Senior vanaf zeven?
#1 Geplaatst 09 juni 2020 - 20:09
Zelf vind ik niet dat er plotse veranderingen zijn, maar bij mensen gaat ouder worden ook niet ineens slechter natuurlijk. We hebben wat problemen met Saga maar zij was vroeger al een slaapkop. Pluis is recent wat gekalmeerd maar dat heeft denk ik meer te maken met de operatie die ze in maart had dan met haar leeftijd. Ze is nog even speels. Beide zijn straatkatten, dus er zijn geen rasspecifieke dingen waar ze aan kunnen lijden.
Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch
Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.
Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.
- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP
#2 Geplaatst 09 juni 2020 - 21:24
Lily ken ik niet goed genoeg om iets te zeggen. Ze is nu ook van buitenkat naar binnenkat gegaan, dus dat is sowieso een verandering.

#3 Geplaatst 10 juni 2020 - 17:41
Denk dat het allemaal commerce is

Cloe werd wat rustiger na haar 7de en aanhankelijker, ze is heel speels gebleven tot ze 15 werd daarna minderde het wel en sliep ze meer

#4 Geplaatst 10 juni 2020 - 21:32
Wijlen ons Misty werd ook minder actief rond 7 jaar. Haar heb ik droge brokken van 7+ gegeven omdat ze al allergieën had (huiduitslag van vlooien), waar ze voor behandeld werd. Wijlen haar zoon, Juno, is altijd actief gebleven tot hij longkanker kreeg op 10 jaar. Toen werd hij, de laatste maanden heel rustig, door de kanker natuurlijk.
Ik geef mijn katten alleen voer 7+ als ze ouderdomsverschijnselen vertonen of als ze meer dan 9 jaar zijn.
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3

Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos
#5 Geplaatst 11 juni 2020 - 15:21
Af en toe krijgt ze haar stikte en raast ze door het huis als een wervelwind maar dat duurt maar vijf minuten en dan gaat ze weer slapen...
ah ja, en ik ben de matras van dienst

#6 Geplaatst 12 juni 2020 - 13:26
Zij is de grootste, zwaarste, actiefste van de 3.
Zij kan het hoogste springen, het verste en is het snelst

Maar dat is altijd al geweest.
#7 Geplaatst 13 juni 2020 - 10:14
Nya hebben we gevonden op volwassen leeftijd en haar leeftijd is dus geschat. Ze zou een beetje ouder kunnen zijn, maar was nog jong toen we haar vonden en is toen geschat op 2 jaar. Zij heeft sinds ze 8 jaar is problemen met huidkanker op haar neusje en enkele andere kwaaltjes. Ondertussen gaat het niet super met haar, heeft ze echt wel veel gezondheidsproblemen en ze is nu 12 jaar. Maar dat is dus haar geschatte leeftijd en geeft misschien een fout beeld.
Bewerkt door Syntara, 13 juni 2020 - 10:16.
#8 Geplaatst 26 juni 2020 - 09:32
De Van Boevaerds worden er volgende week 12. Ze hebben beide wat artrose, wat heel normaal is voor die leeftijd, maar ze kunnen nog genoeg overal op- en afspringen. Hun voeding is een mix van Senior met Metabolic met granenvrije Purizon.
Archie van 10 jaar heeft nergens last van. Hij krijgt jaarlijks complimenten van de dierenarts over zijn mooie gezonde gebit, waar je zeker zijn leeftijd niet aan zou toeschrijven. Hij eet mee met de Van Boevaerds, want is door zijn voorgeschiedenis een enorme schrokop.
Chester, ook 10 jaar, is de enige met een normaal lichaamsgewicht (hoewel Poekie nu ook op gewicht staat doordat hij in april flink ziek is geweest). Hij heeft artrose aan de overgang tussen rug en staart, maar dat belet hem niet van dagelijks op avontuur te gaan. Hij eet Purizon in een Surefeed, want iets anders wil hij niet en hij kan ook niet puzzelen (en de Van Boevaerds mogen maar beperkt Purizon eten).
Ik probeer hun gewicht onder controle te houden, want dat durft al eens de mist in te gaan. Dat is niet bevorderlijk voor hun artrose. En verder moeten ze dagelijks ook wat aan lichaamsbeweging doen met behulp van een hengel of pluimenstok.

The devil has work for idle paws

www.dendermondsezwervertjes.org
#9 Geplaatst 26 juni 2020 - 17:49
Sabine2, op 26 juni 2020 - 09:32, zei:
De Van Boevaerds worden er volgende week 12. Ze hebben beide wat artrose, wat heel normaal is voor die leeftijd, maar ze kunnen nog genoeg overal op- en afspringen.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch
Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.
Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.
- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP
#10 Geplaatst 01 juli 2020 - 16:47
Of tijdens een massageke, terwijl ze voordien 100% lagen te genieten, gaan ze nu eens opkijken of een licht geïrriteerd geluidje maken als je een pijnlijke plek aanraakt.
Machteld., op 26 juni 2020 - 17:49, zei:
Geen eenvoudige etenstijd precies

The devil has work for idle paws

www.dendermondsezwervertjes.org