Spring naar inhoud

- - - - -

Stel,u ziet dit bij de buren...

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.318 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 10 juli 2020 - 13:33

Ga er nog geen woorden aan toevoegen...

Graag jullie mening

DSC00370.JPG

sorry laatste keer

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 juli 2020 - 14:14

Ik zou verder moeten kunnen zien, kunnen de katten ook binnen of enkel in die veranda?
Want indien enkel in die veranda kan dat er echt heet worden als de zon schijnt.
Indien ze ook binnen kunnen, zie ik geen probleem?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.318 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 10 juli 2020 - 14:36

ze wonen er net en er zijn geen huisdieren toegelaten. Deze serre staat los van het huis. gaf reeds een thermometer en 1 keer moesten ze er al uit en ze stonden dan in 3 benchen open op de koer.
sorry laatste keer

Sabine2
Sabine2
  • 8.720 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 juli 2020 - 15:22

Ik zie daar al minstens 9 katjes in die veranda (die totaal niet afgeschermd is van de zon).
Amper krabmogelijkheid, geen schuilplaatsen, veel te warm...
En 3 kattenbakken (misschien nog een vierde in die andere hoek), hopelijk worden die dan heel regelmatig uitgeschept.

Dit is niet OK.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Nivo
Nivo
  • 6.318 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 10 juli 2020 - 15:43

moet dus voorzichtig zijn want de buur aan de andere kant heeft zich er ook al mee gemoeid.
Het zijn 14 katten, waarvan ook pubers en een nestje van dit jaar.
Dacht gisteren 2 mensen gezien te hebben, dacht is het mss al controle of zijn het mensen die kwamen kijken voor een gratis katje?

Weet het dus niet want er is niks veranderd sinds dat bezoek.

Zolang er dierentuinen bestaan zal dit toegestaan zijn, zolang ze eten en drinken krijgen en niet vervuilen.

Ze hebben ook 2 honden en he tuinhuis zitten konijnen.
Snap het plezier hier niet van, voor de dieren in ieder geval niet.
Moest denken aan verzamelaars.

Hoop antwoord te krijgen van mijn andere buur of hij idd aangifte deed en er gisteren idd controle was geweest.

sorry laatste keer

Sabine2
Sabine2
  • 8.720 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 10 juli 2020 - 16:22

Inderdaad, lijken me ook verzamelaars, maar zeker niet in het voordeel van de beestjes.

En als er een nestje bijzit van dit jaar, dan zit er al minstens een Koppel niet steriele katjes bij. En straks inteelt enz enz

Ik hoop ook dat ze controle krijgen.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

lilymaya
lilymaya
  • 7.973 berichten

#7 Geplaatst 10 juli 2020 - 16:52

Ziet er triest uit. :cry:

Nivo
Nivo
  • 6.318 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 10 juli 2020 - 17:18

Trieste is dat de andere buren dus denken zolang ze niet los gelaten worden hebben we er geen last van.
Voelt nu als dat ik mezelf voor lul gezet heb dus, snap niet dat ze niet antwoorden dit kan toch niet of ben ik degene die gek is?!

Moet voorzichtig blijven want de andere buur bekleed een functie met aanzien...(gemeente en politiek)

sorry laatste keer

Nivo
Nivo
  • 6.318 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 10 juli 2020 - 17:37

Heb mss dom want zal dan overkomen alsof dit mij goedkeuring krijgt maar al wat speeltunnels en zo gegeven en speelgoed.
Toen die 2 mensen er gisteren waren zag het er dus al wat knusser uit dan ze zaten ... :(

heb de wet weyts meegenomen en inteelt idd ook toen ik een gesprek had met de andere buur.
Hoorde gisteren ook een paar man van de milieudienst achter onze tuinen inspecteren of er niks was die op katten duidde.
Dit moet hier mee te maken hebben... zou toeval zijn.

