Spring naar inhoud


- - - - -

Bedenkingen Mori/Kira + kitten?


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
157 reacties op dit onderwerp
Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*
OFFLINE

#31 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:12

Smitten Kitten zei:

Dat het fokkers zijn is geen excuus voor een kat niet naar behoren te begeleiden. Een kat met gedragsproblemen opsluiten dat lost het probleem niet op. Ik ben ook "fokker" maar als een van mijn dieren zo een afwijkend gedrag zou vertonen dan moet ik maar tijd maken voor gedragstherapie etc! Of er nu betaald is of niet, dat maakt mij allemaal niet uit, dat zijn afspraken tussen de fokkers en Dier. Feit blijft dat het een stuk eerlijker had kunnen verlopen tussen de fokkers en Dier, ook in het belang van de katten die nu bij Dier zitten.

Ik begrijp wel dat het hektisch was op het moment, maar dan hadden ze toch nog eerlijk kunnen zijn en hun tijd kunnen nemen. Moeten die katten nu persé diezelfde dag nog vertrekken???

Als er hier mensen komen voor een kitten dan gaat een kitten NOOIT zomaar mee, ook niet als het kitten al 13 weken of ouder is. Minstens een nachtje erover slapen is toch het minste. En tuurlijk wil je als toekomstige eigenaar de kat direct meenemen, maar daar vind ik het ook de taak van de fokker om even rationeel te zijn en minstens wat bedenktijd op te leggen.

Fokkers hebben in mijn ogen ook dezelfde verantwoordelijkheden als een privé voor hun dieren, maar ALWEER : je kent hen niet, je kent hun toestand niet, je weet niet of er iemand ziek is in het huishouden, of er andere factoren meespelen (ik weet dat toevallig wel allemaal maar zoals ik al zei, dat zijn hun zaken, niet de mijne en zeker niet die van vreemden) stop dan ook eens met mensen veroordelen in het wilde weg!
Het feit dat die katten dezelfde dag meekwamen lag NIET aan de fokkers maar aan Dier zelf die ze "inpakte en vertrok" terwijl die mensen in volle paniek met hun kattin in de weer waren!! Zoals eerder gezegd: ken je feiten voor je veroordeelt! Als Dier eerlijk is (want met dat woord zwaait men hier blijkbaar heel graag) geeft ze toe dat de fokkers op geen enkel ogenblik hebben gevraagd ze direct mee te nemen en dat het louter haar eigen beslissing was. Impulsief? In mijn ogen wel, maar ga dan geen fouten op andermans rug schuiven want dat is laag bij de grond..en dat is dan mijn mening. Er zitten hier genoeg harde roepers die maar al te graag iemand veroordelen, zonder iemand te kennen, enkel afgaand op een boodschap van geschreven woorden..zonder mensen, feiten of wat dan ook te kennen. Is dat verantwoordelijk en volwassen gedrag? Sad...


Dier
Dier
  • 797 berichten
    • Locatie: Geel
  • 1 katten
OFFLINE

#32 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:24

Ik vind dat het feit dat ik hen gratis gekregen heb toch niks ter zake doen persoonlijk, want misschien had ik wel liever wat betaald voor een katje waar ik op termijn wel nog iets anders bij had kunnen zetten?
Ik heb niet veel geld, maar ik heb meermaals voorgesteld voor hen te betalen en dat wilden ze niet.

Ik heb ook toen die kattin te vroeg begon te bevallen een paar keer voorgesteld om te vertrekken zonder mori en kira, omdat het allemaal zo hectisch verliep (we stonden als het ware bij de DA omdat mori een klein wondje had en ze dat wilden laten onderzoeken, toen die man telefoon kreeg dat de kattin begon te bevallen. Ik had ondertussen toen ik daar was wel al 2 maal gezegd dat die kat raar deed en dat die geen week meer ging wachten met werpen, maarja wie ben ik hé?)

Enfin, ik mocht ze meteen meenemen, ik snap dat die mensen in shock waren en alles niet meer zo rooskleurig zagen hoor. Ik vind dat idd zeer lieve zorgzame mensen (enfin, voor zover ik kan zien want iedereen kan zich vergissen) maar ik heb daar op het eerste zicht geen opmerkingen over.
Alleen stel ik me nog steeds vragen bij het verzwijgen van cruciale informatie aan nieuwe eigenaars...

Dier
Dier
  • 797 berichten
    • Locatie: Geel
  • 1 katten
OFFLINE

#33 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:27

Ingrid zei:

Fokkers hebben in mijn ogen ook dezelfde verantwoordelijkheden als een privé voor hun dieren, maar ALWEER : je kent hen niet, je kent hun toestand niet, je weet niet of er iemand ziek is in het huishouden, of er andere factoren meespelen (ik weet dat toevallig wel allemaal maar zoals ik al zei, dat zijn hun zaken, niet de mijne en zeker niet die van vreemden) stop dan ook eens met mensen veroordelen in het wilde weg!
Het feit dat die katten dezelfde dag meekwamen lag NIET aan de fokkers maar aan Dier zelf die ze "inpakte en vertrok" terwijl die mensen in volle paniek met hun kattin in de weer waren!! Zoals eerder gezegd: ken je feiten voor je veroordeelt! Als Dier eerlijk is (want met dat woord zwaait men hier blijkbaar heel graag) geeft ze toe dat de fokkers op geen enkel ogenblik hebben gevraagd ze direct mee te nemen en dat het louter haar eigen beslissing was. Impulsief? In mijn ogen wel, maar ga dan geen fouten op andermans rug schuiven want dat is laag bij de grond..en dat is dan mijn mening. Er zitten hier genoeg harde roepers die maar al te graag iemand veroordelen, zonder iemand te kennen, enkel afgaand op een boodschap van geschreven woorden..zonder mensen, feiten of wat dan ook te kennen. Is dat verantwoordelijk en volwassen gedrag? Sad...

:trance: oké hier heb ik gewoon geen woorden meer voor. "inpak en vertrok"?
van mijn part komen ze ze dan maar weer halen als dat het idee is dat ze daarover hadden.


Wij zijn daar uren gebleven, ik weet nl wel wat over vroeggeboortes ed. en heb mijn portie keizersnedes ook al meegemaakt en zij waren in paniek. Ik heb hen met raad en daad proberen bijstaan en ben met pijn in mijn hart vertrokken! Ik wilde mori en kira niet percé meenemen, het is idd een uurtje rijden, maar ik heb kira niet eens zélf gevangen, dat hebben zij gedaan.



Nu moet je toch echt zo ongeveer gaan ophouden hoor!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#34 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:33

Tjah ik vind het ook echt niet kunnen hoe een en ander verlopen is, zou ik ook echt niet blij mee zijn.

Als jij graag nog een katje bijwilt dan kan je het altijd proberen, het is helemaal niet zeker dat Mori weer zo zou reageren nu hij al een aantal maanden op zijn gemak is bij jullie. Ook zou je eens advies kunnen vragen aan een gedragstherapeut bvb, ook wat betreft wat je er best bijhaalt dan. Ik denk dat ik zou kiezen voor een poes ipv een kater. Wel zien dat je een oplossing achter de hand hebt voor als het niet lukt natuurlijk. Bachbloessems zou ik ook gebruiken.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten
OFFLINE

#35 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:37

Ingrid zei:

Fokkers hebben in mijn ogen ook dezelfde verantwoordelijkheden als een privé voor hun dieren, maar ALWEER : je kent hen niet, je kent hun toestand niet, je weet niet of er iemand ziek is in het huishouden, of er andere factoren meespelen (ik weet dat toevallig wel allemaal maar zoals ik al zei, dat zijn hun zaken, niet de mijne en zeker niet die van vreemden) stop dan ook eens met mensen veroordelen in het wilde weg!
Het feit dat die katten dezelfde dag meekwamen lag NIET aan de fokkers maar aan Dier zelf die ze "inpakte en vertrok" terwijl die mensen in volle paniek met hun kattin in de weer waren!! Zoals eerder gezegd: ken je feiten voor je veroordeelt! Als Dier eerlijk is (want met dat woord zwaait men hier blijkbaar heel graag) geeft ze toe dat de fokkers op geen enkel ogenblik hebben gevraagd ze direct mee te nemen en dat het louter haar eigen beslissing was. Impulsief? In mijn ogen wel, maar ga dan geen fouten op andermans rug schuiven want dat is laag bij de grond..en dat is dan mijn mening. Er zitten hier genoeg harde roepers die maar al te graag iemand veroordelen, zonder iemand te kennen, enkel afgaand op een boodschap van geschreven woorden..zonder mensen, feiten of wat dan ook te kennen. Is dat verantwoordelijk en volwassen gedrag? Sad...


Everybody hurts...

Iedereen heeft zijn/haar grote en kleine problemen. Dieren moeten niet de dupe worden van die situatie. Zelf heb ik papfleskittens opgevangen toen mijn moeder doodziek was. Ze is zelfs gestorven in die periode. Ik ben altijd professioneel gebleven en heb voor die kittens die ik toen had ook de beste thuisjes gezocht. De kittens die we toen in huis hadden zijn notabene opgehaald de dag dat we mijn moeders asse zouden verstrooien...
Dus praat me niet over moeilijk situaties als verzachtende omstandigheden. Feit blijft dat je als fokker of katteneigenaar verantwoordelijkheden hebt en of je het nu moeilijk hebt of niet je blijft die verantwoordelijkheden hebben, daar heb je zelf voor gekozen als je voor die dieren of de hobby katten fokken hebt gekozen.
Iedereen heeft problemen en iedereen heeft verdrietjes en verdriet. Dieren moeten daar niet de dupe van zijn.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#36 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:38

Ingrid zei:

Fokkers hebben in mijn ogen ook dezelfde verantwoordelijkheden als een privé voor hun dieren, maar ALWEER : je kent hen niet, je kent hun toestand niet, je weet niet of er iemand ziek is in het huishouden, of er andere factoren meespelen (ik weet dat toevallig wel allemaal maar zoals ik al zei, dat zijn hun zaken, niet de mijne en zeker niet die van vreemden) stop dan ook eens met mensen veroordelen in het wilde weg!
Het feit dat die katten dezelfde dag meekwamen lag NIET aan de fokkers maar aan Dier zelf die ze "inpakte en vertrok" terwijl die mensen in volle paniek met hun kattin in de weer waren!! Zoals eerder gezegd: ken je feiten voor je veroordeelt! Als Dier eerlijk is (want met dat woord zwaait men hier blijkbaar heel graag) geeft ze toe dat de fokkers op geen enkel ogenblik hebben gevraagd ze direct mee te nemen en dat het louter haar eigen beslissing was. Impulsief? In mijn ogen wel, maar ga dan geen fouten op andermans rug schuiven want dat is laag bij de grond..en dat is dan mijn mening. Er zitten hier genoeg harde roepers die maar al te graag iemand veroordelen, zonder iemand te kennen, enkel afgaand op een boodschap van geschreven woorden..zonder mensen, feiten of wat dan ook te kennen. Is dat verantwoordelijk en volwassen gedrag? Sad...

Hoe jij hier Dier door het slijk haalt om jouw vrienden te beschermen vind ik anders ook behoorlijk ver gaan en niet veel volwassener, sorry :o

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*
OFFLINE

#37 Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:40

Quote

Er zitten hier genoeg harde roepers die maar al te graag iemand veroordelen, zonder iemand te kennen, enkel afgaand op een boodschap van geschreven woorden..zonder mensen, feiten of wat dan ook te kennen. Is dat verantwoordelijk en volwassen gedrag? Sad...
Ik zou zeggen...kijk eens in de spiegel :cat

@Dier: ik had ook graag op de hoogte geweest van eventuele problemen en voorvallen vooraleer ik een kat adopteerde, al dan gratis of niet. Maar zo te horen zijn de meeste hier het daar wel mee eens.

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*
OFFLINE

#38 Geplaatst 15 oktober 2009 - 12:04

Dier zei:

:trance: oké hier heb ik gewoon geen woorden meer voor. "inpak en vertrok"?
van mijn part komen ze ze dan maar weer halen als dat het idee is dat ze daarover hadden.

Nu moet je toch echt zo ongeveer gaan ophouden hoor!

Dier als je de aanhalingstekens zag weet je dat het een uitdrukking is. Niemand heeft dat gezegd, en zeker de fokkers niet. Jij hebt me dat aan de telefoon gezegd dat je hals over kop vertrokken bent en je daar niet goed bij voelde, remember?
Ik val niemand aan hoor, ben integendeel wel al door iedereen aangevallen? Ik haal Dier trouwens nergens door het slijk!

Bewerkt door Ingrid, 15 oktober 2009 - 12:05.


Dier
Dier
  • 797 berichten
    • Locatie: Geel
  • 1 katten
OFFLINE

#39 Geplaatst 15 oktober 2009 - 12:14

Ingrid zei:

Dier als je de aanhalingstekens zag weet je dat het een uitdrukking is. Niemand heeft dat gezegd, en zeker de fokkers niet. Jij hebt me dat aan de telefoon gezegd dat je hals over kop vertrokken bent en je daar niet goed bij voelde, remember?
Ik val niemand aan hoor, ben integendeel wel al door iedereen aangevallen? Ik haal Dier trouwens nergens door het slijk!

Neen inderdaad, maar ben IK daarom impulsief? Ik heb echt wel gevraagd of ik niet beter een ander keertje terug kon komen, dus vind ik eigenlijk dat als er al iemand impulsief was,dat de kwekers te impulsief waren. Ze kenden me absoluut niet, ik kwam daar voor de eerste keer en idd ze waren in shock, maar zij hebben de katten wel meegegeven met mij hé!

