Spring naar inhoud

- - - - -

ervaring met nespresso apparaat en nescafé dolce gusto

• Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#46 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:16

Je hebt het nu over de Nespresso he?
Maar wat is een "nespresso-normaal" stand? Ik wil zeggen, wat type kopje krijg je uit een normaal gebruik van zo één cup?

Ik wil een gewoon typisch koffiekopje vullen. Zoiets dat bij elk servies zit met een schoteltje. Doorsneeformaat dus. Geen grote mok, geen espressokopje.

Misschien dat ik deze week nog maar eens naar't stad moet, die nespresso winkel gaan checken... Zou dat aanbod van Elle nog lang gelden..?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#47 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:39

Vosse zei:

Je hebt het nu over de Nespresso he?
Maar wat is een "nespresso-normaal" stand? Ik wil zeggen, wat type kopje krijg je uit een normaal gebruik van zo één cup?

Ik wil een gewoon typisch koffiekopje vullen. Zoiets dat bij elk servies zit met een schoteltje. Doorsneeformaat dus. Geen grote mok, geen espressokopje.

Misschien dat ik deze week nog maar eens naar't stad moet, die nespresso winkel gaan checken... Zou dat aanbod van Elle nog lang gelden..?

Ja, ik heb het over de nespresso.

de kopjes, ehhh ik heb geen gewone kopjes... maar ik denk dat die net een beetje niet helemaal gevuld worden. Als je dan de instelling van het water veranderd zodat het kopje helemaal gevuld wordt weet je zeker dat je genoeg koffie krijgt. Dan de smaak koffie uitzoeken die je het lekkerst vindt en ben je er!

(kost wat moeite, maar dan heb je ook wat ;) )

Ik zal Marc eens vragen te reageren. Hij drinkt de koffie hier en weet beter hoe dat ding werkt enzo, en hoe de smaken zijn.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#48 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:05

Vosse zei:

Jamaar... ik ben niet thuis om die cups te laten leveren he. Dus dat moet ik dan weer laten doen bij mijn grootmoeder enzo. Dat mens ontvangt nu al wekelijks pakjes voor mij :ha Vandaar dat ik die dolce gusto toch ook wel het onderzoeken waard vind... Ik vind die cube ook nogal gigantisch. Ik heb een behoorlijk kleine keuken en ik probeer dus wel zuinig om te springen met de ruimte op het werkblad. Daarom dat ik dus ook geen koffiezet heb staan.

Dus hoe verhoud de Dolce gusto zich tot Nespresso? Ik ga ervan uit dat Nespresso beter is, maar hoeveel beter? En hoeveel beter is de dolce gusto versus de Senseo?

Wie heeft er hiet een dolce gusto en woont niet *te* ver van Antwerpen?
En Evelyn, mag ik eens nespresso komen proeven? ;)

Laat dat gewoon op het werk leveren! Dat doe ik ook! :d
(Het is wel handig dat ik receptionist ben :ha )

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#49 Geplaatst 18 oktober 2009 - 22:07

dat ga'k dus niet laten doen... ik ben een beetje te nieuw daarvoor ;)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#50 Geplaatst 18 oktober 2009 - 23:53

Vosse zei:

dat ga'k dus niet laten doen... ik ben een beetje te nieuw daarvoor ;)

Bwoaa dan kennen ze u direct als die met haar uitmuntende smaak voor koffie! :d
Maar ik zie dat je in Antwerpen woont, er is een winkel hé! Een extra reden om nog es te gaan shoppe! :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#51 Geplaatst 19 oktober 2009 - 23:05

Niet nog eens naar't stad! Mijn bankkaart smeekt voor genade!!!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#52 Geplaatst 20 oktober 2009 - 09:23

Vosse zei:

Niet nog eens naar't stad! Mijn bankkaart smeekt voor genade!!!
:ha :ha :ha
Dan neem je toch gewoon een kredietkaart, die smeken nooit! :x

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#53 Geplaatst 21 oktober 2009 - 11:52

Joepie mijn Nespresso werd gisterenavond geleverd om 18u30!
Ikke blij! :cheer:
Vanavond ga ik eens een (decafje) proeven, heb er een stalenpakker bijgekregen en een groot en een klein kopje en schoteltje... :)
Gisteren kon ik het nog nergens zetten want ik was mijn keukenkastjes aan het verven (er heeft een :gek: zwarte verf gespetterd in die kastjes...begrijpen wie kan!)
Dus mijn keuken is nu een ontploffing van gerief omdat ik ook een andere kast aan het verven was (als ik dan toch bezig was hé :d )
Dus vanavond opruimen en prrrroeven! :dance:
Wel een hele snelle levering seg! Ik had vorige week woensdag de overschrijving gedaan naar Nederland en huppa!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#54 Geplaatst 21 oktober 2009 - 11:57

