Spring naar inhoud

- - - - -

hebben katten last van een halsband met belletje ?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#16 Geplaatst 11 oktober 2009 - 12:06

De kat van de buren bij ons thuis, heeft een halsband met een belletje, en tot zover ik weet heeft die daar helemaal geen last van. Ik denk dus dat het gewoon een kwestie van wennen is.
En zo'n belletje is inderdaad wel handig, want die kat durft overal binnen te gaan. Zo zat hij een keer in de keuken en toen hoorden we ineens een belletje rinkelen. Duidelijk een katje dat daar niet thuis hoort te zijn :d

Guest_joey_*
Guest_joey_*

#17 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:20

Joey draagt om dezelfde reden ook een halsbandje met een belletje. Als je soms een half uur aan het zoeken bent, omdat madam haar in de kleerkast verstopt zonder een geluid te maken... :p Dan is zo'n belletje echt geen slecht idee.
Ik vond het in het begin ook een beetje zielig, maar ze worden het echt snel gewoon hoor, nu heeft ze er echt geen last meer van :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 11 oktober 2009 - 21:18

Ik ben niet voor bandjes uit veiligheidsredenen, maar doordat we vorige week het tuigje vergeten meenemen waren van Panda (Fear), heb ik hem een bandje aangedaan van bij mijn ouders met een belletje aan. Tot mijn grote verbazing heeft hij niet 1 keer geprobeerd om dat rinkelding eraf te krijgen. Het stoorde hem dus totaal niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor een andere kat wel kan storen

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#19 Geplaatst 12 oktober 2009 - 07:08

oke hij loopt er nu niet mee :ha hij vond het al niet meer erg
maar nu ga ik naar school dus ja , mama is wel thuis maar toch ik voel me niet op men gemak :ha
dus misschien vanavond
:ha gistere zat filou binne omdat het zo regende en onweerde, toen ik de deur open deed was casper al daar , filou keek en ik heb hem snel naar de keuken gebracht , toen ging ik casper zoeken in de living maar na een paar minuten had ik door dat hij daar niet was , ik deed de keukendeur open en ja hoor :ha casper was samen met filou :ha

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#20 Geplaatst 12 oktober 2009 - 16:14

Hier hebben wij 3 buitenpoezen (opvangertjes die hier verzeild geraakt zijn en die blijven plakken zijn :) ). Zij dragen allen een halsbandje met belletje en penning waarop staat hoe men ons kan bereiken als er iets scheelt ofzo. Dat belletje dient om de vogeltjes te verwittigen.
Wij hebben ook 2 binnenpoezen en ook zij dragen een halsbandje met penning. je weet nooit dat ze is buitengeraken en dan kan men ons toch verwittigen indien nodig. Het belletje heb ik daarvan wel afgedaan omdat het stoorde hier in huis en toch geen nut heeft omdat hier geen vogeltjes zitten :d .
Ze zijn allen ook gechipt maar dat wordt spijtig genoeg nog niet altijd gecontroleerd vandaar de bandjes met penning.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 12 oktober 2009 - 19:38

clyde zei:

ja maar dat belletje heb ik juist nodig om te horen waar hij zit en of hij in de buurt is al hier de deuren open gaan
ik heb het nu uitgedaan want vind het zielig , ik was wel van plan om het s nachts ook uit te doen

ze wennen hier rap aan hoor.. indy heeft nu ook een halsbandje met een belleke en das handig als ze buiten is
Ik roep haar naam en luister of ik een belleke hoor... dan ben ik gerust..
s nachts is het een probleem als ze bewegen dan hoor je de hele nacht bellekes. :x

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#22 Geplaatst 12 oktober 2009 - 21:24

in het begin droeg Sloeberke ook een belletje, het leek hem maar eventjes te storen, en dan was het niet echt een probleem meer. Na enkele dagen was het belletje verdwenen, en toen heb ik er geen nieuw meer gegeven uit schrik dat hij er ook bij zou vasthangen

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 19 oktober 2009 - 17:22

Hier geen belletjes of bandjes... Enkel een tuigje als ik met hem ga wandelen.

Ik denk wel dat het zijn voordeel kan hebben, zo'n belletje, maar Shiva heeft het niet nodig: hij is enig huisdier en ik heb mijn vrienden en ouders geleerd dat ze altijd moeten kijken waar hij is vooraleer ze een deur openen, maar dan nog... Shiva is met andere woorden kampioen in het verstoppertje spelen :o
Ik zou nog enkele dagen afwachten, moest hij er echt niet aan wennen, dan zou ik het wel uitdoen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#24 Geplaatst 19 oktober 2009 - 17:31

Onze katten dragen geen bandjes, ze komen ook niet buiten é.
Persoonlijk zouden wij niet opteren voor een belletje. Ik beeld
me altijd in hoe erg het mezelf zou storen moest er een hele
dag een belletje aan mijn nek hangen te rammelen.. Maar das natuurlijk
ieder zijn eigen idee eh :)

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#25 Geplaatst 20 oktober 2009 - 16:57

ja hier ligt nu een halsbandje :ha maar ik doe het hem niet aan
hihi

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#26 Geplaatst 12 december 2009 - 10:24

Snow heeft ook een mooi blingbling bandje ,niet met belletje maar een adreskokertje en een versierselke die tegen elkaar tingelen,maar neen,hij heeft geen last.Moet erbij zeggen dat hij in het asiel al negen maanden een kanjer van medaillon met nr rond zijn nek hangen had.Hij was het al gewend dus heb ik ervan geprofiteerd :LOL:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#27 Geplaatst 12 december 2009 - 11:56

ja nee hier ligt ondertussen het halsbandje en is niet meer aangeweest
ze komen nu toch vaker in de living

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#28 Geplaatst 12 december 2009 - 12:13

hier hebben ze ook een halsbandje met belletje gehad
heb het er na 2 dagen afgedaan omdat ik er zelf zot van werd :oops:

nu hebben ze een bandje met een figuurtje aan (dat hoor je ook nog wel goed hoor als dat klettert)

denk dat ze gewoon moeten wennen ;)

intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 12 december 2009 - 12:34

Hier hebben ze ook bandjes met belletjes en de 2 krijgen het hunne deze namiddag.

Is het eerste uur ff dat ze het proberen eraf te halen maar het stoort hen niet.
Doe het aan om te horen waar ze zijn, nadeel donker huis en zwarte katten. :oops:
En ook als we buitengaan als extra om te horen waar ze zijn zodat ze niet buiten kunnen glippen.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#30 Geplaatst 12 december 2009 - 13:06

ja ik wou dat ook doen maar casper is ook zwart
maar ik ga het niet doen , 1 charlie gaat hele tijd dat belleke vangen , casper word gek en ik ook