

Ik vrees inderdaad dat er een stukje zal afsterven.
Mss toch eens onder verdoving laten bijwerken...
En een kuur AB kan idd wss ook geen kwaad

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2020 - 10:41

Ik denk ook dat een DA het zou bijwerken, dus afknippen wat sowieso weg/dood zou gaan en mooie nette randen maken om wat nog kan terug aan elkaar te zetten. En zoals hierboven ook gezegd, misschien een kuurtje AB voor de zekerheid om mogelijke infecties te weren.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 18 mei 2020 - 18:23

Ik heb er honingzalf op gedaan.. stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Maar daardoor is het zachter geworden en ziet het er mooier uit. Ik kijk het nog even aan hoe het gaat. We zijn nu toch al 1.5 week verder. En ja een stuk zal er wel afgaan. Ja is niet mooi, maar ook niet ernstig. Mocht Vino er last van krijgen of infectie dat toch even de dierenarts.
Geplaatste afbeelding