Kzal dan eens een fotooke plaatsen :)
Het aanbod in Elle is de hele maand denk ik, het staat er nog op alleszins.
Ik heb wel héél lang moeten wachten omdat ik de aanvraag via mail heb gedaan  in het begin van september en dan zeiden ze me dat ik begin oktober mijn eerste boekje kreeg en de rekening, ze zijn wel héél correct en antwoorden en leveren snel.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 22 oktober 2009 - 10:20

en Sneeuwwitje wat vond je van je eerste deca-tje ? lekker hé i
er gaat volgens mij niets boven een echte nespresso :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#56 Geplaatst 23 oktober 2009 - 08:31

Ja, ik ben al zwaar verslaafd! :hart:
Elke morgen en elke avond test ik een smaakje en schrijf ik op wat ik ervan vond want er zijn zoveel en anders zie ik door het bos de bomen niemeer :)
Ik vond tot nu toe de "cosi" lekker en die blauwe lungo... :)
De oranje decaf vond ik niet zo super...maar er zijn er nog 2 op te proberen :d
Wat zijn jullie favorieten?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#57 Geplaatst 10 november 2009 - 22:35

Heeft er nu iemand een dolce gusto hier?
Ik dacht voor mijn verjaardag een rode te vragen, want mijn senseo is kapot.

ik las op een website het volgende: "Daarnaast kun je het apparaat in één keer voorzien van ruim een liter water, zodat je het reservoir niet continu hoeft bij te vullen. Qua bediening is het overigens wel onhandig dat je zelf moet bepalen wanneer het apparaat klaar is met de bereiding; je moet erg opletten dat je koffie niet te waterig of juist te sterk wordt."

Kan er iemand hier wat info over geven...? Ik heb eigenlijk geen idee wat ze hiermee bedoelen...

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#58 Geplaatst 11 november 2009 - 04:19

Vosse zei:

Heeft er nu iemand een dolce gusto hier?
Ik dacht voor mijn verjaardag een rode te vragen, want mijn senseo is kapot.

ik las op een website het volgende: "Daarnaast kun je het apparaat in één keer voorzien van ruim een liter water, zodat je het reservoir niet continu hoeft bij te vullen. Qua bediening is het overigens wel onhandig dat je zelf moet bepalen wanneer het apparaat klaar is met de bereiding; je moet erg opletten dat je koffie niet te waterig of juist te sterk wordt."

Kan er iemand hier wat info over geven...? Ik heb eigenlijk geen idee wat ze hiermee bedoelen...

ik heb de dolce gusto gekocht. ben er eigenlijk heel tevreden over!!!!!!!!
Maar idd, je bepaald zelf hoe sterk je je koffie wil hebben. voor mij niet echt een nadeel, soms drink ik liever sterkere koffie dan anders. Als ik dan es wat slappere koffie wil, moet ik het niet "aanlengen" met melk, want dan is mijn koffie zo goed als lauw!
Ik heb hier altijd dezelfde kopjes in gebruik, dus na een paar keer testen, weet je ongeveer wel te doseren qua sterkte/waterigheid
Effe kort hoe je je hem gebruikt : je zet aan/uit knop aan, plaatst een capsule in de houder en trekt de handel bovenop het apparaat naar rechts (is voor warm water, naar links voor koud). denk je dat de koffie sterk genoeg is, of vind je dat het kopje voldoende is gevuld dan zet je terug te hendel in het midden
heel simpel!!!!!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#59 Geplaatst 11 november 2009 - 08:47

wij hebben een nespresso en zijn er erg tevreden over,we hebben het model waarmee je ook melk kan opschuimen (weet even het type niet uit mijn hoofd) dus af en toe een heerlijke capuccino de cupjes bestellen we via internet en soms gaan we naar de bijenkorf.
het is wel prijzig maar je hebt wel een heerlijk bakkie koffie..wij vinden de gele cupjes het lekkerst.
het is alleen vervelend als je visite hebt..dan gaan er heel veel cupjes doorheen hahaha
ik vind het een aanrader!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#60 Geplaatst 11 november 2009 - 23:00

tash zei:

ik heb de dolce gusto gekocht. ben er eigenlijk heel tevreden over!!!!!!!!
Maar idd, je bepaald zelf hoe sterk je je koffie wil hebben. voor mij niet echt een nadeel, soms drink ik liever sterkere koffie dan anders. Als ik dan es wat slappere koffie wil, moet ik het niet "aanlengen" met melk, want dan is mijn koffie zo goed als lauw!
Ik heb hier altijd dezelfde kopjes in gebruik, dus na een paar keer testen, weet je ongeveer wel te doseren qua sterkte/waterigheid
Effe kort hoe je je hem gebruikt : je zet aan/uit knop aan, plaatst een capsule in de houder en trekt de handel bovenop het apparaat naar rechts (is voor warm water, naar links voor koud). denk je dat de koffie sterk genoeg is, of vind je dat het kopje voldoende is gevuld dan zet je terug te hendel in het midden
heel simpel!!!!!

Klinkt idd als iets dat je onder de knie moet krijgen ;) Maar lijkt me wel fijn als je je bezoek een kopje koffie wilt geven. Zo heeft mijn pa het graag super straf maar mjin grootmoeder liefst niet zo. Kan je wat wisselen he :)