Spring naar inhoud

- - - - -

Fip

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 05 oktober 2009 - 17:02

een kennis van mij ,haar katje is opgenomen  en de da denkt aan fip,nu weet ik er te weinig van,ze heeft nog een katje thuis.\

Wat is nu eigelijk fip en is het besmettelijk en wat moet ze doen als het kitten mee naar huis gaat weer.
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#2 Geplaatst 06 oktober 2009 - 14:33

Als het echt FIP is, dan zal het katje achter uit gaan. FIP is met dodelijke afloop.

In mijn ogen is FIP niet besmettelijk, want hier heeft in Maart 2008 mijn Picasso FIP gehad, en géén enkele van mijn andere katten heeft dit opgelopen!

Meer info vind je op volgende site www.dapsirius.be in de rubriek FAQ

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 06 oktober 2009 - 14:55

Ik vrees ook dat het kitten niet meer thuis zal komen. :(

FIP zelf is niet besmettelijk, maar het virus dat FIP uiteindelijk kan veroorzaken is dat wel. FIP is eigenlijk een mutatie van een eerder onschuldig virus. Het gemuteerde virus wordt niet uitgescheiden, maar wel het oorspronkelijke virus. waarom het virus muteert weet men niet en eigenlijk gebeurt dit maar in een kleine minderheid van de besmette katten. er is wel wat behandeling mogelijk met interferon, maar uiteindelijk is genezing uitgesloten. er is eigenlijk niets aan te doen en er is ook geen vaccin waarvan overtuigend bewezen is dat het echt werkt.

het is gewoon een kl :censored: ziekte.

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:12

brithany zei:

Wat is nu eigelijk fip en is het besmettelijk en wat moet ze doen als het kitten mee naar huis gaat weer.

Hier een website waar veel te lezen is over het Fip-virus, ook wat je moet doen wanneer er nog katten in huis zijn enzo...
Website over FIP en het Coronavirus, FCoV

Ik heb helaas ook ervaring hier thuis met dit dodelijk virus.
Er zijn verschillende discussies hier op ks over FIP
Eentje van mezelf :
http://www.kattensit...ig-dus-nee.html
En nog andere :
http://www.kattensit...niet-beter.html
http://www.kattensit...l-voor-fip.html

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:48

Ik heb ook een kat gehad met FIP, heb haar moeten laten inslapen.
Wat ik toen las was pure horror, er stond nl. dat al de katten in huis moesten "vernietigd" worden.
Nu, ik heb dat niet gedaan. De katten die er toen nog waren hebben nooit FIP gekregen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:53

Fip is niet besmettelijk.

Er is nog veel te weinig bekend over fip. Er zijn maar een paar dingen die we weten. En zelfs dat staat nog ter discussie. De meeste da's zijn het niet met elkaar eens over het ontstaan en zelfs over het diagnosticeren van de ziekte. Het enige dat echt zeker is, is dat geen enkele kat (voorzover bekend) deze rotziekte overleefd. Fip is een nachtmerrie.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:55

Fairy zei:

Ik heb ook een kat gehad met FIP, heb haar moeten laten inslapen.
Wat ik toen las was pure horror, er stond nl. dat al de katten in huis moesten "vernietigd" worden.
Nu, ik heb dat niet gedaan. De katten die er toen nog waren hebben nooit FIP gekregen.

Waarom zou je dan je andere katten moeten laten inslapen, zolang ze niet doodziek zijn hoeft dat toch niet ?
Ik ben hier ook aan het duimen dat mijn 2 andere katten virusvrij zullen verklaard worden binnenkort.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 13 oktober 2009 - 13:31

En zelfs als ze toch het virus hebben, is het maar een kleine kans dat ze ooit FIP zullen krijgen. ik dacht maar 1- 5%, maar kan mis zijn.