Spring naar inhoud

- - - - -

ervaring met nespresso apparaat en nescafé dolce gusto

• Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:49

ginnie zei:

Gek, de meeste koffiedrinkers hier vinden de gele het lekkerst hihi
Probeer anders eens een rooie. Wel opletten welke rooie, want er zijn er volgens mij twee die erg op elkaar lijken. Pak dan de decaffainato (als ik het goed schrijf) niet de lungo, maar de gewone. Die is kracht 2. De gele is kracht 4. Als je de decafdinges lungo neemt is die kracht 5.

Kracht 5, die zal zeker niet aan mij besteed zijn.  Ik zou er waarschijnlijk uitzien als een verslaafde  :ha .   Merci voor de tip, ga ik zeker eens proberen!  :) ;)

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#32 Geplaatst 15 oktober 2009 - 19:03

Marieke zei:

Kracht 5, die zal zeker niet aan mij besteed zijn.  Ik zou er waarschijnlijk uitzien als een verslaafde  :ha .   Merci voor de tip, ga ik zeker eens proberen!  :) ;)

De kracht 5 zie je mij ook niet drinken hoor! dan zie je mij zo: :trance:

Maar de kracht 2, die lust ik wel. En normaal drink ik dus echt geen koffie

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 15 oktober 2009 - 19:11

Elabaakes!

Sarah heeft het al juist: wij hebben een Nespressomachine... En we zijn er verslaafd aan! :)
's Avonds doen we steevast een "georgeke" (naar Georges Clooney die reclame maakt voor Nespresso ;) )...

Wij hebben de cube en denken eraan om nog een Citytje bij aan te schaffen en een aerocino staat ook absoluut op ons verlanglijstje.

Ik vind de vormgeving van de dulce gusto ook ontzettend knap, maar aangezien wij al een cube hebben, is het niet echt nuttig om er nog een dulce gustootje bij te kopen, vindt Niels. Ik daarentegen ;)

Nespresso profileert zich nog altijd als luxesegment in de koffiewereld en om eerlijk te zijn, je merkt echt wel het verschil tussen een Nespressokoffie en omhetevenwatanders. Senseo zal ook absoluut niet in de buurt komen van een dulce gusto. Daar ben ik van overtuigd. Het grote voordeel van de dulce gusto is dat je de caps in de supermarkten zal kunnen kopen, waar dat niet het geval is met de caps van de andere nespressotoestellen. Maar er is wel minder keuze natuurlijk...

Soit, ik zou alleszins niet aarzelen en die dulce gusto onmiddellijk aanschaffen 8)

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 15 oktober 2009 - 21:53

Ik ben ook helemaal verkocht aan de Dolce Gusto :LOL: mss vr kerstmis :x :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#35 Geplaatst 18 oktober 2009 - 11:05

Evelyn, hoe denk je dat de nescafé dolce gusto zich zal kunnen profileren tussen senseo en nespresso?

Ik heb nu een senseo maar ik ben a) niet zo tevreden van de smaak en b) het is blauw en staat niet in mijn keuken ;) Ik zou graag een degelijk koffieding hebben, want ik drink wel graag 's morgens een goed kopje koffie. Een echte koffiezet heb ik niet, daarvoor zet ik bijna nooit genoeg koffie en als dat toch nodig is dan gebruik ik zo'n frans systeem.

Hoe kwalitatief is de dolce gusto versus de nespresso? Ik denk dat nespresso nog beter zal zijn, maar hoe groot is het verchil?

Voor mij heeft de dolce gusto twee voordelen: de kleur (ik wil een rode, maakt me niet uit van wat, maar ik wil een rode) en het feit dat je de cubes in de delhaize kan aankopen.

Maar ik ga niet over de honderd euro geld uitgeven aan een nieuwe machine als die nog niet veel beter is dan wat ik nu heb natuurlijk...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#36 Geplaatst 18 oktober 2009 - 11:51

Vosse zei:

Evelyn, hoe denk je dat de nescafé dolce gusto zich zal kunnen profileren tussen senseo en nespresso?

Ik heb nu een senseo maar ik ben a) niet zo tevreden van de smaak en b) het is blauw en staat niet in mijn keuken ;) Ik zou graag een degelijk koffieding hebben, want ik drink wel graag 's morgens een goed kopje koffie. Een echte koffiezet heb ik niet, daarvoor zet ik bijna nooit genoeg koffie en als dat toch nodig is dan gebruik ik zo'n frans systeem.

