Spring naar inhoud

- - - - -

fresh flow

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 06 oktober 2009 - 09:02

het motortje van mijn fresh flow heeft het began ,
Lut en Miranda hebben het de eerste keer terug a de praat gekregen maar nu doe ik het zelfde zoals hen ervoor en , het wil niet.....

ik kreeg van Lut een link door vanop zooplus van 3 motortjes
maar nu weet ik niet welke ik moet kopen en of het effectief werkt op de fresh flow????

Pompen en aquaristiek goedkoop bij zooplus: Eheim compact aquariumpomp
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 06 oktober 2009 - 09:05

Die motortjes zijn meestal universeel hoor. Wordt voor vanalles gebruikt; aquariums, kattenfonteinen, decoratiefonteinen, ... vanalles wat met water te maken heeft. Je vindt er in de dierenwinkel nog goedkopere dan die van eheim. Als je de jouwe meeneemt en je koopt ongeveer de zelfde grote (weliswaar in de visafdeling!!) van de motor dan zit je normaal gezien wel goed.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 06 oktober 2009 - 09:11

Amelie zei:

Die motortjes zijn meestal universeel hoor. Wordt voor vanalles gebruikt; aquariums, kattenfonteinen, decoratiefonteinen, ... vanalles wat met water te maken heeft. Je vindt er in de dierenwinkel nog goedkopere dan die van eheim. Als je de jouwe meeneemt en je koopt ongeveer de zelfde grote (weliswaar in de visafdeling!!) van de motor dan zit je normaal gezien wel goed.

Da's inderdaad zo! De pomp in ons aquarium is van hetzelfde principe als die in onze drinkfontein bvb, alleen zijn ze wel anders qua formaat. Dus als je gewoon eens rondkijkt naar een aparte pomp om aan te schaffen van hetzelfde model/dezelfde grootte als die wat er nu in de drinkfontein zit, dan hoef je niet het hele spul te vervangen. ;)

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 06 oktober 2009 - 09:21

Ik had de Fresh Flow gewoon meegenomen naar de Tom&Co en daar hebben ze me een nieuw pompje ingestoken, gratis want hij zat nog in garantie.
Nu haal ik de hele fontein 1 keer per week uiteen en leg alle stukken gedurende een paar uur in een bak water met azijn en dat helpt.
Naderhand uitwassen met d├ętergent en hoppa: hij is weer nieuw!
Ook vervang ik de filter 1 keer keer maand want er kruipen vanalle haren en stof in.
Heb je geen "vaste" dierenwinkel? Die moeten je normaal graag helpen hoor!
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 06 oktober 2009 - 09:49

ik heb een dierenwinkel niet zo ver hier van , ga daar morgen eens naar toe
haal hem ook op regelmatige basis uit een om te kuisen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 oktober 2009 - 20:03

kiki zei:

Ik had de Fresh Flow gewoon meegenomen naar de Tom&Co en daar hebben ze me een nieuw pompje ingestoken, gratis want hij zat nog in garantie.
Nu haal ik de hele fontein 1 keer per week uiteen en leg alle stukken gedurende een paar uur in een bak water met azijn en dat helpt.
Naderhand uitwassen met d├ętergent en hoppa: hij is weer nieuw!
Ook vervang ik de filter 1 keer keer maand want er kruipen vanalle haren en stof in.
Heb je geen "vaste" dierenwinkel? Die moeten je normaal graag helpen hoor!

Ik doe het net hetzelfde. En tussenin nog eens met gewoon water uitspoelen. De filter kijk ik gewoon of hij al vervangen moet worden. Je ziet het wel als hij vies begint te worden.
Mijn freshflow gaat nu al 2 jaar mee.