Spring naar inhoud

- - - - -

Nette, nieuwe wending (update p. 9 met fotootjes )

• Log in om te reageren
155 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#106 Geplaatst 26 november 2009 - 15:55

Geduld heb ik met hopen hoor als het op de dieren aankomt. Ze krijgt hier zeker alle tijd die ze nodig heeft om zich aan te passen. In de voormiddag moest ik eventjes weg, en toen heb ik ze apart gezet omdat ik het gevoel had dat alle poezen nood hadden aan extra rust. Ze hebben op die tijd dan ook allemaal de gelegenheid genomen om hun buikjes nog eens rond te eten, want ze wilden hun natvoer niet meer sinds Nette hier is.
Nu ligt Nette weer rustig boven te slapen op de kattenkamer, ze komt heel af en toe eens op inspectie beneden, maar is even vlug terug boven. Sinds vanmiddag steekt ook de Feliway stekker in.
@ Fairy, kan je me eventueel enkele tips geven in de omgang met een dove poes ? Want ik vind het toch wel moeilijker dan verwacht. Hoe kan ik haar bijvoorbeeld sussen, geruststellen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#107 Geplaatst 27 november 2009 - 11:31

Ook de 2de nacht is rustig verlopen. De poezen laten elkaar vooral gerust. Het gaat wel iets van lange adem zijn om Nette te laten wennen. Overdag zit ze altijd boven, ik ga regelmatig een kijkje nemen, en dan ligt ze ook bijna altijd in hetzelfde bakje aan de muur. Ze is al wel wat rustiger naar ons toe, blaast al wat minder als ze ons ziet en begint te spinnen als we bij haar gaan zitten. Ze speelt ook wel een beetje in haar eentje op de kattenkamer.
Gisterenavond toen we de andere poezen naar boven brachten lag Nette in haar bakje te slapen, Daisy was er naartoe gegan en begon uitbundig te blazen, maar aangezien Nette doof is, sliep ze gewoon verder, was wel grappig om te zien :lachen: :lachen: Ook nog eens enkele foto's van haar.
Nette in de keuken, ik had haar eventjes naar beneden gehaald :
Geplaatste afbeelding

In haar schuilplaatsje :
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• 100_0006_2.JPG
  • 100_0007_2.JPG
  • 100_0008_2.JPG
  • 100_0009_2.JPG
  • 100_0010_2.JPG

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#108 Geplaatst 27 november 2009 - 12:14

Oh Peggy ,
rustig a komt dat dik inorde ,
Ik kom nog eens knuffelen hoor!!!!

super foto s
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 27 november 2009 - 12:18

Nette is nu in goede handen, ja wat wil je dat beestje was gewoon van alleen in een hoekje te liggen, dus het zal idd wat tijd vergen maar ze ziet er toch heel lief uit hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#110 Geplaatst 27 november 2009 - 12:25

Jeetje zeg, ik heb dit helemaal gemist........ gelukkig zit ze nu bij jullie en kan ze een prinsheerlijk leventje tegemoet zien.
Heel erg veel succes want het lijkt me toch ook niet zo makkelijk als ze doof zijn

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#111 Geplaatst 27 november 2009 - 13:24

Dat gaat vast wel goedkomen, het is een schatje :love3: :heart: :love3:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#112 Geplaatst 27 november 2009 - 13:50

Die zou ik niet meer afgeven hoor.  Ze lijkt erg op haar gemak al te zijn.  Super voor jullie!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#113 Geplaatst 27 november 2009 - 14:42

veerlevs zei:

Die zou ik niet meer afgeven hoor. Ze lijkt erg op haar gemak al te zijn. Super voor jullie!

Ik geef ze ook nooit meer af hoor. Als ze gelukkig is met enkel boven te liggen dan mag dit van mij. Ik zal dan zelf wel een paar keer per dag bij haar gaan zitten :LOL: . Maar uiteindelijk hoop ik toch dat ze uit zichzelf kiest om naar beneden te komen en zich in de groep te begeven, samen spelen is zoveel leuker

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#114 Geplaatst 27 november 2009 - 15:33

Dat komt helemaal in orde met deze mooie meid

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#115 Geplaatst 27 november 2009 - 18:16

Achhh ze lig lief te slapen zo,komt helemaal goed hoor..
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#116 Geplaatst 27 november 2009 - 18:23

We maken vorderingen :LOL: . Juist een uurtje boven geweest met de dragonfly, aan die verleiding kon ze niet weerstaan en we hebben dus eventjes aan het spelen geweest :dance: . Simba en Daisy kwamen een kijkje nemen, en dat vond ze ook al niet meer zo eng. Ze begon wel te brommen, maar echt blazen deed ze niet :dans: .
Ik heb echter de indruk dat ze pijn of last heeft van haar achterste pootjes, als ze ergens op wil, dan doet ze dit al kruipend, ze springt niet :-k , ook bij het spelen met de dragonfly gebruikt ze haar pootjes niet, ze volgt wel met haar hoofdje en probeert de dragonfly dan te pakken met haar bekje :catnoknow . Denk dat ik morgen eens naar de DA ga bellen om te zien of ik langs kan komen, voor een kitten van 5 maanden is ze niet erg speels vind ik, ze heeft bijna de ganse dag geslapen op hetzelfde plekje.
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 28 november 2009 - 08:31

Ben blij dat het al wat beter gaat met de andere poezen, dat komt wel in orde.  Ben benieuwd wat de DA zal zeggen, hopelijk is het niet erg.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 28 november 2009 - 11:51

Anja zei:

Ben benieuwd wat de DA zal zeggen, hopelijk is het niet erg.

Omdat Nette vanmorgen spontaan mee uit haar kamertje kwam en op ontdekking ging, wilde ik haar vandaag niet uit haar doen brengen en heb ik het bezoekje aan de DA uitgesteld. Maar maandag rijdt ik wel met haar, ze stapt wel vlotjes, maar springt nergens op, ze klauterd als ze ergens op wil. Dat lukt uiteindelijk wel, maar ik vind het raar dat ze niet omhoog springt :-k of ben ik te overbezorgd ?
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#119 Geplaatst 28 november 2009 - 12:05

bekijk het dit weekend he ,
ze is doof he dus mss ook voorzichtiger...

Hoe is ze naar de anderen en jullie vandaag?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 28 november 2009 - 12:25

Ellenita zei:

bekijk het dit weekend he ,
ze is doof he dus mss ook voorzichtiger...

Hoe is ze naar de anderen en jullie vandaag?

Ze heeft mij de ganse voormiddag achterna gelopen, als de andere poezen te dichtbij komen, dan blaast ze nog. Tussendoor loopt ze heel de tijd te brommen :lachen: . Is wel gemakkelijk als je even niet weet waar ze zit, ga gewoon op het gebrom af.
Ik mag haar ondertussen strelen zonder dat ze blaast, ze komt ook kopjes geven, en streelt zich tussen mijn benen :LOL: . Nu ligt ze te slapen, moe van haar ontdekkingstocht.

Geplaatste afbeelding