Spring naar inhoud

- - - - -

Naam overdragen andere eigenaars

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 03 januari 2021 - 15:25

Hallo

Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog ben geweest. Maar we (ik en een vriendin) zijn ten einde raad over een bepaalde situatie. Het gaat niet om een kat deze keer, maar om een hond.

We hebben een gemeenschappelijke "vriend" (ik zet hem tussen haakjes, omdat we er echt snel vanaf willen) die in september een broodfokhond heeft gekocht uit Hongarije. Hij heeft echter een heel ander verhaal verteld, de pup van de hond van zijn ex en blablablabla, maar in het boekje is het volledig in het Hongaars met ook adresgegevens van de dierenarts daar. Goed, geen probleem, beest is gezond en mankeert voorlopig niets.

Waar we wel problemen mee hebben is, dat hij na nog geen hele dag, de hond bij een vriendin van mij en haar ouders letterlijk gedumpt heeft. In het begin dachten we, oké, paar dagen da's oké. Maar dagen werden weken, weken werden maanden, en dan vandaag de dag zit dat hondje nog steeds bij mijn vriendin en d'r ouders. Op zich niet erg, ze beschouwen hem ook als hun hond en hebben daar totaal geen problemen mee. Het is echter wel zo, dat in deze maanden dat hij die hond daar gedumpt heeft, geen enkele keer gevraagd heeft hoe het met dat beestje gaat.. geen aanstalten maakt om hem te komen halen, en als hij zegt ik kom hem halen, hij gewoon niks meer van zich laat horen hoe of wat.

Ze hebben dan ook aan hem gevraagd om het beestje op hunne naam te zetten, daar ging ie akkoord mee als ze €1500 konden betalen meteen (dan kon hij wel antwoorden en best snel eigelijk -.- ). Wetende dat we een vergoeding mogen vragen van min €7euro/dag maar niet deden, zijn ze dat wel beginnen doen omdat hij zo wispelturig en onverantwoord omspringt. We vertrouwen hem ook niet, hij heeft een eigen horecazaak (no offense, maar de horeca is sinds oktober dicht en heeft geen enkel aanstalten gemaakt om de hond te komen halen ook al kon hij tot op vandaag rustig met dat hondje bezig zijn). Wat niet wil zeggen dat elke horeca-uitbater niet voor een hond kan zorgen want dat klopt niet (ik veralgemeen niet, enkel en alleen die persoon). Waarom? hij heeft ook al vogels gekocht ervoor en hij was ze na een week of 2 beu en wilde ze gewoon laten vliegen (waren kanarievogels of parkieten, geen idee). Dus heeft diezelfde vriendin die vogels ook meegenomen eihaar buurman heeft deze in zijn volière gezet. Dit bewijst nog maar eens waarom wij willen dat die hond niet terug gaat naar hem. hij woont op de bovenste verdieping, met een terrasje waar de hond onder kan en zich dus te pletter kan storten.

teruggaande naar €1500 euro werd ineens €700. Wat nog onverantwoord was omdat zij van in het begin alle voorzieningen voor die hond hebben moeten kopen (eten, leibanden, dierenartskosten, voederbakken, bench,...). Ondertussen omdat hij niets meer laat horen zijn we midden november beginnen rekenen aan het tarief van €7/dag en zou hij haar en haar ouders al meer dan €1600 moeten betalen. Wat op zich veel geld is, maar zij willen dat laten vallen als hij gewoon ondertekend zonder enige kosten en overnamebedrag dat de hond op hun naam mag staan. Het probleem is, we maken zoveel afspraken met hem, en hij laat gewoon niets meer weten.

We weten dat we aanvraag bij DogID moeten invullen voor overname, en we kunnen dat niet zomaar, want als we het gewoon doen, sturen zij een brief naar hem of het effectief zo is en zijn we gedoemd want dan kan hij dat boycotten en geloof mij, hij zal dat doen.
Nu was echter mijn vraag, of jullie tips of trucs hebben om die hond effectief over te zetten naar hun zonder dat we zijn goedkeuring hebben als we kunnen aantonen dat hij dat dier verwaarloosd heeft en nooit heeft naar omgekeken?

sorry voor de lange tekst maar hopelijk weten jullie meer raad !

Groetjes,
Kim

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 januari 2021 - 19:35

Phoe zwaar verhaal, spijtig genoeg kan ik niet helpen. Die man zou een verbod op het houden van dieren moeten krijgen!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 03 januari 2021 - 21:10

Bekijk berichtBlackScorpion, op 03 januari 2021 - 19:35, zei:

Phoe zwaar verhaal, spijtig genoeg kan ik niet helpen. Die man zou een verbod op het houden van dieren moeten krijgen!

Ja dat vinden wij ook.. hij zei in oktober of november tegen hen: ja als jullie deze hond aan €1500 willen overnemen dan neem ik wel een andere hond. Ik werd gans woest.

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

Féline
Féline
  • 1.919 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2021 - 21:48

Je kan je misschien het beste tot de dierenbescherming wenden voor je vragen. Succes !

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#5 Geplaatst 04 januari 2021 - 08:03

Dog ID is niet zo makkelijk als Cat ID.  

Daar is het een pak makkelijker.
Via de politie is de enige manier denk ik

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com