Spring naar inhoud

- - - - -

Khiva

kitten adoptie nieuw

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#1 Geplaatst 25 oktober 2020 - 13:20

Deze ochtend zijn we op bezoek geweest bij een opvanggezin van Kattenopvang Waasland waar broer en zus zaten uit een gedumpt, wat verwilderd nestje. Beide waren begin oktober nog erg schuw, dus ik verwachtte hen eigenlijk niet echt te zien, maar al gauw stond er eentje te kijken vanuit de bench. We hadden ons al een beetje voorgenomen om het meest verlegen katje te nemen omdat ze bij ons alle tijd zou krijgen, dus het is het kattinetje Nova geworden (bij ons zal ze Khiva heten).

De adoptie was enkele weken uitgesteld omdat ze ringworm hadden. Volgende week moet ze nog siroop slikken, en dan zou alles ok moeten zijn. Door het uitstel was onze verhuis ook helemaal in orde, dus dat kwam niet slecht uit. Nu heeft ze de logeerkamer voor zich alleen ('t is te zeggen, zonder andere kat, ze moet het wel vaak met een van ons stellen :p).

Dit is een foto van enkele weken terug bij het opvanggezin, Khiva verstopt zich onder het logeerbed en ik wil haar niet meteen gaan pesten. Intussen is ze wel al iets meer uit de kluiten gewassen :lachen: maar een heel mooie, elegante kat :heart:
Nova1.jpg

En het beste van al... Pluis is eens komen snuffelen aan de deur en trekt er zich verder geen zier van aan :kitty dus da's een goed begin.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 26 oktober 2020 - 09:11

O ben je bij Linn geweest :d
Super.  Linn vond je een heel lieve madam en ze is er 100 % zeker van dat Nova bij jullie perfect gaat zitten!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 oktober 2020 - 12:41

Proficiat met jullie nieuwe gezinslid!
Duimpjes dat het helemaal gaat klikken met Pluis  :duim:
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#4 Geplaatst 26 oktober 2020 - 13:02

Bekijk berichtBlackScorpion, op 26 oktober 2020 - 12:41, zei:

Proficiat met jullie nieuwe gezinslid!
Duimpjes dat het helemaal gaat klikken met Pluis  :duim:
Bedankt! :)

Bekijk berichtEvyke81, op 26 oktober 2020 - 09:11, zei:

O ben je bij Linn geweest :d
Super.  Linn vond je een heel lieve madam en ze is er 100 % zeker van dat Nova bij jullie perfect gaat zitten!

Straks ga ik nog blozen :oops:

Eerste nacht was niet zo positief, Khiva mist duidelijk kattengezelschap. Ze heeft de longen uit haar lijfje gejankt. :onzeker: Ik denk dat het voor haar wel goed zou zijn om Pluis als voortrekker te hebben, maar voor Pluis is dat natuurlijk veel te snel, dat riskeer ik niet. 's Nachts is ze moedig genoeg om alles te verkennen, maar overdag is het een balletje bange poes. Ze heeft nog niet gegeten, ook mijn sterk ruikende natvoer kan haar niet verleiden :catscratchhead Bakbezoek heb ik wel gezien vorige nacht. Contact zoeken hoeft helemaal nog niet, maar ze moet wel iets eten.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 oktober 2020 - 20:31

We zijn net een uurtje weg geweest en toen ik weer ging kijken, had ze brokjes gegeten  :dans: da's een hele geruststelling. Als ze dapper genoeg is om te eten en de bak te gebruiken, komt de rest wel goed met tijd en boterhammen... of kattensnacks  :p

Kaprice
Kaprice
  • 4.985 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 oktober 2020 - 23:57

dikke :thumb: :thumb: dat je haar een kans geeft....

Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 oktober 2020 - 18:43

Eeeeen onze eerste (en tweede) aaisessie zit erop  :heart: Veel sneller dan we verwacht hadden!
Ik was met een hengeltje beginnen spelen en Khiva begon spontaan te spinnen. Wat later kwam ze uit haar verstopplekje om de stok te knuffelen... en zo verder tot ze 'm gewoon uit mijn hand duwde. Daarnet nog eens kunnen herhalen met manlief erbij en haar naar zijn hand geleid. Ze is nog erg onzeker over onze bewegingen maar heeft duidelijk beslist dat we geen boze kitteneters zijn  :love4:

lilymaya
lilymaya
  • 8.007 berichten

#8 Geplaatst 27 oktober 2020 - 23:47

Proficiat met jullie nieuwe tijgertje :catsleepy

Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#9 Geplaatst 28 oktober 2020 - 10:04

Bekijk berichtlilymaya, op 27 oktober 2020 - 23:47, zei:

Proficiat met jullie nieuwe tijgertje :catsleepy
Bedankt!

Vannacht heeft ze niet meer gejankt :eDance: hopelijk omdat ze ons toch als gezelschap begint te zien.
Aan haar dagindeling moeten we wel werken, ik heb er geen problemen mee dat katten in de ochtend- en avondschemering actief zijn, maar voor haar is de hele nacht duidelijk party time :catplay Dan durft ze alles. De hengels waar Pluis voor doordraait, vindt Khiva (nog) niet zo leuk, dus ga ik straks maar wat online shoppen :mrgreen:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#10 Geplaatst 28 oktober 2020 - 19:42

Shoppen voor katten, eeerg gevaarlijk voor de portefeuille  :lachen:

Sabine2
Sabine2
  • 8.825 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 oktober 2020 - 15:06

Proficiat met de gezinsuitbreiding :love:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#12 Geplaatst 30 oktober 2020 - 17:16

Jullie hadden nog een fotootje te goed :)
20201030_164850.jpg

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#13 Geplaatst 30 oktober 2020 - 17:31

:loveshower:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#14 Geplaatst 31 oktober 2020 - 17:43

proficiat met het nieuwste familielid!
ze is heel mooi :loveshower:
Ik ben blij dat alles zo vlot verloopt :duim:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 1 katten

#15 Geplaatst 04 november 2020 - 15:58

So far so good, Khiva likt netjes haar bordje natvoer + Itrafungol siroop uit, ze eten 's ochtends op 10 cm van de gesloten deur. Pluis saboteert de boel een beetje omdat ze minder en minder natvoer wil, hoe lekker ook :cathiss maar ze zit er toch even bij.
Van manlief heeft Khiva nog schrik (hij praat luid en beweegt plotser) maar mij durft ze al komen ambeteren als ik aan het bureau zit. Ik denk dat ik morgen probeer haar mee te nemen naar de badkamer, zodat ik haar kamer kan stofzuigen en Pluis kan komen kijken (naar de kamer, niet naar Khiva). Vandaag heb ik haar een eerste, makkelijke voerpuzzel gegeven, ze probeerde heel hard haar tong uit te steken naar de brokken :lachen: maar ging dan toch met haar pootjes vissen, dus met wat oefening komt het goed.

We wisselen nog steeds af met bij haar te slapen en maandag heeft ze voor het eerst redelijk wat geslapen in plaats van op avontuur te gaan, én ze heeft een deel van de nacht naast mij gelegen :kboe

Ik heb vorige week ons kamerscherm onderaan verstevigd met kippengaas, dus eens haar siroop op is, kunnen we aan de slag met de deur op een kier.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kitten, adoptie, nieuw