Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveelheid voeding kittens

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Nadine.
Nadine.
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 11 maart 2021 - 17:49

Hallo allemaal,

Vandaag toch maar eens een account aangemaakt nu ik al een paar dagen met wat vraagjes zit. Onze poes Babbel is zondag bevallen van vijf prachtige kittens :). Nu wil ik goede, kwalitatieve voeding voor de kittens (natvoer + droogvoer), en het is me inmiddels gelukt om dat in ieder geval uit te zoeken, maar nu is de vraag: hoeveel? Vind dit nogal lastig aangezien ik veel verschillende hoeveelheden zie langs komen, en ik door de bomen het bos niet meer zie :louche: Zie namelijk op de verpakking van het natvoer staan dat je uit mijn hoofd 85 gram moet geven aan een volwassen kat van 3 kilo, maar wanneer ik op https://www.catmoneo...am-voer-kitten/ kijk en dit uitreken zit ik toch echt wel boven de 100 gram, en dat voor een kitten! Dus... mijn vraag is of jullie me kunnen helpen, want wat is nu de goede hoeveelheid?

Groetjes Nadine

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 maart 2021 - 19:45

De eerste weken / maanden zullen de kittens nog geen voeding nodig hebben omdat ze bij de mama drinken. Maar ik denk later dat kittens best veel mogen hebben omdat ze groeien. Maar kwekers en opvangers zullen hier beter over weten.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#3 Geplaatst 13 maart 2021 - 19:14

Ik heb enkel kittens in huis gehad die buiten geboren zijn (via een asiel of opvang) en voor hen heb ik altijd onbeperkt droge voeding gegeven tot de eerste verjaardag ongeveer. Ze moeten groeien en vaak wat achterstand inhalen. Zelfs bij kittens die in ideale omstandigheden geboren worden, lijkt me dat geen slecht idee  :)

Hier krijgen ze als volwassen kat dagelijks 50g natvoer per kat en er staat de hele dag droogvoer, maar dan wel in een voerpuzzel. Wanneer ze moeten werken voor hun eten, gaan ze niet eten uit verveling, enkel wanneer ze honger hebben.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 maart 2021 - 11:40

Een kat MOET onbeperkt voeding ter beschikking krijgen.
Ze moeten dus altijd brokken ter beschikking hebben, natvoer is meestal een extraatje, geen broodnodig voeding.

Maar de eerste 5 weken drinken ze enkel bij de moeder, die uiteraard ook kwalitatieve voeding onbeperkt ter beschikking moet krijgen.
Dus brokken nooit afwegen en natvoer geef je als extraatje.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com