Spring naar inhoud

- - - - -

In de knoop met jezelf?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 03 oktober 2009 - 11:08

Melvin, jah! Dat is toch een geval apart hoor!

Ik merk soms echt dat hij in de knoop ligt met zichzelf.
Nu ook weer. Hij hunkert naar aandacht, knuffels en aaitjes, maar hij weet niet zo goed of hij het ECHT wel wil.
Hij komt dan naast de zetel wandelen en te miauwen.
Ik aai hem dan en hij geniet...dan kijkt hij mij boos aan en loopt hij weg, omdat hij het toch niet echt wil. Dan komt hij terug kroelt hij op de grond, miauw hij, smeekt hij,...
Ik aai en knuffel hem opnieuw. Weer heeft hij er genoeg van.
Dan springt hij op de zetel. Meestal OP de laptop en loopt hij daar wat spastisch te doen en te miauwen. Ik aai hem. Hij geniet en springt dan maar weer op de grond om weg te lopen.

Die kat? Iemand enig idee wat er scheelt met hem? Ik denk dat hij wat last heeft van persoonlijkheidsstoornissen. Of misschien heeft hij wat last van mannelijke krolsheid :d
Op bepaalde momenten merk je echt dat hij knuffels wilt, maar hij weet niet echt goed of hij dat wel wil toelaten. Net een stoere man die zijn gevoelens niet wil tonen :s

Op zo'n momenten wil hij ook meestal kattenkwaad uithalen. Hij springt dan op kasten waar hij normaal niet op springt,...
Puberteit?
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2009 - 11:13

:ha :ha :ha :ha héél herkenbaar!! Willow is nét zo!
Daarnet ook weer... Ik was de keuken aan het schoonmaken, komt hij naast me zitten, kijkt naar me op met van die grote smekende ogen en zegt met een piepstemmetje "mauwwww". Ik vraag of hij een knuffel wil; wat wordt beantwoord met een iets luidere "mauwww", ik geef hem een knuffel, hij begint te spinnen, en dan stopt hij ineens, kijkt boos en loopt weg. :trance:

Ook zo met schootzitten: soms komt hij dan ineens op schoot gekropen, krult zich helemaal op en dan moet ik hem knuffelen. En dan opeens is het genoeg, en kan hij niet snel genoeg weg zijn. Dan gaat hij ergens op de krabpaal of in de zetel heel statig zitten kijken...

Inderdaad alsof hij de macho wil uithangen en niet echt wil toegeven dat hij toch knuffels nodig heeft... Achja... mannen hé! ;)
Of het pubertijd is, weet ik niet... Willow is meer dan 3 jaar ondertussen en voor zn 1ste verjaardag gecastreerd... Dus het kan ook gewoon zijn dat Melvin dat zal blijven doen en dat het dus gewoon een karaktertrekje is.

Bewerkt door Karolientje, 03 oktober 2009 - 11:16.
Reden van bewerken: aanvulling bericht

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 03 oktober 2009 - 11:49

Victor is ook zo.. Als hij zelf rond ons been komt draaien mogen we hem aaien, maar volgens zijn termen hoor.. Een schootzitter is het al helemaal niet.. Hij wil steeds het stoere kereltje uithangen.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2009 - 15:02

Idem hier met onze Onslow!!! Typisch mannelijk denk ik :ha
Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#5 Geplaatst 03 oktober 2009 - 15:14

Fergus is ook zo'n raar manneke!
En dan zeggen ze van vrouwen, dat ze wispelturig zijn!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2009 - 19:07

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 07 september 2010 - 00:37

Lies is altijd zo ! :LOL:   Ze heeft geen "zittend gat" zoals ze hier zeggen...
Ze kan zeker genieten van aandacht en deze ook komen vragen maar dan is ze ineens even snel weg, hopla ! Ook een echte wriemelkont als je ze eens moet oppakken voor iets, noem haar dan ook de spinnenkop...
Gisteren, geen spoor van lies te bekennen in de keuken als ik de deur van de ijskast opendoe en als ik die terug sluit (5 seconden later) zit ze op het tafeltje achter de deur die ik sluit, ik verschiet me een ongeluk natuurlijk.  Juist zoals in de film... :d
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 07 september 2010 - 00:39

Ola, da's al een oud topic... :)
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 07 september 2010 - 00:40

Klinkt wel een beetje als onze Jaro :mrgreen:
Veel aandacht willen en dan toch plots boos zijn :mrgreen: Hij springt op tafel om gekamd te worden, en dan bijt hij plots in mijn hand als ik bezig ben met kammen...

Aandacht, daar is hij gewoon dol op. Ook negatieve aandacht is voor hem aandacht. 't Is een heel slim ventje, dus hij snapt het als ik slecht gedrag negeer.

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#10 Geplaatst 07 september 2010 - 08:42

loeba heeft dat tot nu toe nog niet :) hij draait en keert tot hij precies goed ligt en begint dan volop te spinnen.
als hij aandacht wilt blijft hij gwn liggen tot het baasje zelf iets anders moet gaan doen, ik kan niet de hele dag in de zetel, of aan de bureau zitten omdat hij dat wilt :LOL: