Spring naar inhoud

- - - - -

bedelen.

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 05 oktober 2009 - 13:44

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Lola doet er echt alles aan om maar "mensen" eten te krijgen.
Als wij aan tafel zitten komt ze er maar bijzitten, eerst haar kopje boven tafel, dan komen haar pootjes al op de rand en nog effe of ze zit er boven op.
Ze eet echt alle kruimels die de kinderen smossen op de grond op, net een hond, lijkt me toch ook niet echt gezond.
Hoe zou ik die hunkering naar "mensen" eten kunnen afnemen?? Ze krijgt gewoon heel de dag brokken maar soms kan ze daar ook ineens enorm van beginnen te eten alsof ze nooit iets krijgt, om het erna weer uit te kotsen :o
Ik wil ook niet dat zo op tafel of het aanrecht komt maar er hoeft dus maar een kruimel te liggen en ze gaat in de aanval :h

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 05 oktober 2009 - 15:15

Sheela doet dat ook,maar juist omdat onze zoon haar in het begin echtgevoerd heeft(wat wij niet wisten)dus is het bedelen aangeleerd,nu zijn we het aan het afleren en telkens als ze bij ons bord komt heel duidelijk NEE te zeggen en haar op de grond te zetten,hopelijk als wij heel consiqent zijn dat het minder word,ik merk wel dat als we haar nu twee keer op de grond gezet te hebben ze dan blijft zitten wel een blik van :s :s
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#3 Geplaatst 06 oktober 2009 - 22:36

Delphi heeft dat ook, zij wil altijd ons eten hebben. Geen idee hoe dat komt, maar alles wat menseneten is vindt zij het beste! Katteneten is alleen maar goed als je echt honger hebt en er is niets anders te vinden. Haar broer Flex is nochtans totaal niet zo en ze zijn hetzelfde opgevoed hier door ons.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 07 oktober 2009 - 08:12

Geen idee hoe je dit het beste zou aanpakken... Geen van onze katten doet dat eigenlijk (enkel bij een ijsje komen ze wel bedelen, maar da's wel begrijpelijk natuurlijk. :) )

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#5 Geplaatst 07 oktober 2009 - 08:16

Ik zet de Ramses altijd weer verder van mij en zeg boos NEE en dat lukt