Spring naar inhoud

- - - - -

ervaring met nespresso apparaat en nescafé dolce gusto

• Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#61 Geplaatst 12 november 2009 - 04:21

Vosse zei:

Klinkt idd als iets dat je onder de knie moet krijgen ;) Maar lijkt me wel fijn als je je bezoek een kopje koffie wilt geven. Zo heeft mijn pa het graag super straf maar mjin grootmoeder liefst niet zo. Kan je wat wisselen he :)

ik ben van dezelfde mening!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#62 Geplaatst 12 november 2009 - 10:16

Dat kan je met Nespresso ook hoor, je hebt 16 verschillende cupjes met verschillende sterktes! (kzou beter in de Nespresso winkel gaan werken hihi)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#63 Geplaatst 12 november 2009 - 22:54

ja, maar je hebt weinig keuze bij Nespresso als je graag een grote kop straffe koffie wilt...

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 13 november 2009 - 05:01

wat mij over de streep heeft getrokken is het feit dat je de capsules van nespresso moet bestellen. voor deze ga ik gewoon naar de winkel hier om de hoek en heb ik ze binnen de 5 minuten
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 13 november 2009 - 07:47

tash zei:

wat mij over de streep heeft getrokken is het feit dat je de capsules van nespresso moet bestellen. voor deze ga ik gewoon naar de winkel hier om de hoek en heb ik ze binnen de 5 minuten

dat is idd heel gemakkelijk, maar als ik s'morgens bestel heb ik ze de dag erna ook al ;)
het is wel zo dat nespresso koffie duurder is :(
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#66 Geplaatst 14 november 2009 - 12:33

linda zei:

dat is idd heel gemakkelijk, maar als ik s'morgens bestel heb ik ze de dag erna ook al ;)
het is wel zo dat nespresso koffie duurder is :(

Dat is ook alleen maar als je niet moet gaan werken hé. Ik moet speciaal verlof nemen om naar de post te kunnen gaan - ze sluiten om 5u, dan heb ik nooit nooit nooit gedaan met werken...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#67 Geplaatst 14 november 2009 - 12:36

Er wordt ook op zaterdag geleverd. ;)

en als je wilt, kun je het zelfs op je werk af laten leveren. Scheelt ook weer :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 14 november 2009 - 13:40

Vosse zei:

Evelyn, hoe denk je dat de nescafé dolce gusto zich zal kunnen profileren tussen senseo en nespresso?

Ik heb nu een senseo maar ik ben a) niet zo tevreden van de smaak en b) het is blauw en staat niet in mijn keuken ;) Ik zou graag een degelijk koffieding hebben, want ik drink wel graag 's morgens een goed kopje koffie. Een echte koffiezet heb ik niet, daarvoor zet ik bijna nooit genoeg koffie en als dat toch nodig is dan gebruik ik zo'n frans systeem.

Hoe kwalitatief is de dolce gusto versus de nespresso? Ik denk dat nespresso nog beter zal zijn, maar hoe groot is het verchil?

Voor mij heeft de dolce gusto twee voordelen: de kleur (ik wil een rode, maakt me niet uit van wat, maar ik wil een rode) en het feit dat je de cubes in de delhaize kan aankopen.

Maar ik ga niet over de honderd euro geld uitgeven aan een nieuwe machine als die nog niet veel beter is dan wat ik nu heb natuurlijk...

Nespresso wil zich nog altijd als luxemerk profileren en alle modellen, behalve de Dolce Gusto situeren zich in het luxesegment. Dat is hoe nespresso het verwoordt :)

Ze hebben de Dolce Gusto gelanceerd om inderdaad te concurreren met Senseo ed aangezien de capsules en het toestel in supermarkten te koop zal zijn. De drempel ligt lager om een Nespressotoestel te kopen. De meeste toestellen en capsules kan je echter online en nespressostores kopen. De toestellen ook in de grote elektrozaken.

Persoonlijk vind ik dat je het moet afwegen. De capsules die je in de supermarkt zal kunnen kopen zijn in verhouding niet veel goedkoper dan de gewone capsules. Maar wat voor ons vooral de doorslag gaf om dan geen dolce gusto extra bij te kopen is dat er veel meer verschillende smaakvarianten zijn in de "gewone" capsules ipv de dolce gustocapsules... En persoonlijk ervaar ik het niet als een probleem dat ik mijn capsules online moet bestellen. Ze worden trouwens steeds supersnel geleverd!

Voordeel van dulce gusto tov andere toestellen is dat je bij de capsules voor dolce gusto wel een soort "machiatto" hebt... Als je een cube of citiz hebt, zoals wij dan moet je eigenlijk de aerocino kopen om melkschuim te fabriceren... Maar ik kick nogal op al die extraatjes van nespresso... ;) (Wij hebben ook zo een wall gekocht waarin al onze capsuletjes zitten :LOL: )

Wat de straffe koffie betreft... wij drinken geen slappe koffie. Hoe straffer, hoe liever ;) En die vind je wel in de "gewone" Nespressoreeksen. Laat ik ook maar zwijgen over de heerlijke seasoncoffees die jaarlijks uitkomen! :LOL:

Bottom line: als je GOEIE koffie wilt, dan koop je een nespresso. Als het niet te veel mag kosten, dan koop je senseo met de mindere koffie die je er dan maar bijneemt. Nespresso is duurder, da's een feit...maar die koffie kan je echt echt echt echt echt niet vergelijken!
Persoonlijk vind ik dat als je een echte coffeelover bent, je niet moet afwegen om een paar euros meer te betalen voor een duurder nespressotoestel dan de dolce gusto (vooral omwille van de types koffie dan). Maar...en dat is voor jou natuurlijk even van belang als bij mij, Sarah, da's de vormgeving he :) Het oog wil ook wat :LOL:

Voila se...en nu ga'k mij een romaatje zetten... 'k Heb er dorst van gekregen :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#69 Geplaatst 14 november 2009 - 14:38

Ik denk dat ik gewoon nog eens tot daar zal moeten komen om koffie te proeven! :ha (en heeeeelemaal niet om de prinsesjes te knuffelen. Nee hoor!)