Spring naar inhoud

- - - - -

Ontmoeting Trixx en Falcon (foto's pagina 3)

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 11 oktober 2009 - 00:24

Volgens mij zit jijzelf er veel meer mee in dan het kleine kitten zelf. ;) Niet teveel panikeren, die beestjes zijn taaier dan je denkt hoor! ;)

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#17 Geplaatst 11 oktober 2009 - 00:55

Veel geduld hebben en ze op hun eigen tempo laten wennen, hier heeft tss filou en bébé 3 weken geduurd; :geluk:

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#18 Geplaatst 11 oktober 2009 - 10:36

Karolientje zei:

Volgens mij zit jijzelf er veel meer mee in dan het kleine kitten zelf. ;) Niet teveel panikeren, die beestjes zijn taaier dan je denkt hoor! ;)
Maarja we doen ons best hoor, maar ja, het is zo'n mooi prutske, natuurlijk ben je dan een beetje ongerust zeker? :oops:
De eerste nacht hebben ze/wij al overleefd, beiden leven nog en hebben geen verwondingen :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 11 oktober 2009 - 10:47

Het belangrijkste is dat je zelf rustig blijft want de spanningen die jij voelt, draag je over naar de katten. De Feliwayverstuiver helpt heel goed. Wat je ook kan doen is met een doekje eerst over de ene kat te wrijven en dan over de andere en zo terug en dan nog eens en zo verder. Op die manier krijgen ze elkaars geur te pakken.
Blazen en grommen hoort erbij, ze moeten allebei hun plaatsje vinden he. En als jij daar telkens gaat in tussen komen vb. boos worden op je oudste kat, gaat die jaloers worden. Zolang het bij blazen en grommen, eens met de poot slaan blijft en er inderdaad geen bloed vloeit, zal dat wel loslopen hoor... :hug: :hug: :hug: .
Wat ik ook altijd doe, is als ik binnenkom, altijd eerst de kat knuffelen die hier het langst is en dan zo verder.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 11 oktober 2009 - 10:47

komt inorde , vertrouw daarop ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 11 oktober 2009 - 11:00

dat is niet leuk maar wel normaal gedrag. Bij wendy (ginger en noortje) ging het ook zo. Wendy liet ze samen als ze er bij was en zette ze apart als ze weg ging. Soms moest ze wel even ingrijpen hoor.  na een dag of drie wilden ze alleen nog maar samen zijn.
Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#22 Geplaatst 11 oktober 2009 - 11:12

twinsisterjoyce zei:

dat is niet leuk maar wel normaal gedrag. Bij wendy (ginger en noortje) ging het ook zo. Wendy liet ze samen als ze er bij was en zette ze apart als ze weg ging. Soms moest ze wel even ingrijpen hoor.  na een dag of drie wilden ze alleen nog maar samen zijn.

Jah het was wel even schrikken.

Ik wist wel dat dit kon voorkomen maar aan mijn vriend had ik wijselijk gezwegen. Anders zakt de moed hem in de schoenen en zegt ie dat het hier nooit goed zou komen.

Ik hoopte echt dat het toch nog wat ging loslopen maar toen mijne vriend zei dat Trixx enorm agressief uithaalde... (ik was even in de keuken toen)
ach hij was ten einde raad. Hij begon er al over wie hij nu zou moeten wegdoen :s

Ergens heb ik zin om Falcon nog enkele weken terug naar de mama te doen. Het vlooienprobleem van Falcon is echt niet tof (en zeker niet voor Trixx en falcon zelf). En gisterenavond vonden we een kakje en twee plasjes op de grond, terwijl er ons gezegd werden dat Falcon zinnelijk was.

Dus nu zitten we met een kitten die blijkbaar toch nog niet op de kattenbak gaat (we hebben hem er al zoveel ingezet maar zonder resultaat dus), dat vol met vlooien zit, en dat zich nog sterk moet houden ten opzichte van Trixx. :louche: Het was misschien toch wat te vroeg om hem al mee te nemen (ongeveer 9 weken)...
Nochtans verliep het bij Trixx anders, veel aangenamer en zonder problemen vanaf dag 1.

Nu zitten we hier gewoon in één grote stressboel.

Maar dat met die doekjes ga ik wel straks eens proberen :) Al vrees ik dat Falcon gaat ineen krimpen en Trixx agressief gaat worden, maar dan is dat maar zo  :)

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#23 Geplaatst 11 oktober 2009 - 14:06

mja misschien moet je een nieuwe kattenbak bijzetten enkel en alleen maar voor het kleintje zolang de andere kat het kleintje nog niet aanvaard zal die niet snel op de bak willen gaan...bij ons was het anders om we hadden een kitten en namen er een kat van 9 maand bij ( heeft ook een tijdje geduurt voor het goed kwam en we panikeerden hier ook wel een beetje) Wat mij vooral opviel was dat de nieuwkomer enkel s'nachts gebruik maakte van de kattenbak als niemand rondliep ( of overdag toen er niemand thuis was)( het kitten had dan voor even een geimproviseerde kattenbak terwijl ze appart zaten) Het was pas toen we een 2tal dagen later een nieuwe kattenbak gingen halen dat de nieuwkomer ook overdag gebruik maakte van de kattenbak...Een kitten kan ook wat onzeker zijn tegenover de andere kat, mag ik hier wel op ? En dan kunnen er ook ongelukjes gebeuren he...Het kitten moet het ergens kwijt...
Weet niet hoor is maar een gedachte...

Voor de rest komt dat zeker inorde hoor, hier waren we er ook echt niet grust in maar na een dikke week en mogelijks ook de feliway zat er al enorm veel vordering in, nu een goeie maand later komen ze echt goed overeen wat leuk is om te zien natuurlijk :) En geloof me dan vergeet je snel de zorgen en problemen die er aan vooraf gingen.

Is wel jammer van het vlooienprobleem he....hoplelijk raakt dat ook snel opgelost!!!

groetjes
f&c
mientje en fientje

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 11 oktober 2009 - 16:20

:geluk: :geluk: :geluk: , ik zou ook een 2de kattenbak bij plaatsen, mogelijk durft het kleintje niet op Trixx zijn kattebak. De plaatsen waar je plasjes vond heel goed reinigen en ook opletten dat het kleintje niet te ver moet lopen voor de katenbak.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#25 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:23

Ik denk dat het wat tijd nodig heeft, ze moeten ook aan elkaar wennen he :) misschien mekaars geuren eens overbrengen met een handdoek?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:29

Ik heb hier bij elk kitten dat er bij kwam een cadeautje op de zetel gehad (stoelgang) de eerste dag. Die had gewoon schrik om voorbij de andere poezels te moeten om naar de kattenbak te gaan. De volgende dag was dat voorbij.
Ik zou dus ook een kattenbak bijzetten want het kan zijn dat jouw grote schat verhindert dat het kleintje naar de kattenbak kan gaan (zet die bak dan wel op een andere plaats he). Echt even volhouden en je zal zien dat het vlug zal lukken. Als je haar nu weer weghaalt, moeten ze binnenkort helemaal opnieuw beginnen he :hug: :hug: :hug: .Probeer morgen bij de apotheker toch de Feliway verstuiver te bestellen zodat je die zo vlug mogelijk in het stopcontact kan steken.
En als het je even teveel wordt, dan schrijf je het hier maar van je af... :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#27 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:39

Joloka zei:

Ik heb hier bij elk kitten dat er bij kwam een cadeautje op de zetel gehad (stoelgang) de eerste dag. Die had gewoon schrik om voorbij de andere poezels te moeten om naar de kattenbak te gaan. De volgende dag was dat voorbij.
Ik zou dus ook een kattenbak bijzetten want het kan zijn dat jouw grote schat verhindert dat het kleintje naar de kattenbak kan gaan (zet die bak dan wel op een andere plaats he). Echt even volhouden en je zal zien dat het vlug zal lukken. Als je haar nu weer weghaalt, moeten ze binnenkort helemaal opnieuw beginnen he :hug: :hug: :hug: .Probeer morgen bij de apotheker toch de Feliway verstuiver te bestellen zodat je die zo vlug mogelijk in het stopcontact kan steken.
En als het je even teveel wordt, dan schrijf je het hier maar van je af... :hug: :hug:
Ik ga maandag een tweede kattenbak kopen. Een miskoop is het al zeker niet hé.
Vandaag hebben Trixx en Falcon samen melk gedronken, ook waren ze al aan het snuffelen aan elkaar zonder geblaas en agressieve houdingen. En dan van de ene moment zitten ze allebei achter elkaar te rennen en zijn ze weer enorm agressief tegen elkaar, begint het geblaas weer enz.
Ook was Falcon wat brokjes aan het eten en water aan het drinken, en Trixx was hem altijd met een pootje aan het omduwen. Het was zo zielig, die arme stakker wou gewoon rustig eten maar werd alsmaar omver geduwd :)

Toch vind ik het al heel positief dat ze al samen melk hebben gedronken en dat ze af en toe eens snuffelen aan elkaar.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:47

komt echt goed , nog even!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#29 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:51

Marii. zei:

Ik ga maandag een tweede kattenbak kopen. Een miskoop is het al zeker niet hé.
Vandaag hebben Trixx en Falcon samen melk gedronken, ook waren ze al aan het snuffelen aan elkaar zonder geblaas en agressieve houdingen. En dan van de ene moment zitten ze allebei achter elkaar te rennen en zijn ze weer enorm agressief tegen elkaar, begint het geblaas weer enz.
Ook was Falcon wat brokjes aan het eten en water aan het drinken, en Trixx was hem altijd met een pootje aan het omduwen. Het was zo zielig, die arme stakker wou gewoon rustig eten maar werd alsmaar omver geduwd :)

Toch vind ik het al heel positief dat ze al samen melk hebben gedronken en dat ze af en toe eens snuffelen aan elkaar.

da's toch al heel positief ja!! Komt wel goed :) :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 12 oktober 2009 - 10:23

Misschien voor elk een apart eetkommetje?

Geplaatste afbeelding