Spring naar inhoud

- - - - -

de kattenbak

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 09 oktober 2009 - 17:42

die van mij zijn jong maar zindelijk ,nu hoor ik van colega,s dat eens per maand de bak helemaal schoonmaken voldoende is ,dat vind ik veel te weinig dus doe het eens per twee weken .schep drie keer daags de klompjes en drolletjes eruit ,maar vind het grind (biokat)vies en donker en nat worden al gauw (ze hebben 1 bak met z,n beiden,een behoorlijke grote)meestal zijn er klompjes maar na m,n werk merk ik dat het grind donker is met weinig klompjes ,gewoon wat nattig zeg maar moet ik het beter 1 keer per week doen ????????

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2009 - 18:46

Wat een ellende he, die uitelkaar vallende klompen grit, en daar betaal je dan zoveel geld voor.
Ik had ook altijd biokat, maar de kwaliteit ging zo achteruit dat ik het allang niet meer koop, ik gebruik nu al weer een hele tijd euro cat`s, ook niet perfect maar een stuk goedkoper in ieder geval, ik schep 3/4 keer per dag, en helemaal schoonmaken 1x in de week.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 09 oktober 2009 - 18:49

ik zou gewoon ander grind nemen
ik had hetzelfde (met ander grind wel) met maar 1 kat hier
ben vandaag een ander merk gaan proberen ^^

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 oktober 2009 - 16:08

Ik schep minstens 3 keer per dag de hoopjes eruit en was hem wekelijks volledig uit met bleekwater, goed naspoelen, drogen en het zand er terug in. Daar komt dan wat nieuw zand over. Is het zand echt te vuil, wordt die volledig ververst.
Ik gebruik in 2 kattenbakken Cat's Best Oko plus en in 1 (omdat er hier eentje rondloopt dat me af en toe verrast met stinkende diarree) Pet's Plus met babypoedergeur.

Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#5 Geplaatst 11 oktober 2009 - 18:23

wij gebruiken de kattenbakvulling van aveve: ultra klonterend met blauwe korrels tegen geurtjes enzo. klinkt misschien stom maar hij klontert echt goed, is makkelijk uit te scheppen ( doen we 2/3 keer per dag)...Verder krijgen ze iedere week vers grid en worden de bakken ook iedere week uitgewassen met javel ( goed nagespoeld wel)

groetjes
f&c
mientje en fientje

tineke
tineke
  • 242 berichten

#6 Geplaatst 13 oktober 2009 - 19:46

fannie zei:

wij gebruiken de kattenbakvulling van aveve: ultra klonterend met blauwe korrels tegen geurtjes enzo. klinkt misschien stom maar hij klontert echt goed, is makkelijk uit te scheppen ( doen we 2/3 keer per dag)...Verder krijgen ze iedere week vers grid en worden de bakken ook iedere week uitgewassen met javel ( goed nagespoeld wel)

groetjes
f&c
mientje en fientje
dan ga ik in de gaten houden wanneer het grind vies begint te worden
het knispert en lijkt nieuw maar de eerste beginnende niet klonterende klompjes zijn er alweer.vul nu ook elke keer iets bij .zaterdagochtend de hele bak schoongemaakt