Hoe kwalitatief is de dolce gusto versus de nespresso? Ik denk dat nespresso nog beter zal zijn, maar hoe groot is het verchil?

Voor mij heeft de dolce gusto twee voordelen: de kleur (ik wil een rode, maakt me niet uit van wat, maar ik wil een rode) en het feit dat je de cubes in de delhaize kan aankopen.

Maar ik ga niet over de honderd euro geld uitgeven aan een nieuwe machine als die nog niet veel beter is dan wat ik nu heb natuurlijk...

Geloof me, Nespresso is 1000x beter dan Senseo, als je het zelf wil proeven kan je naar de Nespresso winkel gaan!
Ik had deze link hier al eens gepost maar je kan dus de keimooie rode 'le cube' bestellen als actie bij een abonnement, die kost in de winkel 270 euro en als je het abonnement neem betaal je in totaal 96 euro als je in Belgie woont voor dit toestel plus elke maand ELLE eten in de bus...doen zou ik zo zeggen...
De cups kan je online bestellen en worden gratis geleverd vanaf 30 euro geloof ik...dus ook handig! En bij je toestel krijg je een proefverpakking van alles smaakjes! :loveshower:
de link:
Eten / Abonneren / Acties / Home - ELLE NL

(Je moet wel gek zijn om dit niet te doen denk ik zo :) )

Bewerkt door sneeuwwitje, 18 oktober 2009 - 11:52.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 18 oktober 2009 - 12:25

Wij hebben ook een Nespresso (de Cube) en zijn er enorm blij mee! Eenmaal je die koffie gewoon bent, smaken alle andere koffie's wel wat minder. :ha We zouden hem direct opnieuw bestellen! Ik heb gisteren bij Vanden Borre wel een hele knappe machine gezien, nl. de Citiz..
Geplaatste afbeelding, maar toen wij onze Cube gekocht hebben bestond die jammer genoeg nog niet.

De padjes zijn heel makkelijk te bestellen, je bestelt op internet en binnen max. 2 dagen staan ze al aan je deur. Je moet ook pas betalen wanneer ze geleverd zijn.

We hebben ook een Senseo gehad, en het verschil is echt hemelsbreed.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#38 Geplaatst 18 oktober 2009 - 13:25

sneeuwwitje zei:

Geloof me, Nespresso is 1000x beter dan Senseo, als je het zelf wil proeven kan je naar de Nespresso winkel gaan!
Ik had deze link hier al eens gepost maar je kan dus de keimooie rode 'le cube' bestellen als actie bij een abonnement, die kost in de winkel 270 euro en als je het abonnement neem betaal je in totaal 96 euro als je in Belgie woont voor dit toestel plus elke maand ELLE eten in de bus...doen zou ik zo zeggen...
De cups kan je online bestellen en worden gratis geleverd vanaf 30 euro geloof ik...dus ook handig! En bij je toestel krijg je een proefverpakking van alles smaakjes! :loveshower:
de link:
Eten / Abonneren / Acties / Home - ELLE NL

(Je moet wel gek zijn om dit niet te doen denk ik zo :) )

Jamaar... ik ben niet thuis om die cups te laten leveren he. Dus dat moet ik dan weer laten doen bij mijn grootmoeder enzo. Dat mens ontvangt nu al wekelijks pakjes voor mij :ha Vandaar dat ik die dolce gusto toch ook wel het onderzoeken waard vind... Ik vind die cube ook nogal gigantisch. Ik heb een behoorlijk kleine keuken en ik probeer dus wel zuinig om te springen met de ruimte op het werkblad. Daarom dat ik dus ook geen koffiezet heb staan.

Dus hoe verhoud de Dolce gusto zich tot Nespresso? Ik ga ervan uit dat Nespresso beter is, maar hoeveel beter? En hoeveel beter is de dolce gusto versus de Senseo?

Wie heeft er hiet een dolce gusto en woont niet *te* ver van Antwerpen?
En Evelyn, mag ik eens nespresso komen proeven? ;)

Bewerkt door Vosse, 18 oktober 2009 - 13:26.

