Spring naar inhoud

- - - - -

Ontmoeting Trixx en Falcon (foto's pagina 3)

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#31 Geplaatst 12 oktober 2009 - 16:56

Joloka zei:

Misschien voor elk een apart eetkommetje?

Dat hebben ze wel. Alleen als wij een keer melk geven 's avonds enz is dat op één bordje :) En gisteren 'dronken' ze allebei op dezelfde moment uit hetzelfde kommetje :) Nadien werd er weer ruzie gemaakt maar soit :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 13 oktober 2009 - 13:52

dat komt echt wel in orde, want dat is een heel goed teken!!!

maar het is niet altijd simpel om katten te laten wennen. Ik doe dat normaal in stappen: de nieuwe kat wordt in een aparte kamer gezet tot ze al wat aan ons gewend is. (De andere katten krijgen dat na een tijdje wel door en ruiken dan onder de deur aan de andere kat.) Dan leer ik ze ook elkaars geur kennen, een doek van de nieuweling gaat naar de ander en omgekeerd. dan laat ik ze mekaar al af en toe zien zonder dat ze aan mekaar kunnen. En dan nog, vaak is het nog blazen en meppen als ze dan bij mekaar komen.

wat echt helpt is feliway verdamper, zorgen voor genoeg kattebakken, eetpotjes, speelgoed en niet alle kattenbakken bij mekaar zetten. Ik heb al gezien hoe een poes in de gang plaste omdat de nieuweling zich strategisch aan de ingang van de kamer met kattenbakken had gezet.

En de eerste weken zitten ze alleen bij mekaar als wij er zijn. de eerste week worden ze ook 's nachts aaprt gezet. Maar het kan duren, de laatste introduktie was 2 maand geleden en pas sinds eergisteren is de rust aan het terugkomen. Veel hangt immers af van de karakters van de katten. soms klikt dat al direct, soms heeft dat tijd nodig.

en het is zeker niet simpel voor ons hé. de stress tussen de katten gaf mij ook stress en dan had ik stress omdat ik niet mocht laten merken dat ik stress had..... enfin, zoals gezegd, gewoon geduld hebben en dat komt wel goed. En niet panikeren wanneer het meer dan een paar weken/maanden duurt. pas als ze echt konstant vechten met verwondingen dan heb je reden voor paniek.

als ze uit een kommetje drinken dan komt de rust echt wel zeker terug, maar het zal mss met wat ups en downs gaan. Het belangrijkste is wel dat je nu weet dat het goed zal komen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 14 oktober 2009 - 08:04

Dat komt veel vlugger in orde dan je denkt hoor. :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#34 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:21

Gisteren heb ik enkele foto's gemaakt van de twee poezeltjes.

Hier liggen ze nu wel vredig naast elkaar, maar ik denk dat het hen gewoon niet uitmaakte waar ze lagen omdat ze heel de tijd wild hadden gespeeld met de kattenspeeltjes.
Geplaatste afbeelding

Het is raar wat ze doen, de ene keer geeft Trixx Falcon enorm veel likjes, de andere keer zit hij hem te wurgen van het kan niet meer. (Ik denk dat Falcon ook een kleine verwonding aan zijn neusje heeft opgelopen toen Trixx weer zijn geweldadige bui had opgelopen, hij heeft namelijk twee kleine wondjes aan zijn neusje. Er is al een korstje op dus dat zal wel goed komen)
Maar ook hier zijn beelden van:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Altijd als Trixx dit doet zit Falcon te piepen van het kan niet meer. En zodra hij kan rent hij weg. Maar als Trixx hem nekeer met rust laat, zit Falcon wel op de staart van Trixx te springen en dan kan het gevecht weer beginnen.

Blazen doen ze niet meer naar elkaar, maar ze blijven nog wel vechten. Is dit wel spelen? Ik weet dat katten om te spelen ook vaak vechten maar het is gewoon zo zielig dat Falcon dan helemaal gewurgd wordt en zit te piepen van het kan niet meer.
Ik zit dus met wat gemengde gevoelens, de ene keer zit Trixx hem te likken (nooit andersom), de andere keer vechten ze alsof hun leven ervan af hangt.

Ook was Trix gisteren op Falcon gaan zitten toen hij aan het slapen was op de stoel. Trixx vond namelijk dat hij meer plaats verdiende dus is hij letterlijk en figuurlijk op Falcon gaan zitten. :onzeker:  

Zijn ze nu vriendjes (aan het worden) of is het nog altijd een teken dat ze elkaar niet kunnen luchten?

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#35 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:45

hier duurt het vaak niet zo lang alleen nu wel omdat de nieuwe kat ouder is en de kleintjes hier willen spelen daarnaast is de nieuwe kat niet in orde

de foto's komen over een met de foto's die ik hier heb van roy met sylvester dat ging er hier ook aan toe

in het begin vond ik het ook heel eng maar hier piepten de kttens ook hoor

ik liet ze gewoon gaan

het is spelen en  wassen

roy voede de kleintjes op

nooit geen bloed gezien hier

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

de kittens leven nog allebij

Bewerkt door jacqueline, 18 oktober 2009 - 17:00.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 18 oktober 2009 - 16:55

volgens mij is dit spelen hoor,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:02

Als het zonder geblaas is, is het spelen. Kan soms hard zijn om naar te kijken en te luisteren maar ze genieten ervan hoor.

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#38 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:36

Joloka zei:

Als het zonder geblaas is, is het spelen. Kan soms hard zijn om naar te kijken en te luisteren maar ze genieten ervan hoor.

Oké, dan ben ik enorm content :) Ze zijn vriendjes !! 8)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:40

Marii. zei:

Oké, dan ben ik enorm content :) Ze zijn vriendjes !! 8)

Als ze zo dicht bij elkaar kunnen liggen, zijn het inderdaad vriendjes :heart:

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#40 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:45

Joloka zei:

Als ze zo dicht bij elkaar kunnen liggen, zijn het inderdaad vriendjes :heart:

Ik moet wel bekennen dat Falcon eerst op de stoel lag te slapen, en Trixx lag in de kast. Ik vond dat niet kunnen en heb Trixx dan maar bij Falcon gelegd. Normaal gaat er wel meteen één weg, maar deze keer bleven ze allebei lief liggen. Wat een uniek moment, men hartje smolt! ^^

Maar katten hebben wel een rare manier van spelen uiteindelijk :) Eerst dacht ik dat Trixx het wel als spelen zag, maar Falcon niet. Maar als het inderdaad zo is van: zolang ze niet blazen naar elkaar, is alles goed, dan ben ik meer dan content :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:24

Hier kan het er soms ook wild aan toe gaan tijdens het spelen hoor. Maar als het zonder blazen en grommen is, dan zit het goed hoor. ;)
Komt helemaal goed tussen die 2!! :dancer:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:30

Volgens mij spelen en mekaar aftasten.
Maar ocharme die kleine, ik moet toch wel lachen met die foto's hoor!
en hij geeft niet af hè.
Maar Trixx lijkt ook wel een reus naast Falcon. :o
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#43 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:34

Je ziet alles is toch goed gekomen, gewoon super ;)

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#44 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:55

kiki zei:

Volgens mij spelen en mekaar aftasten.
Maar ocharme die kleine, ik moet toch wel lachen met die foto's hoor!
en hij geeft niet af hè.
Maar Trixx lijkt ook wel een reus naast Falcon. :o

Trixx is echt een enorme kater. En hij is nog maar 7 maand oud, dus die gaat nog meer groeien. Ik verschiet ervan hoe groot hij wel niet is. Hem vasthouden om te kammen enz is bijna niet te doen :goofy:
Vooral hier zie je het contrast tussen de twee:

Geplaatste afbeelding

Maar die kleine laat zich inderdaad niet doen. Dat is zo'n dapper poezeke :d

Tot voor enkele dagen geleden, kroop hij altijd snel via onze broek helemaal naar boven. Zo zat ie veilig & hoog, weg van die enge grote Trixx :d Dat was zo schattig. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 20 oktober 2009 - 11:00

Als ze zo dicht in elkaars buurt zijn zonder blazen, dan zijn het zeker vriendjes hoor :LOL: . Hun spelen is waarschijnlijk vooral eng omdat ze zoveel in grootte verschillen. Hier slapen ze ook samen en als ze spelen vliegen de haren ook wel eens in het rond hoor. Maar ze zijn allemaal bijna even groot, dus zal het minder eng zijn om hen bezig te zien.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag