Spring naar inhoud

- - - - -

verschillende voeding geven aan 4 katten

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
1974katten
1974katten
  • 22 berichten

#1 Geplaatst 29 juni 2021 - 11:11

Hallo

Ik heb 3 volwassen katten en binnen komt er een kitten bij.  1 volwassen katten is gechipt, 2 niet ( zijn al 8 jaar binnenkatten en kunnen niet naar buiten. Chippen was toen nog niet verplicht ) en dus binnenkort een kitten erbij. Door omstandigheden zou al de 3 volwassen katten elk ander eten moeten geven en dan natuurlijk voor het kitten kittenvoeding. Vroeger zetten ik gewoon kommetjes met droogvoeding op de grond zodat ze konden eten wanneer ze wilde.
Doordat ik nu dus elk eigen eten moet geven , weet ik niet goed hoe ik dit moet oplossen.
Op een vast uur elk hun eten geven ?  En hoeveel dan ?
Iemand ervaring mee?

Elma
Elma
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 juni 2021 - 15:28

Je kan de kat die moet eten ook afzonderlijk zetten in een andere kamer en ze dan het juiste voer geven. Als die gedaan heeft, komt de volgende eter. Ik heb dat zo een tijd gedaan toen ik kittens opving. Een beetje training en dan lukt het goed. Bu eten onze 3 katten nog altijd uit hun eigen bakje. Ze kennen de routine.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.136 berichten
  • 16 katten

#3 Geplaatst 29 juni 2021 - 15:41

Ik heb 5 katten. Ik werk met 2 surefeed voerbakken. Deze werken wel op chip.

Lotte eet speciaal voer voor artrose... Zij eet echter uit de 2 surefeedbakken. Zo kan ze boven en beneden eten.

Sarah, Leoné en Babbette eten purizon, dit lust Lotte echter niet dus zij eet hier nooit van.

Skoebie eet niervoeding maar wil geen korrels eten dus die pikt ook geen korrels van de anderen.

Ze eten allemaal mee wat van het natvoer van Skoebie en ze krijgen ook gourmet zonder Skoebie (allé Skoebie heeft niet door dat het achter de hoek in de kamer staat :p )

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2021 - 15:31

is het wegens gezondheidsproblemen dat elke kat iets anders krijgt?
misschien een voer overwegen die alle katten mogen eten ondanks aandoening en leeftijd.

meest natuurlijke is rauw vlees of zogenaamd KVV *(Kompleet Vers Voer)
Zijn verschillende smaken te verkrijgen in de grotere dieren speciaal zaak.
Het zit verpakt in handige worsten in porties van 100 gram of 500 gram in de diepvries.
Niet duurder per kg prijs te vergelijken met merk nat of droogvoeren.

Katten hebben wel een gewenning nodig om het te leren eten, anderen zijn er gelijk mee weg.
Bestaan ook veel merken, kan zijn dat ze hier erg kieskeurig naar zijn of juist een voorkeur hebben voor een bepaalde diersoort, konijn of lam

hier op het forum bij "voeding rubriek" vind je al wat leesvoer over KVV ook dat het het beste voer is en past bij welke aandoening ook.

sorry laatste keer