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 18 oktober 2009 - 13:46

wat kost de dolce gusto eigenlijk?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#40 Geplaatst 18 oktober 2009 - 13:56

ahum, blijkbaar:

Senseo: 31,5 x 20,5 x 32,0 cm (70 euro)
Cube: 22,6 x 23 x 23 cm (in principe 200 euro maar via Elle dus een miezelige 90 euro of zoiets)
Dolce gusto: 36 x B 25 x D 38 cm (130 euro)

Dus de Cube is eigenlijk de kleinste... Hmmm... Hmmmmmmmm... Ik vind de Senseo niet erg mooi. De Dolce Gusto vind ik een heel erg leuke vormgeving hebben. De cube... ik zou'm moeten zien in het echt denk ik.

Evelien: jij kent mijn keuken he... de senseo staat daar helemaal rechts in het hoekje. Zou de cube daar mooi staan? :oops: Hij is wel erg modern en redelijk industrieel? Zou dat passen denk je?  En zou je veel van dat rood zien? Het heeft hier nl echt wat warme kleuren nodig ;)

Bewerkt door Vosse, 18 oktober 2009 - 14:00.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 18 oktober 2009 - 14:54

@ Vosse : in Antwerpen is een winkel van Nespresso waar je alles kunt vinden ook de cubjes ;)
Leopoldstraat 14 A    
2000 Antwerpen

Bewerkt door linda, 18 oktober 2009 - 14:56.
Reden van bewerken: adres bijgevoegd

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#42 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:02

Ja die ken ik. Maar ik vind dat ook nogal ambetant om dat telkens te moeten gaan halen... ik ben daar nogal slecht in. Ik slaag er zelfs met de senseo in om weken zonder koffie te zitten :ha

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:09

Vosse zei:

Ja die ken ik. Maar ik vind dat ook nogal ambetant om dat telkens te moeten gaan halen... ik ben daar nogal slecht in. Ik slaag er zelfs met de senseo in om weken zonder koffie te zitten :ha

:lachen: :lachen: :lachen:

ik bestel er altijd 200 dan kom ik een hele maand toe (voor mij alleen) :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#44 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:05

Wel... ik zoek dus eigenlijk iets om elke morgen één kopje koffie te drinken. Dus géén mini-espresso-formaatje van één slok. De prijs per kopje doet er dan eigenlijk niet zoooovel toe. Uiteindelijk gaat het zelden over meer dan één kopje koffie per dag. Misschien twee in de weekens.

Ik had begrepen dat je via nespresso eigenlijk vooral echt kleine kopjes koffie kreeg? Want dat wil ik dus niet... Ik zou ook wel graag iets hebben waarbij je cappucino's ofzo ook kan drinken. Maar dat is niet het allerbelangrijkste...

Verder ben ik ook helemaal geen koffiekenner dus ik heb niet zoveel verfijnde smaak wat dat betreft. Maar ik zou gewoon graag een degelijke redelijk straffe échte kop koffie willen. Geen water met koffiesmaak zoals de senseo :(

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#45 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:09

Vosse zei:

Wel... ik zoek dus eigenlijk iets om elke morgen één kopje koffie te drinken. Dus géén mini-espresso-formaatje van één slok. De prijs per kopje doet er dan eigenlijk niet zoooovel toe. Uiteindelijk gaat het zelden over meer dan één kopje koffie per dag. Misschien twee in de weekens.

Ik had begrepen dat je via nespresso eigenlijk vooral echt kleine kopjes koffie kreeg? Want dat wil ik dus niet... Ik zou ook wel graag iets hebben waarbij je cappucino's ofzo ook kan drinken. Maar dat is niet het allerbelangrijkste...

Verder ben ik ook helemaal geen koffiekenner dus ik heb niet zoveel verfijnde smaak wat dat betreft. Maar ik zou gewoon graag een degelijke redelijk straffe échte kop koffie willen. Geen water met koffiesmaak zoals de senseo :(

Je kunt de kleine kopjes koffie maken. Zeker. Vooral met de espresso (die is er ook ;) ) maar je kunt ze ook met meer water maken, of gewoon twee in 1 beker doen.
Je hebt ook de Lungo's. Die zijn voor meer water. Je kunt ook de hoeveelheid water instellen. De fabrieksstand is voor de 'nespresso-normaal' stand. Je kunt hem instellen dat er dan wat meer water komt.

Je kunt dus echt alle kanten op met dat ding.

De cups gewoon bestellen. Met lekker veel tegelijk. Ben je er dan bijna doorheen dan bestel je opnieuw. Kwestie van jezelf aanleren. Het is even wennen maar dan heb je ook wat ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende