Spring naar inhoud

- - - - -

Kat gevonden in tuin

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Mickael
Mickael
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 13 oktober 2020 - 10:41

Hallo,
Gisteren heb ik in de tuin van de buren(leegstand) een kat gevonden(geschatte leeftijd: 5a6 maanden) die op het dak zat van een tuinhuis. Die was constant aan het miauwen dus dacht ik dat die daar niet meer af kon. Ik heb dan een plank genomen waar ze/hij kon aflopen en als gevolg is die de ganse tijd bij mij gebleven in de tuin en ook is die daar direct met vanalles beginnen spelen. Toen mijn vriendin thuiskwam is die onmiddelijk naar de winkel geweest om een zacht iglo mandje, 2 bakjes om te eten en drinken, katte eten voor kittens en een transportbox gaan halen. Omdat ik op dit moment niet op mijn adres woon wegens verbouwingswerken en omdat wij met 2 honden zitten zal ze/hij moeten buiten blijven. Het mandje staat wel op een goed beschutte plaats in mijn tuin, onder een afdak, beschut van weer en wind. Toen ik gisteren vertrok had de kat zich al in het iglo mandje genesteld waar ook de 2 potjes met eten en drank staan, maar toen ik vanmorgen thuiskwam was die verdwenen. De tuin volledig afgezocht maar tevergeefs niet gevonden. We zijn er ook al mee naar de dierenarsts geweest om te kijken of deze gechipt was en deze was niet gechipt. Daarom hadden we besloten om deze dan maar zelf te houden. Mijn vraag nu aan jullie is of er kans in zit dat deze nog zal terugkomen of niet? Ik ben een complete leek in het houden van katten, met honden des te meer. Graag jullie reactie hierover, dank jullie wel.

Sabine2
Sabine2
  • 8.806 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 oktober 2020 - 20:12

Het kan zijn dat ze al een thuis had en terug daarheen gegaan is. Of ook nog op een andere plaats eten en een zacht mandje krijgt.

Als ze terugkomt, kan je mss een foto nemen en rondvragen (dmv flyers) of het katje van iemand is (en bewijs vragen zoals een foto) en de eigenaar zeggen dat het katje verplicht gechipt moet worden en gecastreerd of gesteriliseerd ten laatste op de leeftijd van 5 maand. Dat is,de wet in België, ik weet niet of je uit Nederland bent, daar geldt dat niet.
Maar als je het katje niet binnen kan houden, zou het toch beter zijn om er opvang voor te zoeken zodat ze een gelukzalig binnen- en buitenleventje kan hebben. Ik heb er al veel in opvang gehad die maar wát blij waren met hun plaatsje aan de verwarming of op een warme schoot. Je ziet ze genieten...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mickael
Mickael
  • 3 berichten

#3 Geplaatst 18 oktober 2020 - 15:18

Ondertussen laten weten op facebook dat ik een kat gevonden heb maar er is geen gevolg aan gegeven. Ook ondertussen al terug naar de dierenarts geweest om hem te laten inenten, castreren en te laten chippen. We hebben beslist om hem toch binnen te laten en hem rustig te laten wennen aan mijn meest rustige hond die katten gewend is, dit gaat op dit moment super. Mijn andere hond blijft nu nog efkes bij mijn vriendin want met die zal er meer werk inkruipen. Het is een super katje, heel speels, spint constant als we erbij zijn en haalt typisch kattekwaad uit. Heeft ondertussen al een krabpaal, verschillende speeltjes en een kattebak waar hij zonder probleem direct gebruik van heeft gemaakt. Kortom, ik had nooit gedacht dat een kat mijn hart zou kunnen stelen, hij heet nu gerard en mag zijn verdere leven bij ons slijten.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 19 oktober 2020 - 08:56

Bekijk berichtMickael, op 18 oktober 2020 - 15:18, zei:

Ondertussen laten weten op facebook dat ik een kat gevonden heb maar er is geen gevolg aan gegeven. Ook ondertussen al terug naar de dierenarts geweest om hem te laten inenten, castreren en te laten chippen. We hebben beslist om hem toch binnen te laten en hem rustig te laten wennen aan mijn meest rustige hond die katten gewend is, dit gaat op dit moment super. Mijn andere hond blijft nu nog efkes bij mijn vriendin want met die zal er meer werk inkruipen. Het is een super katje, heel speels, spint constant als we erbij zijn en haalt typisch kattekwaad uit. Heeft ondertussen al een krabpaal, verschillende speeltjes en een kattebak waar hij zonder probleem direct gebruik van heeft gemaakt. Kortom, ik had nooit gedacht dat een kat mijn hart zou kunnen stelen, hij heet nu gerard en mag zijn verdere leven bij ons slijten.
O wauw, dat is SUPER!!! Proficiat met je nieuwe vriend!!! (Ne rosse toevallig? :d )

Nu, honden kunnen meestal wel het verschil onderscheiden tussen een eigen kat, en de een buurtkat.
Dus hopelijk lukt het met de andere hond ook dik in orde!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 oktober 2020 - 09:56

Leuk nieuws!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.806 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 19 oktober 2020 - 14:12

Super!!!
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Mickael
Mickael
  • 3 berichten

#7 Geplaatst 20 oktober 2020 - 17:45

Idd ne rosse. Volgens de dierenarts een golden tabby, dat was trouwens de eerste keer dat ik die term hoorde. Zoals gezegd ken ik niets van katten maar ondertussen verdiep ik me er al wat in. Hierbij een foto van onze nieuwe vriend. Sorry, geen idee waarom de foto’s op hun kop staan.

Bijgevoegde thumbnails

• post-14389-0-62176200-1603209194_thumb.jpeg
  • post-14389-0-70418500-1603209215_thumb.jpeg

Bewerkt door Evyke81, 26 oktober 2020 - 09:19.

George&Charly
George&Charly
  • 2.852 berichten

#8 Geplaatst 24 oktober 2020 - 23:02

:eat2  :loveshower:  :eat

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 oktober 2020 - 09:19

Bekijk berichtMickael, op 20 oktober 2020 - 17:45, zei:

Idd ne rosse. Volgens de dierenarts een golden tabby, dat was trouwens de eerste keer dat ik die term hoorde. Zoals gezegd ken ik niets van katten maar ondertussen verdiep ik me er al wat in. Hierbij een foto van onze nieuwe vriend. Sorry, geen idee waarom de foto’s op hun kop staan.
Heb ze omgedraaid ;-)
Mooi katje!!!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 26 oktober 2020 - 22:15

^proficiat met de uitbreiding van je familie
Geplaatste afbeelding