Spring naar inhoud

- - - - -

Dol op katten

kattenrassen schotse vouwoorkat birmaan

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
KimF2020
KimF2020
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 17 november 2020 - 12:15

Een echte kattenliefhebber, dat ben ik! Heb ik zelf katten, nee...
Hoe dat kan? Ik ben spijtig allergisch, maar dat houdt me niet tegen om me te verdiepen in deze boeiende wezens!
Daarom lees ik heel graag over katten en kattenrassen. Zo heeft een vriend 2 Main Coon katten. Zo boeiend om deze reuzen bezig te zien!
Maar ook de Birmanen van een kennis zijn elegante en trotse katten. Dat vind ik nog het meest boeiende, hun karakter en houding.
Ik heb ook net weer een ander ras leren kennen: de schotse vouwoorkat. Wat een schatje. En dat dit ras is ontstaan uit een boerderij katje dat met gevouwen oortjes is geboren. Een genetisch foutje dat uitgegroeid is tot een boeiend ras. Dit heb ik gelezen op een site waar alle rassen besproken worden, heel overzichtelijk. Hier het linkje naar de schotse vouwoorkat, maar er zijn nog veel meer rassen die aan bod komen.
Zouden er nu echte katten en hondenmensen bestaan? Ik vraag het mij af omdat ik zelf zo geboeid ben door katten ook al heb ik allergie. En ik trek ze ook aan! Vroeger ging ik zelfs naar de kattententoonstelling in het toen nog 'bouwcentrum' van Antwerpen met de nodige medicatie uiteraard. Blij om mee deel uit te maken van dit forum!

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 19 november 2020 - 08:06

Dag Kim, welkom :-)

Ik was vroeger ook allergisch aan katten.
Heb dan bijna 3 jaar aan een stuk elke week een spuit gekregen. Immuuntherapie dus.
En nu heb ik er 3 :)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 november 2020 - 12:20

Hoi Welkom hier!!  Veel leesgenot....tetter er gerust op los :lachen:
Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenrassen, schotse vouwoorkat, birmaan