Spring naar inhoud

- - - - -

behangpapier

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_mariska_*
Guest_mariska_*

#1 Geplaatst 11 oktober 2009 - 19:56

hallo

Ik ben de trotse eigenaar van een asielkitten.
Hij is nu 5 maand. Hij is mijne engel maar....
Hij krabt mijn behangpapier eraf en ik kryg hem het niet afgeleerd;
Byna alles geprobeerd. Ben ten einde raad.

:trance: Mariska

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:03

vooraleerst welkom
je kan eens proberen om met een waterspuit op hem te spuiten
als hij weer eens aan het behangpapier krabt
maar wel zodat hij je niet ziet

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:04

welkom
ik heb er hier ook 2 zitten die bijna tot het plafond naar boven klimmen ( is vliesbehang )
en ik krijg het ook niet afgeleerd , dus de oplossing bij ons is binnekort het glad maken en pleisterwerk zetten
maar de cat off spray kan je eens uittesten

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#4 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:22

ze hebben mij gezegd dat schuurpapier of aluminiumfolie hangen tegen die plaatsen waar hij krabt wel eens helpt omdat dat een onaangenaam gevoel geeft...

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#5 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:26

Joey krabt hier ook aan het behang (trouwens ook vliesbehang), maar ik heb ook alles al geprobeert de enige oplossing is denk ik behang eraf en de muren gewoon verven

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:38

garnet zei:

Joey krabt hier ook aan het behang (trouwens ook vliesbehang), maar ik heb ook alles al geprobeert de enige oplossing is denk ik behang eraf en de muren gewoon verven

Misschien de kat meenemen zodat die kan mee kiezen welk behang/verf hij /zij tof vindt? :engel:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 11 oktober 2009 - 20:59

Regelmatig cat off spray spuiten die verkopen ze in een aveve winkel.
Ook zorgen dat ze een krabpaal hebben waar ze aan kunnen krabben en, mss ook krabplankjes voor op de grond geven. Knip ook de puntjes af van de nageltjes van hun voorpoten. En als je het ziet doen kwaad toespreken op luidere toon. Hun frem doen verschieten telkens ze aan het papier krabben bv door met een boek of krant ergens op te slaan zodat er een luide knal is.
En veel geduld hebben. :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 11 oktober 2009 - 21:04

Opgeblazen ballonnen aan de muur bevestigen? Die springen dan als ze hun nagels erin zetten? En dat zullen ze ook niet leuk vinden.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 oktober 2009 - 07:18

Joloka zei:

Opgeblazen ballonnen aan de muur bevestigen? Die springen dan als ze hun nagels erin zetten? En dat zullen ze ook niet leuk vinden.

Daar ben ik nog niet zo zeker van, ik denk dat die van ons het wel eens heel plezant zouden kunnen vinden O:)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#10 Geplaatst 12 oktober 2009 - 07:28

:ha ik heb ook zilverpapier gedaan een tijdje geleden , leuk hoor , maakt fijn geluid wat wij niet kennen dus krabben maar en spelen

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#11 Geplaatst 12 oktober 2009 - 07:31

na een tijdje  is aluminiumfolie krab krab er vlug af  onze ramses doet de deuren open en ze hadden ons gezegt aluminiumfolie op de klinken tedoen maar we hebben snel een andere oplossing moeten zoeken :o

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#12 Geplaatst 12 oktober 2009 - 08:55

voor de deuren heb ik het afgeleerd door stevige plakband met de plakkant naar buiten toe erop te hangen. Dan blijven ze met hun pootjes plakken en dat vinden ze vies. Het ziet er wel ff niet uit, maar was hier wel erg effectief ;-)

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#13 Geplaatst 12 oktober 2009 - 09:35

Voor de deuren kan je ook de klink omhoog zetten, zie je dikwijls bij mensen met siamezen in huis.
Voor het behang, je kan telkens neen roepen als je ze het ziet doen of een plantenspuit gebruiken en voor de rest, wat dikwijler opnieuw behangen!
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 14 oktober 2009 - 13:26

Als hij klaar is met het behang te verwijderen kan je gewoon overal opnieuw schilderen :x
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag