Spring naar inhoud

- - - - -

Kattensite.be is gered :-)

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 juni 2020 - 15:08

We moeten het onder ogen zien: kattensite.be is niet meer wat het geweest is, en het zal ook nooit meer zo worden.

Daarnet heb ik de factuur betaald voor de hosting tot eind september (ik kwam niet toe met wat op de rekening stond trouwens) en dat wordt dan gelijk de laatste.

Kattensite.be kwam 8 jaar geleden in mijn leven en heeft het serieus veranderd.
Zo kwam ik hier Kate tegen (Maylun toen op het forum) en leerde ik een massa bij.
We gingen naar bijeenkomsten, en hier zaten best wat vrienden.
Maar het werd overgenomen en veel vaste leden bleven weg.
Had gehoopt dat ze zouden terugkomen, maar niet dus.

Aangezien mijn enige inkomsten komen van google advertenties, en bestellingen via zooplus (11 € vorige maand) en medpets (0 € de laatste 4 maand), komt er niet meer genoeg binnen.
Elke 3 maand is het nagelbijtend aftellen tot ik de kosten krijg voorgeschoteld.
En ik ben het beu om tegen de bierkaai te vechten...

Als er iemand een reddingsplan heeft, en het beheer wil overnemen: be my guest.
Er is uiteraard geen overnameprijs aangezien de leden mee hebben betaald indertijd.
Iets waar ik jullie nog allemaal dankbaar voor ben.

En het is zuur dat mijn doel om dit te redden niet gehaald is.
Heb geprobeerd, maar helaas.

Eventueel kunnen we terug een Facebookgroep oprichten, maar een forum blijkt dus helaas niet meer van deze tijd te zijn :8

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Armani
Armani
  • 15.759 berichten

#2 Geplaatst 02 juni 2020 - 15:46

Bekijk berichtEvyke81, op 02 juni 2020 - 15:08, zei:

Eventueel kunnen we terug een Facebookgroep oprichten,
Goed idee

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 02 juni 2020 - 16:34

Dit is de enige site waar ik nog elke dag kwam. Ik zal het enorm missen. Ook de enige plek waar ik raad durfde vragen zonder afgeschoten te worden. Een grote kennisbron zal verloren gaan. Alsook zal ik velen nooit meer horen. Ik zit op enkele Facebook groepen, maar dat is verre van hetzelfde. Dat is vluchtiger en je gaat geen oudere dingen opzoeken erop voor hulp. Nogmaals, een grote kennisbron gaat verloren. Spijtig...
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.537 berichten

#4 Geplaatst 02 juni 2020 - 18:05

Ik denk dat een fb groep idd de enige oplossing is, wie gaat de kosten dragen voor een forum dat eigenlijk veel te weinig actieve leden heeft.
Je hebt het geprobeerd Evy, jou is niets te verwijten. We zijn jou dankbaar ;)

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 juni 2020 - 19:55

Mja ik zou wel voorstander zijn van maandelijks lidgeld om het levend te houden. Maar die optie was afgeketst dacht ik.

Bewerkt door BlackScorpion, 02 juni 2020 - 19:55.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.960 berichten

#6 Geplaatst 02 juni 2020 - 23:58

Bekijk berichtBlackScorpion, op 02 juni 2020 - 16:34, zei:

Dit is de enige site waar ik nog elke dag kwam. Ik zal het enorm missen. Ook de enige plek waar ik raad durfde vragen zonder afgeschoten te worden. Een grote kennisbron zal verloren gaan. Alsook zal ik velen nooit meer horen. Ik zit op enkele Facebook groepen, maar dat is verre van hetzelfde. Dat is vluchtiger en je gaat geen oudere dingen opzoeken erop voor hulp. Nogmaals, een grote kennisbron gaat verloren. Spijtig...
ik vind het ook wel jammer :(

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 juni 2020 - 12:01

Kunnen we eventueel niet met de vaste kliek een gratis forum opstarten zoals op ProBoards? Ik ken er niets van hè, maar ik zat daar maar aan te denken?
Geplaatste afbeelding

#8 Geplaatst 03 juni 2020 - 12:43

Oei, ik lees dit nu pas....
Ben een beetje in shock....

Vanmorgen net een (eerste) foto van mezelf geplaatst dus hopelijk is dit er geen reactie op.... :louche: ;)  .
(Moet het even laten bezinken, denk ik :cry: ...)

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 03 juni 2020 - 14:54

Bekijk berichtBlackScorpion, op 03 juni 2020 - 12:01, zei:

Kunnen we eventueel niet met de vaste kliek een gratis forum opstarten zoals op ProBoards? Ik ken er niets van hè, maar ik zat daar maar aan te denken?

ik ken er ook niks van

Bekijk berichtBlackScorpion, op 02 juni 2020 - 19:55, zei:

Mja ik zou wel voorstander zijn van maandelijks lidgeld om het levend te houden. Maar die optie was afgeketst dacht ik.

ik ben ook voorstander

en daar gaat mijn enigste sociaal contact dan....

Bewerkt door lathyrus, 03 juni 2020 - 14:54.

Geplaatste afbeelding

#10 Geplaatst 04 juni 2020 - 13:50

Ik ken daar ook niets van maar als dat zou kunnen, zou dat mss een oplossing zijn.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.537 berichten

#11 Geplaatst 04 juni 2020 - 15:30

https://www.proboard...eate-free-forum

Zo te zien zou het makkelijk moeten zijn om een gratis forum aan te maken. Ik ben een complete leek daarin, misschien iemand die zich er aan wil wagen?
We hebben nog even tijd tot september, maar misschien wel een optie

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.759 berichten

#12 Geplaatst 04 juni 2020 - 17:59

Bekijk berichtInge91, op 04 juni 2020 - 15:30, zei:

Zo te zien zou het makkelijk moeten zijn om een gratis forum aan te maken.
Waarom geen privé-FB-groep?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#13 Geplaatst 04 juni 2020 - 21:28

Bekijk berichtArmani, op 04 juni 2020 - 17:59, zei:

Waarom geen privé-FB-groep?

Een Facebook groep is niet zoals een forum. Er gaat enorm vzel verloren van info. Je kan geen dingen hebben zoals de wist je dat ofzo.

Ik heb nu even geen tijd, enorm druk op het werk. Anders zal ik als ik ooit tijd heb eens zien naar die Proboards.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 05 juni 2020 - 07:42

Er is nog iets wat we kunnen proberen.
Ik kreeg gisteren deze mail van Andy:

Momenteel betaal je 59,29 euro / maand (btw inbegrepen.
Ik zou dit naar 18 euro / maand (btw inbegrepen) kunnen brengen als we KS verhuizen naar een intern “budget” platform.
Op dit platform kunnen we geen performance garanderen, kan er niet zo eenvoudig uitgebreid worden (als dat nodig is), kan een downtime minder snel verholpen worden maar is de kostprijs een stuk lager omdat er daarbij wordt gewerkt met goedkopere materialen. Het kan zijn dat KS daardoor wat trager werkt maar het kan evengoed zijn dat je het verschil niet of nauwelijks merkt.

Ik stel het maar even voor. Als dit interessant lijkt kunnen we dit verder bespreken.
In het andere geval zullen we kattensite.be helaas zien verdwijnen van het internet.

Ik denk dat we deze kans moeten grijpen.
Hij geeft ook aan dat mijn beperkte kennis van fora (en vooral wat erachter schuilt) ook een groot probleem is...
En dat weet ik zelf ook, maar ik heb echt geen tijd om opleidingen te gaan volgen bij een werkweek met minstens 44 u in.

Dus modder ik maar wat aan ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#15 Geplaatst 05 juni 2020 - 07:43

:onzeker: :onzeker: :onzeker:
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL