Spring naar inhoud

- - - - -

Knabbelen aan rozenplant

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1 Geplaatst 03 oktober 2009 - 18:57

Ik heb sinds gisteren op men hoektafeltje een rozenplantje staan.
Vanmorgen zag ik al dat er tandjes in de blaadjes zaten, dacht eerst dat Flap de schuldige was, maar heb daarnet Phoebe betrapt op het knabbelen aan de (groene) blaadjes.

Kan dit kwaad??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2009 - 19:05

Geen idee of rozen giftig zijn :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 oktober 2009 - 19:45

Dat weet ik niet echt
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 04 oktober 2009 - 10:12

als ik zo es effe google blijkt het niet giftig te zijn!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 oktober 2009 - 10:25

klaprozen zijn giftig, rozen denk ik ook, maar of de groene blaadjes giftig zijn dat weet ik niet. Ik zou eens googlen of naar de DA bellen.
Geplaatste afbeelding

Guest_jurgenmeister_*
Guest_jurgenmeister_*

#6 Geplaatst 05 oktober 2011 - 22:43

een vriend van mij had een kater, en die was toch ziek na het eten van rozen. Braaksel als gevolg. Is er na een tijdje wel doorgekomen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 06 oktober 2011 - 15:36

Rozen zijn normaal niet giftig, rozeblaadjes van de bloem word zelf in de keuken gebruikt. Maar wil je zeker zijn zet dan je plantje ergens waar ze niet aan kan anders gaat ze mss kapot gaan want elk gaatje in een blad is een wonde voor de plant.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 06 oktober 2011 - 19:35

de rozebottels zijn raar maar waar zeker giftig voor je poes, onlangs gelezen, ik vond het ook raar aangezien mensen thee maken van rozebottels.
De rest van de plant weet ik niet of het giftig is of niet voor poezels, ik geloof dat er hier op de site een hele lijst staat van planten die giftig zijn en die niet giftig zijn, misschien eens zoeken met zoekfunctie?
Ik heb hem ook gezet op een andere site, k zal daar eens gaan zoeken of ik het nog terugvind
Geplaatste afbeelding