Spring naar inhoud

- - - - -

Ontmoeting Trixx en Falcon (foto's pagina 3)

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#1 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:27

Een uur geleden is Falcon, het nieuwe kittentje, hier aangekomen. Hij zat in zijn reismandje en Trixx liep ernaartoe om dat vreemde ding te ontdekken. Algauw begon ie te blazen en met zijn pootje te slagen naar de tralies. Ik had hem even alleen gezet en Falcon alvast de omgeving laten ontdekken, niet veel later liet ik Trixx terug vrij uit de kamer en algauw begonnen de twee met bolle ruggen naar elkaar te blazen en uit te halen. Dat kleintje was nog nooit zo bang geweest als toen denk ik

Nu steekt Falcon terug in zijn reismand en Trixx loopt hier rond, hij blijft er maar naar blazen.
Bestaat er nog een kans dat ze terug vriendjes worden?? We zijn ten einde raad... Hen altijd apart zetten is toch niet te doen? :cry:

Bewerkt door Marii., 18 oktober 2009 - 15:21.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:36

Het duurt altijd een tijdje voordat 2 katjes aan elkaar wennen. Gewoon rustig laten doen en geduld hebben

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#3 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:38

Ines zei:

Het duurt altijd een tijdje voordat 2 katjes aan elkaar wennen. Gewoon rustig laten doen en geduld hebben

Maar we kunnen hen zo goed als onmogelijk niet in dezelfde kamer. Trixx is een enorme kater en Falcon maar een katje van ongeveer 9 weken. Trixx wilt er echt naar uithalen met zijn poot. Hij is er echt enorm agressief tegen en die kleine kat is zo bang als iets maar kan niets tegen Trixx beginnen.
Wat is het beste dat ik nu doe ? :( Hoe moet ik Falcon en Trixie laten introduceren met elkaar? Het breekt mijn hartje wel, het zijn twee prachtdiertjes :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:38

Het duurt normaal zo'n weekje voordat een nieuwkomer wordt aanvaard. Tenzij je zo'n tamzakken hebt als mijn katten, die merken niet eens dat er een nieuwe rondloopt :LOL:

Maak je dus maar geen zorgen, dit gedrag is normaal.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:39

1 héél goeie raad: heb geduld! Ze moeten aan mekaar wennen, en dan is het normaal dat er geblazen wordt en dat ze mekaar een mep verkopen. Zolang ze mekaar niet verscheuren, bij wijze van spreken, laat je ze best rustig doen! Trixx beschouwt Falcon momenteel als een rare indringer die anders ruikt en die met aandacht/speeltjes/eten gaat lopen. Maar met de tijd zal Trixx wel gaan doorhebben dat Falcon eigenlijk een leuk speelkameraadje is!

Wat je altijd kunt doen om wat stress weg te nemen, is een Feliwayverdamper gebruiken (te koop bij de DA of de apotheek) en/of bachbloesems gebruiken (daarvoor verwijs ik je door naar Lies).

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#6 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:40

Smitten Kitten zei:

Het duurt normaal zo'n weekje voordat een nieuwkomer wordt aanvaard. Tenzij je zo'n tamzakken hebt als mijn katten, die merken niet eens dat er een nieuwe rondloopt :LOL:

Maak je dus maar geen zorgen, dit gedrag is normaal.

En in de tussentijd, wat moet je dan doen? Elkaar gewoon laten doen of elkaar apart zetten? Wat als Trixx Falcon echt zeer doet? Het is zo'n piepklein poesje, dat kan zichzelf niet verdedigen.
Kunnen ze ook wel alleen gelaten worden in de dag? Of moeten ze altijd in andere kamers worden gestoken? :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#7 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:41

Het is moeilijk, maar eigenlijk moet je ze het samen laten regelen. Alleen ingrijpen als er écht gevochten wordt, niet te veel tussen beide komen. Je oudste kat zal waarschijnlijk even willen tonen dat hij de baas is, even de hiërarchie vast leggen.

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#8 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:44

Smitten Kitten zei:

Het is moeilijk, maar eigenlijk moet je ze het samen laten regelen. Alleen ingrijpen als er écht gevochten wordt, niet te veel tussen beide komen. Je oudste kat zal waarschijnlijk even willen tonen dat hij de baas is, even de hiërarchie vast leggen.

Maar ik zie wel dat Trixx enorm pissig op die kat is. Dat kleintje is nog geen 1/4e van Trixx zijn grootte. Wat als hij ineens een klap krijgt (inclusief de nagels van Trixx) dan kan Falcon toch ernstig gewond raken? Hij is nog zo fragiel... :(

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#9 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:50

oei kan je Trixx zijn nageltjes wat knippen ???

veel suc6 :hug: :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 10 oktober 2009 - 16:56

het duurt even , je mag je er niet ts mengen , hier heeft het de laaatste keer 2 weken geduurd ,
de vorige keren was dat ts 2 dagen en een week

Dat komt inorde!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#11 Geplaatst 10 oktober 2009 - 17:01

Ellenita zei:

het duurt even , je mag je er niet ts mengen , hier heeft het de laaatste keer 2 weken geduurd ,
de vorige keren was dat ts 2 dagen en een week

Dat komt inorde!!!

Maar wat moeten doen zodat het in orde komt? Dat kleine prutske hier gewoon bij die enge grote Trixx laten en die het laten besterven van angst? Ik ben enorm bang dat Trixx hem pijn gaat doen :(

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#12 Geplaatst 10 oktober 2009 - 17:03

ramses zei:

oei kan je Trixx zijn nageltjes wat knippen ???

veel suc6 :hug: :hug:

Zelf hebben we geen nagelknipper voor de nageltjes van poesjes. En naar de dierenarts gaan gaat vandaag & morgen niet meer, dus zou het maandag moeten zijn. Zo lang kunnen we toch niet wachten? :(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 10 oktober 2009 - 17:24

Marii. zei:

Zelf hebben we geen nagelknipper voor de nageltjes van poesjes. En naar de dierenarts gaan gaat vandaag & morgen niet meer, dus zou het maandag moeten zijn. Zo lang kunnen we toch niet wachten? :(

Gaat ook met een normale nagelknipper hoor, gewoon beetje voorzichtig zijn. ;)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 10 oktober 2009 - 17:29

Bij onze jongens heeft het ook een hele tijd geduurd voor ze elkaar konden luchten en nu zijn ze allemaal de allerdikste vrienden.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 10 oktober 2009 - 19:00

Ik dacht ook dat kleine kitten gaat dat nooit kunnen opnemen tegen de grotere, maar je zal zien. De eerste dagen zullen ze lastig doen, maar zolang jij ook in de buurt bent, kan je ingrijpen wanneer nodig.
Geplaatste afbeelding