Spring naar inhoud

- - - - -

Lola eet het rauw ;) up nieuwe foto's p2

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 12 oktober 2009 - 14:24

Lola heeft dit weekend een stukje kipfilet gegeten en vandaag een stukje vers rundvlees. Ze is er echt helemaal weg van. Je moet haar er eens op zien kauwen, geweldig :) .
Ik wil dit dus nu wel wat vaker gaan doen bijv. met carnibest ofzo.
Nu was ik vandaag in de carrefour en zag ik dat ze ook van die vleesrollen hadden liggen van een kilo, er stond op dat het voor verschillende dieren was oa. katten.
Ik zat zat heel erg te twijfelen of ik het mee moest nemen omdat er zout in zat... Is dat dan wel goed???

Wie weet er of je carnibest ook in de omgeving van Leuven kunt kopen.

Bewerkt door *mikkeke*, 25 november 2009 - 19:50.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 12 oktober 2009 - 14:53

Weet je het merk van die rollen? En wat erin zit?

Super hoor dt Lola het zo lekker vindt! Het is zo gezond!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#3 Geplaatst 12 oktober 2009 - 14:55

Onze poezen durven ook al eens rauwe kipfilet eten, ander rauw vlees willen ze niet.
Ze zijn veel te goed hun brokjes gewoon denk ik, en voor mij hoeft het ook niet.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 12 oktober 2009 - 15:11

Francine zei:

Onze poezen durven ook al eens rauwe kipfilet eten, ander rauw vlees willen ze niet.
Ze zijn veel te goed hun brokjes gewoon denk ik, en voor mij hoeft het ook niet.

Natvoer (rauw en/of hoogwaardige blikvoeding) is echter wel heel belangrijk voor een kat. Het verkleint de kans op behoorlijk wat gezondheidsproblemen. ;)

Bewerkt door Ester, 12 oktober 2009 - 15:12.

Geplaatste afbeelding

Guest_Minoushke_*
Guest_Minoushke_*

#5 Geplaatst 12 oktober 2009 - 15:22

*mikkeke* zei:

Lola heeft dit weekend een stukje kipfilet gegeten en vandaag een stukje vers rundvlees. Ze is er echt helemaal weg van. Je moet haar er eens op zien kauwen, geweldig :) .
Ik wil dit dus nu wel wat vaker gaan doen bijv. met carnibest ofzo.
Nu was ik vandaag in de carrefour en zag ik dat ze ook van die vleesrollen hadden liggen van een kilo, er stond op dat het voor verschillende dieren was oa. katten.
Ik zat zat heel erg te twijfelen of ik het mee moest nemen omdat er zout in zat... Is dat dan wel goed???

Ik haal mijn carnibest in Scherpenheuvel. Dat is 20-25 minuutjes rijden van Leuven.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#6 Geplaatst 12 oktober 2009 - 15:24

Af en toe krijgen ze hoogwaardig natvoer, (liefst waar een 60 % vlees inzit) Maar niet te veel, want een Pers met diarree is niet plezant.
In droogbrokken zit alles wat ze nodig hebben, ze zijn thuis mooit ziek en hun stoelgang is perfect. (ook de hoeveelheid)
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 oktober 2009 - 15:41

Francine zei:

In droogbrokken zit alles wat ze nodig hebben

Dat ben ik het niet met je eens, zeker niet omdat de meeste brokken veel te weinig dierlijk eiwitten bevatten en veel te veel graan. Een droogvoeding moet voldoen aan de AAFCO-norm maar daar is alles eigenlijk mee gezegd. Alleen al het vochttekort, wat een kat op droogvoeding eigenlijk altijd heeft, kan zorgen voor bijvoorbeeld blaasgruis, nierproblemen, leverproblemen. Meestal steekt dat dan ook pas na een paar jaren de kop op. Katten hebben een enorme behoefte aan een vochtrijke voeding (ze zijn immers carnivoor) en dan zit niet voldoende in brok. Persoonlijk vind ik het dus niet verstandig om een kat enkel brok te geven maar zou een kat eigenlijk elke dag rauw en/of een hoogwaardige blikvoeding moeten krijgen. Rauw heeft dan weer het voordeel dat het licht verzurend werkt en niet is doodgekookt (bevat nog levende enzymen en bacterien), maar helaas zijn dus inderdaad niet alle katten ervan overtuigt dat het gezond voor ze is. :( Dus in zo'n geval zou ik altijd een hoogwaardig blikvoer geven met dus een hoog percentage dierlijke eiwitten, geen of nauwelijks graan, geen geur- kleur- en smaakstoffen of chemische anti-oxydanten.

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 12 oktober 2009 - 16:06

[ :( Dus in zo'n geval zou ik altijd een hoogwaardig blikvoer geven met dus een hoog percentage dierlijke eiwitten, geen of nauwelijks graan, geen geur- kleur- en smaakstoffen of chemische anti-oxydanten.
[/quote]

[SIZE=4] bv Animonda,  goede prijs-kwaliteit verhouding[/SIZE]
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 oktober 2009 - 16:07

*mikkeke* zei:

Je zal idd naar Scherpenheuvel moeten gaan, maar is niet ver met de wagen
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#10 Geplaatst 14 oktober 2009 - 13:06

Is er toevallig iemand uit de buurt van Leuven die wel eens carnibest gaat halen en evt. voor mij ook wat mee wil nemen???
Ik heb nl. nooit overdag een auto ter beschikking.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 oktober 2009 - 13:09

De vleesrollen uit de carrefour heb ik in het begin ook mee gebracht, dat was hier absoluut geen succes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#12 Geplaatst 14 oktober 2009 - 13:12

PeggyJ zei:

De vleesrollen uit de carrefour heb ik in het begin ook mee gebracht, dat was hier absoluut geen succes.

Had jij dan die merkloze?? Want er lagen 2 rollen. 1 met een hond erop en 1 met verschillende dieren erop.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 14 oktober 2009 - 13:19

ja, die merkloze heb ik geprobeerd
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 14 oktober 2009 - 16:20

ik haal mijn carnibest in ramsel, daar kan je terecht op elk moment van de dag, ook 's avonds. je belt er zelf naartoe en kiest samen met haar wanneer het past om het op te halen.
Ik ben pas mijn ganse voorraad gaan indoen, anders kon ik er idd voor je meebrengen. Maar het gaat nog wel effe duren eer ik er door zit
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#15 Geplaatst 14 oktober 2009 - 20:40

Ik zal haar dan ook eens bellen als ik er ook s'avonds om kan gaan.
Dat zou natuurlijk perfect zijn.
Welke smaken heb jij nu genomen aangezien je ook wel fijnproevers hebt.....
en wat kost het daar eigenlijk??