Spring naar inhoud

- - - - -

Dumuchi CoatMaster

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 oktober 2009 - 18:49

Hoi!

Mori (in tegenstelling tot kira) heeft een vreselijke vacht om te onderhouden! Ik heb hier borstels met hopen (die gewone uit tom& co), en gewone klitten zijn geen probleem, maar die klitten in die ondervacht zijn echt erg.
Ik heb deze Les Poochs Fragrances - POOCH BRUSH SYSTEM
En die is wel goed hoor(mag wel voor die prijs) maar toch krijg ik geen vat op die klitten tegen de huid :wall:
Voor de klitten heb ik deze(de rechtse op de foto): Karlie Heimtierbedarf GmbH - Produktkatalog

dus nu kwam ik volgende tegen:
Dumuchi ® CoatMaster [dumcm01] - € 21.95 [€ 18.45 ex BTW] : Plaza 33, Groothandel en Consumentenshop

heeft iemand ervaring met het merk? of andere tips om mori zijn vacht nog een beetje gemakkelijker te kunnen onderhouden? Want borstelen op zich vindt hij niet zo erg, maar die klitten uitsnijden dus wel!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 13 oktober 2009 - 18:52

Ik heb hier ook een coontje waarvan de vacht een ramp is op t gebied van knopen (onze Indy) en voor hem gebruik ik wel nog steeds de gewone borstels en kammen, maar wat ik dus doe bij hem op de plaatsen waar het haar het meeste in de knoop slaat, is de schaar erin zetten. Heb sinds kort een "uitdunschaar" in huis (gekregen van de mama van mn vriend, zij is kapster) en nu hoef ik dus niet meer alles weg te knippen, maar kan ik dus in de "probleemzones" het haar wat uitdunnen, zodat er minder knopen in komen. Werkt prima!

Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 13 oktober 2009 - 18:57

Oké, maar als ik met zo'n eng toestel in de buurt van mori zijn oksel of borst komt dan wordt hij nogal boos hoor!
Hij is echt niet gemakkelijk, en ik denk dat het ook pijn doet zo dicht tegen zijn pels. Een vriendin van mij is trimster, maar ik zou dat toch liever zelf doen (ik moet niks betalen ofzo, maar ik wil dat zelf doen omdat ik mijn katten beter ken en weet waar ik op moet letten, en ik ben niet zo ruw...)

Maar die borstel in die link is eigenlijk ook zo'n uitdunner, dus zou dat iets zijn?

Guest_alexa_*
Guest_alexa_*

#4 Geplaatst 18 oktober 2009 - 01:22

heeft er iemand erwaring met ontklitter spray's?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2009 - 08:26

Dier zei:

Oké, maar als ik met zo'n eng toestel in de buurt van mori zijn oksel of borst komt dan wordt hij nogal boos hoor!
Hij is echt niet gemakkelijk, en ik denk dat het ook pijn doet zo dicht tegen zijn pels. Een vriendin van mij is trimster, maar ik zou dat toch liever zelf doen (ik moet niks betalen ofzo, maar ik wil dat zelf doen omdat ik mijn katten beter ken en weet waar ik op moet letten, en ik ben niet zo ruw...)

Maar die borstel in die link is eigenlijk ook zo'n uitdunner, dus zou dat iets zijn?

Geen idee... Het ziet er toch nog een pakje anders uit. Bij mij is t eigenlijk een gewone schaar he, maar dan met tandjes, zodat je niet al het haar ineens wegknipt. Indy heeft er geen problemen mee, maar die houdt dan ook ontzettend van zijn vachtverzorgingen... Als hij me nog maar de borstel ziet bovenhalen, dan komt hij purrend naar me toe gelopen en gaat hij languit op de grond liggen zodat ik eraan kan beginnen. :)
Maar dat het met Mori een pakje moeilijker is, kan ik me best voorstellen...

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 18 oktober 2009 - 08:27

alexa zei:

heeft er iemand erwaring met ontklitter spray's?

Geen ervaring mee, nee...

Geplaatste afbeelding