Spring naar inhoud

- - - - -

Weekeindconsult Dierenarts

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#1 Geplaatst 12 oktober 2009 - 10:33

Gisteren kreeg ik iemand aan de telefoon die ip van naar de dierenarts bij mij een middel tegen nestvlooien wilde komen halen.
Ik heb mw uitgelegd daat ik geen winkeltje heb(toen zij aangaf wel een kleine vergoeding over te hebben hiervoor)
Mw gaf aan dat een weekeindconsult bij een dierenarts wel 300-400 euro ging kosten!!!!
Ik weet dat een dierenarts (in nederland) in het weekeind dubbel tarief en op zondag 3 keer het normale tarief voor een consult mag rekenen.

Wat hebben jullie betaald als weekeind tarief?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 oktober 2009 - 10:34

Kunnen ze niet bij de apotheek terecht in het weekeinde? Ok, dan ga je er toch ook iets meer voor betalen maar toch niet zoveel?

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 12 oktober 2009 - 10:38

Dat is toch zwaar overdreven door die mw denk ik. Ik heb verschillende dierenartsen en bij hen allemaal geldt dat het weekendconsult gewoon het gewone consult x2 is.

Voor 400 euro heb je bij de meeste een keizersnede in het weekend, dat rekenen ze echt niet aan voor een futiel iets als een ontvlooiingsmiddel ;)
Laatst moest ik voorafgaande aan een dekking in het weekend een fiv/felv test laten doen. Dit koste me, met consult in 140 euro. Dit om je een idee te geven van wat prijzen.

Bewerkt door Smitten Kitten, 12 oktober 2009 - 10:39.

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#4 Geplaatst 12 oktober 2009 - 10:55

ik ben met Hobbes eens op een zondag tot bij de DA moeten gaan, en moest toen inclusief een flesje Metacam, 75 euro betalen.... OK, is veel meer dan door de week, maar 300 euro is toch wel wat overdreven denk ik dan...

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#5 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:04

Oei dat is veel ik heb al eens consult aan de foon gehad voor 0 € en voorschriftjes bij de post nadien ;)

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#6 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:10

Joloka zei:

Kunnen ze niet bij de apotheek terecht in het weekeinde? Ok, dan ga je er toch ook iets meer voor betalen maar toch niet zoveel?
In nederland verkopen de dierenartsen de medicatie.
Ze willen er wel naartoe om dit via een apotheek te laten gebeuren zoals in België.

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#7 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:15

ik weet dat 300-400 euro zwaar overdreven is, dit is ook niet mijn ervaring!!
Maar tegelijkertijd vroeg ik me af wat jullie ervaring hierin is.
Ik kon op KS hier nog geen ander topic over vinden..
75 euro in het weekeind voor een consult + een flesje metacam lijkt vrij redelijk!

Gelukkig kan ik ook in het weekeind ook bij mijn eigen DA terecht!  

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#8 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:17

ramses zei:

Oei dat is veel ik heb al eens consult aan de foon gehad voor 0 € en voorschriftjes bij de post nadien ;)
Dat is heel netjes van die DA maar die moet blijven werken tot 67 jaar :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 12 oktober 2009 - 11:42

Toen ons Nelleke zo ziek was en ik zo vaak bij de da stond, moest ik ook de consultatie niet altijd betalen hoor (was wel niet in het weekend maar ik mocht hem wel bellen en berichtjes sturen in het weekend zodat hij op de hoogte bleef).

Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 oktober 2009 - 14:55

Toen Fientje overlaatst zo ziek was en de DA twee x daags moest komen (ook op zondag) vroeg hij maar iets van een 4€ per keer, en hij kwam dan zelf naar hier :d
Geplaatste afbeelding

Guest_Minoushke_*
Guest_Minoushke_*

#11 Geplaatst 12 oktober 2009 - 15:05

Laatst is hier een da langsgeweest na een bevalling. Dit was ook in het weekend. Ik heb toen 80 euro moeten betalen. Hierin zat de consult, alle katjes werden nagekeken, de moeder en de moeder heeft nog 2 inspuitingen gehad (uitdrijven van nog resten indien die er waren en antibiotica).