Heb juist op de forum geregistreerd om mijn vraag te kunnen stellen. Ik ben echt ten einde raad. Ik heb 2 kittens, 7 maanden oud, die last hebben van schimmel/ringworm. Heb ze zo van de fokker gehaald op 3 maanden leeftijd. Het wordt niet beter.
De kittens zijn nu al in de tweede kuur Itrafungol, de eerste helemaal afgemaakt. Ik heb ze om de 3 dagen gewassen met Nisoral shampoo en de laatste week met F10 shampoo (eerst 3 dagen na elkaar, nu ook om de 3 dagen). De kittens zitten apart van onze honden en kinderen. ik kuis elke 3 dagen de ruimte waar ze in zitten met F10 veterinary cleaner en was de dekentjes 2 keer op 60 graden met Umonium erbij.
Ze blijven constant nieuwe vlekken krijgen! Op de oude vlekken groeit er nieuwe haar op maar heel dun en die vlekken blijven nog altijd goed zichtbaar. De week als ze Itrafungol krijgen stoppen de nieuwe vlekken te komen maar tijdens de pause week komen er altijd de nieuwe bij.
Ben al 2 keer naar de dierenarts geweest, die blijft zeggen dat ik moet wachten en ze blijven behandelen. Volgens de dierenarts is er een kans dat ze er vanaf gaan zijn tegen 1 jaar leeftijd. Maar we zijn al zeker 3,5 maanden bezig met de behandeling en ik zie helemaal geen verbetering. Vooral de kater staat er helemaal vol met de vlekken.
Wat doe ik verkeerd? Het enige middel dat ik nog niet heb geprobeerd is Imaverol maar ik lees overal dat die het vacht kapot maakt en verschrikkelijk plakt. De dierenarts zegt dat het ook nog giftig is voor de katten. Help, ik wordt er echt depressief van. Zowel ik als kinderen hebben ook ringworm overgenomen van de kittens en ondertussen al genezen.
Op de foto de kater zijn rug 3 dagen geleden, nu ziet het nog erger uit aangezien hij deze week geen Itrafungol neemt.