Spring naar inhoud

- - - - -

Teruggekeerde vermiste kater reageert niet op naam

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Sofie.cr
Sofie.cr
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 20 mei 2020 - 12:02

Hallo iedereen,
2 weken geleden is mijn 6jarige kater ontsnapt en weggelopen.
Tussen mijn benen door naar buiten, en verdween in de nacht. Dagelijkse zoektochten, aanbellen bij mensen, over daken kruipen, Flyeren en gebruik van  sociale media,... Leverde niets op.
Maar... Gisterenmiddag zag ik mijn katertje op 1 van de garages zitten in straat.
Toen ik zijn naam riep, keek hij maar bleef zitten.
Gisterenavond hetzelfde verhaal en deze ochtend terug.

Ik weet dat hij het is, voor 95%, maar waarom komt hij niet terug?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 mei 2020 - 14:14

kan je hem niet proberen lokken met snoepjes ofzo? De onze kwamen altijd afgestormd zoals een trein op volle snelheid als ik gewoon nog maar rammelde met het zakje snoepjes
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 21 mei 2020 - 22:10

Bekijk berichtlathyrus, op 20 mei 2020 - 14:14, zei:

kan je hem niet proberen lokken met snoepjes ofzo? De onze kwamen altijd afgestormd zoals een trein op volle snelheid als ik gewoon nog maar rammelde met het zakje snoepjes
Die van mij ook. Als ik met de Dentabitsdoos rammel en "slaap" roep, staan ze langs me. Ideaal om ze 's avonds binnen te roepen.
Misschien wil je kat niet binnen komen met dit mooie weer. Butler komt de laatste dagen ook meer op zijn "sloffen" binnen. Het duurt wel even eer hij komt. Als hij zijn kop wegdraait als je hem roept, wil hij zeggen: "ik heb nog geen zin". Misschien kan je hem lokken met zijn lievelingskostje, eventueel wat opgewarmd, zodat hij het kan ruiken.

Bewerkt door Elma, 21 mei 2020 - 22:14.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Sofie.cr
Sofie.cr
  • 3 berichten

#4 Geplaatst 22 mei 2020 - 00:04

Elma, op 21 mei 2020 - 22:10, zei:

Die van mij ook. Als ik met de Dentabitsdoos rammel en "slaap" roep, staan ze langs me. Ideaal om ze 's avonds binnen te roepen.
Misschien wil je kat niet binnen komen met dit mooie weer. Butler komt de laatste dagen ook meer op zijn "sloffen" binnen. Het duurt wel even eer hij komt. Als hij zijn kop wegdraait als je hem roept, wil hij zeggen: "ik heb nog geen zin". Misschien kan je hem lokken met zijn lievelingskostje, eventueel wat opgewarmd, zodat hij het kan ruiken.

Speeltje lukt niet, snoepjes niet, eten lokt hem ook helemaal niet...
Hij is al weg sinds 8mei,
De voorbije dagen denk ik hem echt gezien te hebben voor 95%..

lathyrus, op 20 mei 2020 - 14:14, zei:

Dit doe ik, maar geeft enkel een face2face ontmoeting... :(

Elma
Elma
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 mei 2020 - 21:52

En kan je hem niet vangen? Dan kan je hem terug in huis "opsluiten" voor een tijd.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 25 mei 2020 - 09:09

Eventueel ergens een vangkooi lenen van je dierenarts of zo?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com