Spring naar inhoud

- - - - -

Bo en Cecile verkouden

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#1 Geplaatst 18 mei 2020 - 12:24

Wat is jullie ervaring met verkouden katjes? Bo en Cecile waren aan het hoesten en leken ademhalingsproblemen te hebben. Ook een loopneusje. Dus zaterdag bij dierenarts geweest. Bo had 40,2 graden koorts, Cecile 39,3. Volgens haar is het geen niesziekte. Ze kregen pippetje met pijnstillend en koortswerend middel, dit moeten we gedurende vijf dagen geven. Ze lijken iets beter, maar niet genoeg naar mijn goesting. Hoesten nog, lusteloos (maar lopen wel al meer rond dan afgelopen dagen) en eten niet veel. Ik heb pangasius gekookt, dat ik per portie een beetje verwarm, en daar eten ze wel een beetje van. Ik weet niet, het is zo zielig om te zien en ik ben natuurlijk ongerust  :(

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 mei 2020 - 12:31

Het eerste waar ik aan moet denken is COVID-19?
Katten kunnen het ook krijgen, maar zij komen niet buiten zeker?
Dan moet een van jullie het al hebben, al dan niet met symptomen.

Als het echt verkoudheid is, daar heb ik geen ervaring met.
Enkel met een kleine opstoot van niesziekte (Lily).
En dat vond ik al erg, ze zo zien moeite hebben met ademen (dicht neusje).

Misschien kan het wel helpen, wat wij hebben gedaan, misschien in de badkamer zo veel mogelijk stoom maken?
Met kokende potten, heet water uit de kranen, etc. zodat je een soort van sauna krijgt in je badkamer.
De katten daar in meenemen en even in houden? Dat kan helpen met de ademhaling / neus misschien?

Veel succes in ieder geval!
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#3 Geplaatst 18 mei 2020 - 13:53

Bedankt voor de tip. Ik kreeg ook fysiologisch water mee om hun neusje te spoelen. Volgens dierenarts is het geen covid. Ze zei wel dat ze momenteel veel verkouden katjes ziet passeren. Als het tegen eind deze week niet beter is ga ik met hen terug. Er is wel verbetering hoor, maar ik maak me toch zorgen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 mei 2020 - 14:27

Mag ik eens vragen hoe jij dat fysiologisch water in de neusjes doet om te spoelen?
Ik had dat ook ergens gelezen (voor bij niesziekte), maar ik heb totaaaaal geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Niet dat Lily moeilijk is, in tegendeel zelfs. Maar sommige dingen zijn net 1 stapje te ver denk ik...

En ja, ze horen moeite hebben met ademen, daar krijg ik het zelf ook benauwd van.
Wij hebben ook zo een luchtbevochtiger gekocht voor in huis, dat de lucht niet te droog.
We zetten die dan aan in de living wanneer Lily last heeft van een niesziekte-opstoot.
Geen idee of dat helpt eigenlijk, misschien was dat een nutteloze aankoop...
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#5 Geplaatst 19 mei 2020 - 00:32

juleken, op 18 mei 2020 - 13:53, zei:

Bedankt voor de tip. Ik kreeg ook fysiologisch water mee om hun neusje te spoelen. Volgens dierenarts is het geen covid. Ze zei wel dat ze momenteel veel verkouden katjes ziet passeren. Als het tegen eind deze week niet beter is ga ik met hen terug. Er is wel verbetering hoor, maar ik maak me toch zorgen.
hier ook snotterende katjes ik geef collidiaal zilver en echinacea , antibiotica werkt niet echt. Ook geef ik vitamine uit tube.
Fysiologisch water helpt ook wel, maakt neusje vrij.
Veel beterschap gewenst!!

Bewerkt door lilymaya, 19 mei 2020 - 00:35.

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#6 Geplaatst 19 mei 2020 - 14:19

BlackScorpion, op 18 mei 2020 - 14:27, zei:

Mag ik eens vragen hoe jij dat fysiologisch water in de neusjes doet om te spoelen?
Ik had dat ook ergens gelezen (voor bij niesziekte), maar ik heb totaaaaal geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Niet dat Lily moeilijk is, in tegendeel zelfs. Maar sommige dingen zijn net 1 stapje te ver denk ik...

En ja, ze horen moeite hebben met ademen, daar krijg ik het zelf ook benauwd van.
Wij hebben ook zo een luchtbevochtiger gekocht voor in huis, dat de lucht niet te droog.
We zetten die dan aan in de living wanneer Lily last heeft van een niesziekte-opstoot.
Geen idee of dat helpt eigenlijk, misschien was dat een nutteloze aankoop...

Ik heb dat fysiologisch water nog niet gebruikt, omdat ik niet de indruk heb dat hun neusje verstopt is.

lilymaya, op 19 mei 2020 - 00:32, zei:

hier ook snotterende katjes ������ ik geef collidiaal zilver en echinacea , antibiotica werkt niet echt. Ook geef ik vitamine uit tube.
Fysiologisch water helpt ook wel, maakt neusje vrij.
Veel beterschap gewenst!!

Oh nee, bij jullie ook al  :(
Ze zijn wel beter nu heb ik de indruk. Eten, en komen opnieuw ons gezelschap opzoeken. Ze slapen wel veel, maar ja, het blijven katten natuurlijk  :louche:  ;)
Voor jullie ook veel beterschap he!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 19 mei 2020 - 14:33

Heel veel beterschap toegewenst voor alle snotterende katjes!
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#8 Geplaatst 19 mei 2020 - 16:31

Bekijk berichtjuleken, op 19 mei 2020 - 14:19, zei:

Ik heb dat fysiologisch water nog niet gebruikt, omdat ik niet de indruk heb dat hun neusje verstopt is.

Oh nee, bij jullie ook al  :(
Ze zijn wel beter nu heb ik de indruk. Eten, en komen opnieuw ons gezelschap opzoeken. Ze slapen wel veel, maar ja, het blijven katten natuurlijk  :louche:  ;)
Voor jullie ook veel beterschap he!
Dank je

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#9 Geplaatst 19 mei 2020 - 21:02

lathyrus, op 19 mei 2020 - 14:33, zei:

Heel veel beterschap toegewenst voor alle snotterende katjes!

:hug:  :hug:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 mei 2020 - 17:27

hoe gaat het nu met bo en cecile?
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.952 berichten

#11 Geplaatst Gisteren, 12:28

lathyrus, op 23 mei 2020 - 17:27, zei:

hoe gaat het nu met bo en cecile?

Het gaat eindelijk beter. Het is een ganse tijd op en af gegaan, en nu nog hebben ze beiden soms nog een hoestje. Dus we houden het nog steeds in het oog. Maar er wordt weer goed gegeten en er worden weer knuffeltjes gevraagd en uitgedeeld  ;)