Spring naar inhoud

- - - - -

dominant,speels of vechten

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#1 Geplaatst 08 oktober 2009 - 14:12

hallo,
ik wil graag het gedrag van mijn katten begrijpen,ik heb een kater die heet mo,hij is 8 maanden,en ik heb een poes zij heet spooky, en zij is 1 jaar en 8 maanden. ze zijn allebei geholpen..

maar ik weet soms niet of het nou spelen is of echt gemeen,
ze rennen wat rond achter elkaar aan door het hele huis,spooky gaat liggen,mo komt eraan,gaat met zijn staart zwaaien :cattailwag en gaat zitten. voor spooky,oren naar voren en grote ogen, en neemt in een snel reactie een duik boen op spooky.spooky heeft haar oortjes naar achter,grote ogen en blaast af en toe. en soms staat spooky jankend tegenover mo en heft haar pootje om te meppen..ik vind ook af en toe plukken met haar van spooky die ze allebei opeten.
en soms als ze elkaar tegen komen maken ze allebei een hoge rug en een dikke staart,zo lopen ze langs elkaar heen. :blackcat
mo daagt spooky ook heel veel uit.

ik denk dat mo te agressief speelt en dat spooky dat niet leuk vind,en dat een van hun de baas wilt zijn.

weet iemand wat dit betekend?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 oktober 2009 - 11:56

het is een beetje spelend vechten, hier doen ze het ook hoor, zolang er geen gewonden vallen laat ik hen gewoon doen. Als het echt te hels wordt, durf ik mijn stem wel eens te verheffen :x en dan gaan ze uit elkaar.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 10 oktober 2009 - 12:19

PeggyJ zei:

het is een beetje spelend vechten, hier doen ze het ook hoor, zolang er geen gewonden vallen laat ik hen gewoon doen. Als het echt te hels wordt, durf ik mijn stem wel eens te verheffen :x en dan gaan ze uit elkaar.

idem hier. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#4 Geplaatst 10 oktober 2009 - 21:58

bedankt voor de reactie,ze doen het hier iedere dag,af en toe vind ik wel wondjes bij de jongste,stukje uit zijn oor gebeten door de oudste,wondje op het achter pootje,veel plukken met zwarte haren van de oudste,vind  het iedere dag wel...
dan zal de jongste wel wat te wild zijn...

alvast bedankt.