Spring naar inhoud

- - - - -

Kat speelt niet meer

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_imperium_*
Guest_imperium_*

#1 Geplaatst 07 oktober 2009 - 15:42

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een katertje welke nu ongeveer 6 maanden is.
Sinds een anderhalve maand geleden mag hij van mij naar buiten wat ie dan ook zeer graag doet.  

Alleen ongeveer sinds die tijd speelt 'ie totaal niet meer in huis.. hij is nog wel aanhankelijk en komt graag op mn schoot liggen voor de TV. alleen spelen doet 'ie totaal niet meer. Ook niet als ik hem een dag binnen houd.. Dan zit ie alleen maar voor de deur te janken net zo lang tot ik hem naar buiten laat.

Ook zit ie smorgens vaak flink te janken als ik nog op bed lig ook omdat ie naar buiten wilt.

Waar zou dit aan kunnen liggen? zou castratie evt helpen?
Ook vind ik het vreemd (totaal niet erg daar niet van :p) Dat de kat bijv nooit op het aanrecht springt of op de eettafel. alsof hij niet hoog kan springen..  krijg ook een beetje het gevoel dat ie zich verveeld.. maarja speeltjes en knuffeltjes zat!

bvd!

Bewerkt door imperium, 07 oktober 2009 - 15:53.

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#2 Geplaatst 07 oktober 2009 - 17:19

Hier ook..
Sinds kort is Trixx ook 6 maanden oud en ineens begint ie ook wat minder speels te worden. Hij speelt nog wel, maar wel iets minder dan vroeger. Ook jankt hij vaak aan de deur, en de reden weet ik niet want de jongen gaat niet naar buiten... Soms lijkt het alsof ie zich verveeld en hij hier niet graag is, maar dan komt hij de hele avond lang liggen spinnen op onze schoot ofzo & dat is toch wel een teken dat hij wel gelukkig is denk ik? Maar aanhankelijk is hij dus ook.
Zaterdag komt eindelijk zijn halfbroertje bij ons wonen, dan heeft hij een vriendje en zal hij zich hopelijk niet zo vervelen... (als het allleszins verveling was en geen inbeelding) :p

Het lijkt mij gewoon dat ze een beetje hun kittentijd wat aan het ontgroeien zijn en wat meer volwassen beginnen te worden, dat voor mij toch de meest logische verklaring is.
Echt zorgen maak ik me niet om Trixx want zolang ie nog goed bewegelijk is en nog voldoende speelt is alles wel oké denk ik :d

Ik denk niet echt dat je u zorgen moet maken... En buiten valt meestal ook veel meer te beleven dan binnen dus als ik hem was zou ik ook zeuren om naar buiten te mogen :d
Ook is hij waarschijnlijk vaak zo moe van het 'buitenspelen' dat hij alleen maar wilt rusten als hij terug binnen is. (:

Bewerkt door Marii., 07 oktober 2009 - 17:22.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 07 oktober 2009 - 17:27

Het kan wel op 6 maanden dat hij wat onrustig wordt omdat langzaamaan de hormoontjes beginnen op te spelen. Je kat komt dan in de pubertijd. Sowieso zou ik hem wel asap laten castreren, want een kat ongecastreerd buiten laten lopen, vind ik eerlijk gezegd not done. Er zijn al meer dan genoeg oepsnestjes en ongewenste kittens in de wereld. ;)

Verder sluit ik me aan bij Marii.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 08 oktober 2009 - 13:59

Je poes kan al zijn energie buiten kwijt, en als hij dan binnen is geniet hij van zijn rust waarschijnlijk. Ik vind ook wel dat je hem moet binnen houden tot hij gecastreerd is. Hij kan niet alleen andere poezen zwanger maken, maar hierdoor ook allerlei ziekten oplopen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 08 oktober 2009 - 14:18

Lees ik nu dat je een ongecastreerde kater buiten laat lopen? Dat is niet goed hoor. Ook al is hij nog jong. Ze kunnen reeds op jonge leeftijd katten zwanger maken, ze gaan meer vechten omdat de hormonen er nog zijn, met gevolg dat hij meer kans loopt om ziektes te krijgen zoals aids.

Laat hem al eens castreren, dan wordt hij rustiger, gaat hij niet meer zo ver weg,...

Dan kan je hem aan het spelen krijgen met bewegend speelgoed zoals een hengel, laserlampje,...