Wou dat iemand mij op de hoogte bracht of er nu idd iets ondernomen word. (en niet alleen het vooruitzicht om te voorkomen dat er eigendommen onder gepist gaan kunnen worden...)

sorry laatste keer

Féline
Féline
  • 1.897 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 juli 2020 - 19:10

Geef het aan bij de politie of bij de dierenbescherming in plaats van hier over te praten !

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#11 Geplaatst 10 juli 2020 - 19:26

Ah ja sorry, ik dacht dat het een veranda aan huis was en er niet zoveel katten zaten en dat die ook in huis kunnen. Waar ik dan ook dacht dat er mss meer bakken waren. In het geval wat jij zegt, dat is niet goed.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#12 Geplaatst 10 juli 2020 - 19:31

Ik keur zeker niet goed wat op de foto te zien is. Maar je schrijft dat ze net verhuisd zijn, is er een kans dat de katten tijdelijk in de veranda zitten terwijl er verbouwingen gebeuren? Indien niet, aangeven. Hoe meer klachten de dierenbescherming erover krijgt, hoe beter zou ik denken.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Nivo
Nivo
  • 6.318 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 10 juli 2020 - 20:02

Het is een huurhuis, de huisbazin wist dit niet.
Er mogen geen huisdieren gehouden worden, maar buiten dan wel?

Heb net een aanvaring met ze gehad want hoorde katten janken van pijn en ze waren dus de katten van uit de bench aan het uitschudden terug in de serre maar ze hielden zich vast aan de kooi met man en macht. Dus kijk over de muur en roep dit is toch niet normaal en ze zeggen dat ik me niet moet moeien dat ik niet over de muur mag kijken want ze gingen de politie bellen.
Even later staan ze met een tuinslang de ruiten af te spoelen omdat de honden er tegen hadden gezeken. Zoveel kabaal op de ruiten voor die katjes.

HEb hun huisbazin gebeld en ze zegt dat ik nog even geduld moest hebben want ze kan niks doen.

Ze hebben toch ergens zekerheid dat ze dit mogen doen want ze riepen nog dat er volgende week een kooi gebouwd gaat worden en wijzen naar achter in de tuin.
Mag dat, Katten in een kooi houden voor de van hun leven? Waar zijn we mee bezig als mensen?!!

Heb al dierenbescherming aan de lijn gehad en die zeggen als ze goed verzorgd worden, eten en drinken dan kunnen we er niet veel aan doen. Wel verplichten te steriliseren, chippen. Inenten was geen verplichting want was bang dat ze alleen maar ziekten zouden geen verspreiden zo dicht op elkaar.

Ik wil en kan hierop niet aankijken als dit door mag gaan.

Iemand die echt weet wat wel en niet mag. Huisdieren niet toegelaten mag dat dan wel buiten in de tuin?
Mag je katten in een kooi houden (denk dat ze kattenren bedoelen) heel het jaar door?  

Los gaan ze niet mogen lopen dat maakte die andere buur hun al duidelijk dat hij dat niet wilde omdat hij net zijn tuin heeft laten heraanleggen en een buitenkeuken met terras had gebouwd.

sorry laatste keer

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 11 juli 2020 - 10:14

Een asiel heeft heel veel verplichtingen:

- 1 m² per kat
- schuilmogelijkheden
- krabmogelijkheden

Dat eerste lukt mss nog, maar dat tweede en derde puntje al niet.

Maar, dat is dus asielverplichting.  Voor particulieren zijn er geen bepalingen.

Behalve inderdaad de verplichte sterilisatie en chip.  
Dus enkel op dat vlak ga je iets kunnen doen.

Ofwel als het buiten 30 graden is en zij in een oven zitten... maar ik hoop dat het nooit zo ver moet komen.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#15 Geplaatst 11 juli 2020 - 10:42

Je kan als huisbaas wel zeggen dat huisdieren niet toegelaten zijn, maar dat kan je niet afdwingen omdat binnenshuis privésfeer is. Zelfs wanneer dat vermeld staat in het huurcontract. Er zijn vorig jaar  of twee jaar terug een aantal zaken rond geweest dacht ik.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP