Spring naar inhoud

- - - - -

Een abces bij mijn tenger gebouwd schatje,vervolg.

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#1 Geplaatst 11 oktober 2009 - 15:50

Ben met Linsy naar de dierenarts geweest op 28 september,ze at niet meer zoals tervoren en vond haar kin wat dik.
Ze zit met een abces en heeft een spuit met ontstekingsremmer en antibiotica gekregen,en dan nog voor 10 dagen antibiotica om s'morgens en s'avonds een half te geven.
Ben terug naar de dierenarts geweest op 7 oktober doordat haar kin noch wat dik was en heeft dan een spuit met cortisonen gekregen en terug voor 10 dagen antibiotica.
Met dat abces is ze van 2,850 kg(wat zo al zo niet veel is) naar de 2,500 kg gegaan.Heb Kela pasta meegekregen om haar te laten aansterken,de vraag is of het voldoende zal zijn.
Iemand goede raad of middeltjes om Linsy terug op haar vorig gewicht te krijgen zodat ze terug wat reserve's heeft,en wat zijn de ervaringen van jullie als het over een abces in de mond gaat?

Linsy geraakt niet van haar abces af en ben op 19-10 terug naar de dierenarts geweest.
Heb nu Clavaseptin 50mg meegekregen om haar s'morgens en s'avonds eentje te geven,dit 10 dagen lang.
Verder heb ik bij de apotheker ook een homeopathisch geneesmiddel gehaald Silicea 30k,zijn supperfijne korreltjes die je in het water kan doen.
Gezien de ontsteking er nu niet meer is heeft ze er niet veel hinder van de laatste dagen.Ze eet terug de normale hoeveelheid droge brokjes.
Het zelfgemaakte krachtdrankje wil ze niet drinken en de Hill's is ze ook niet gek van,toch bedankt voor de goede raad.Geef haar verder Kela extra kracht,ze komt niet bij maar verliest ook geen gewicht meer.
Terug dierenarts geweest op 2-11-
Gezien dat ze nu terug minder aan het eten is en 100gr in gewicht verloren is heeft ze een spuit gekregen dat de eetlust zou moeten opwekken,ook heeft ze nu een spuit gekregen voor de spieren aan te sterken.
Ze gaat dikwijls naar haar eetbakje maar denk dat eten haar te pijn doet.Zet natvoer bij in de hoop dat ze het wil eten,maar lukt op dit ogenblik noch steeds niet.
Verder heb ik nu 12 pillen stomorgyl van 125gr meegekregen om elke dag een half van te geven.
Kela extra kracht geef ik haar ook nog steeds.
Ben vandaag 10-11 met Linsy naar een andere dierenarts geweest doordat ze niet beter werd op al die tijd dat ze in behandeling was,deze dierenarts zegde mij dat het kwaadaardig was en geen abces,er zijn een paar foto's gemaakt van haar kaak en die waren heel slecht.
Wil dan ook iedereen op het hart drukken,bij de minste twijfel over een diagnoze raadpleeg een tweede dierenarts(ook al is je vertrouwen in jou dierenarts groot)

Bewerkt door Jeannine, 10 november 2009 - 23:36.
Reden van bewerken: Terug bij de dierenarts geweest.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 11 oktober 2009 - 15:54

Heel veel beterschap voor je schat :hug: . Misschien dat dit topic jou kan helpen?
http://www.kattensit...lk-gemaakt.html maar dan eens volledig doorlezen want er staan ook dingen in voor oudere katten.

Bewerkt door Joloka, 11 oktober 2009 - 15:54.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 11 oktober 2009 - 15:58

veel beterschap
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 oktober 2009 - 16:00

veel beterschap. Je kan haar wat kittenbrokjes mengen onder haar normaal voer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 oktober 2009 - 21:51

veel beterschap

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 oktober 2009 - 10:59

Veel beterschap

Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#7 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:36

veel beterschap voor je schattebol en sterkte voor jou!!!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:51

JE kan mss eens hill's AD geven?

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 12 oktober 2009 - 14:12