Spring naar inhoud

- - - - -

hebben katten last van een halsband met belletje ?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:01

ik ben vandaag naar de zoomart geweest voor een halsbandje
meneer ontsnapt echt overal en zonder dat wij het zien , dan zit hij int toilet , in de badkamer , in de keuken , bij het konijn ,.... en geeft hij geen kick
het probleem is niet dat we niet opletten maar hij is zo snel en zwart dat we het gewoon niet altijd zien
nu heb ik dus een veilig flashy groen bandje gekocht maar .... hij wil dus hele tijd dat belletje loskrijgen of er mee spelen , hij rolt zich nu door heel de gang om toch maar het bandje los te krijgen :ha en eigelijk als hij een beetje slimmmer is dan ist zo uit want het zit zooooo losssss echt heel simpel
hij gaat de hele tijd op 2 pootjes staan en vangt dan het belletje en dan laat hij zich achteruit vallen , zo zielig :(
nu mijn vraag : stoort dat belletje hem , of dat bandje en kan hij daar aan gewoon worden ?

Bewerkt door clyde, 10 oktober 2009 - 18:30.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:04

Bij Gabriƫl heb ik het belletje er ook gewoon afgedaan hoor. Zelfs van de tuigjes doe ik het belletje er af.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:05

ja maar dat belletje heb ik juist nodig om te horen waar hij zit en of hij in de buurt is al hier de deuren open gaan
ik heb het nu uitgedaan want vind het zielig , ik was wel van plan om het s nachts ook uit te doen

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:08

Sam en Joppe* hebben vroeger ook een tijd een bandje aangehad. Ze krabten er ook heel vaak aan, maar het belletje vangen deden ze niet. Ik zou het nog wat tijd geven. Of ja kan het belletje eraf halen. Maar was het de bedoeling dat je zou horen waar hij zit?

Ik deed het bandje 's nachts altijd uit en ook als we niet thuis waren. Ik was te bang dat ze zich zouden ophangen, ook al was het een bandje met veiligheidssluiting.

Joppe* ontsnapte ook altijd, zo'n deugniet was het. Sam ontsnapt nu nog steeds soms (naar buiten :trance: ). Maar hij draagt geen bandje meer omdat we het toch altijd aan en uit moesten doen en omdat hij bleef krabben eraan.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:09

Het is ook nog maar de eerste dag. Misschien als je elke dag een beetje langer oefent dat het gaat lukken binnenkort.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#6 Geplaatst 10 oktober 2009 - 18:22

stoort een kat zich aan een belletje ?

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 10 oktober 2009 - 18:31

clyde zei:

stoort een kat zich aan een belletje ?
Hoe zou je nu zelf zijn, gevoelige oortjes hebben en een ganse tijd zo'n ringkeltje rond je nek hebben hangen dat bij elke stap die je zet lawaai maakt. En, nooit meer stiekem iets kunnen uithalen, want ze hebben je altijd gehoord :LOL: :ha :ha
Arme Casper :x
Nee, serieus, ik denk wel dat het kan storen

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 10 oktober 2009 - 18:34

als het echt stoort doe ik het hem niet aan
maar hij is overal zo snel , binnekort ontsnapt hij nog eens naar buiten :(

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:05

niemand ?
hij heeft het dus niet aan , kzou niet willen dat het hem frusteerd

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:13

Ik denk niet dat het belletje hem stoort, maar het halsbandje, als je wilt dat hij het draagt zul je moeten doorzetten, je kunt natuurlijk het bandje omdoen zonder belletje, om te kijken hoe hij dan reageerd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:24

Hier hebben ze ook rondgelopen met halsbandjes met belletjes. Voor mijn bomma waren ze altijd te snel en daardoor zaten ze soms perongeluk de hele dag op de zolderkamer.
Ik heb nooit de indruk gehad dat het hun stoorde. Ze kregen het zelfs voor mekaar om met belletje rond de nek vogels te vangen.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#12 Geplaatst 10 oktober 2009 - 20:48

pff kweet het niet
ik heb niet de indruk dat het bandje hem stoort want echt als charlie eens aan casper zen hoofd trekt is het uit
maar het belletje , hij vangt het de hele tijd en wil overal tegen schuren om het belleltje los te krijgen , of misschien te pakken te krijgen

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 10 oktober 2009 - 21:37

Dat halsbandje moet even wennen
Het is normaal dat hij zo reageert

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 10 oktober 2009 - 21:57

Mijn zus had aan haar kat ook een riempje met belletje aangedaan maar die werd er zo zot van dat ze het belletje eraf gedaan hebben en na een paar dagen het riempje ook. James (blauwe britt) kon er niet aan wennen.  

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 11 oktober 2009 - 10:23

Mormel heeft dat ook gehad toen ie in't begin zijn belletje had. Dat was om de vogeltjes te beschermen ;)

Ondertussen heeft ie er duidelijk geen last meer van hoor. 't is best grappig eigenlijk, dan roep ik Zwartje buiten en dan hoor je van ver al gerinkel en *poef* mormel is daar ;)