Ik moest ze niet meepakken, maar ik heb ook niet gezegd dat ze percé mee moesten, integendeel. Als ze hadden gezegd van ja: "kom mss beter een andere keer terug" dan had ik dat zéker begrepen, gezien heel de situatie.

Ik moet toegeven dat ze over email ook veel contact zochten en dat ze echt wel wilden weten hoe het ging, maar over het voorval bij jou thuis heeft gewoonweg niemand iets gerept, alsof het niet gebeurd is. En ik kon dat onmogelijk weten :(

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten
OFFLINE

#40 Geplaatst 15 oktober 2009 - 13:06

Als iedereen vanaf het begin eerlijk was geweest, over de juiste en ware reden van het herplaatsen van Mori, was deze hele vervelende situatie niet ontstaan.


Mika
Mika
  • 3.676 berichten
OFFLINE

#41 Geplaatst 15 oktober 2009 - 14:19

Los van het feit wat er allemaal tussen betrokken partijen gebeurd is, vind ik een studio echt te klein voor 3 katten, ook met krabpalen in de hoogte.  

Ook gezien de problematiek van beide katjes (agressie, schuw) zou ik het zeker laten zoals het nu is.  In deze situatie nog een kitten bijnemen is volgens mij echt vragen om problemen.

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*
OFFLINE

#42 Geplaatst 15 oktober 2009 - 14:24

Guschi zei:

Als iedereen vanaf het begin eerlijk was geweest, over de juiste en ware reden van het herplaatsen van Mori, was deze hele vervelende situatie niet ontstaan.
@Dier: nee, je hebt gelijk, en ik stelde het ook als vraag, die "impulsief"? Ik zeg het nogmaals, ik verwijt jou niks.
@Guschi : Danger/Mori was tevoren al beschikbaar voor herplaatsing hoor, en ook wij kregen te horen dat het was omdat hij ongelukkig was in de groep en er niet tussen kon. Dat was vorig jaar juli of augustus. Hij moest dus niet persé weg aangezien we al meer dan een jaar verder zijn intussen.
Deze ganse discussie is wat uit de hand gelopen en verhit geworden, en ik veronderstel dat dat niet de bedoeling is/was.
Ik wou alleen het beste voor Danger/Mori en ik ben er rotsvast van overtuigd dat Dier dat ook wil... ook voor Kira trouwens, want het is net of we het dametje vergeten hier :)


Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#43 Geplaatst 15 oktober 2009 - 14:57

Ingrid zei:

Ik val niemand aan hoor, ben integendeel wel al door iedereen aangevallen? Ik haal Dier trouwens nergens door het slijk!

Ik wil best geloven dat dat niet je bedoeling was dan, maar het kwam anders wel zo over door een aantal van je opmerkingen naar Dier toe. Ik vond je in elk geval erg hard tegen haar bij momenten, daarom mijn opmerking.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*
OFFLINE

#44 Geplaatst 15 oktober 2009 - 14:59

Sweeties zei:

Los van het feit wat er allemaal tussen betrokken partijen gebeurd is, vind ik een studio echt te klein voor 3 katten, ook met krabpalen in de hoogte.

Het hangt een beetje van de katten zelf af, maar ik denk ook wel dat het voor een heel aantal katten moeilijk zal zijn met 3 op een studiotje. Hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf hoe groot die studio is en hoe ze juist ingedeeld is, bvb badkamertje apart of niet enzo. Gezien de voorgeschiedenis van de katten in kwestie vrees ik ook een beetje dat een derde nu geen goed plan is, maar eens Dier groter woont, vind ik het wel een poging waard.

Dier
Dier
  • 797 berichten
    • Locatie: Geel
  • 1 katten
OFFLINE

#45 Geplaatst 15 oktober 2009 - 15:27

Ja inderdaad dat was dus de initiële vraag: ik kan wachten tot ik groter woon, maar dat kan ook nog een aantal jaar duren (afhankelijk van of ik ga samenwonen en we moeten natuurlijk een katvriendelijk appartement/huisje vinden en dat kan even duren)

Mijn grote zorg daaromtrent was dus: mori is het nu wel "gewoon" in een grotere groep omdat hij altijd in een groep gezeten heeft. Stel ik laat hem nu samen met kira (die eigenlijk gewoon altijd wegkruipt) op de studio en ik wil er binnen een paar jaar een kitten bijzetten: is het voor mori dan niet dubbel zo hard aanpassen dan? Want hij is al bijna 5 jaar oud, binnen een paar jaar nadert hij de 10 jaar, om er dan nog een kitten bij te zetten is misschien net niet aangewezen dan?

Dat was dus mijn dilemma waar ik het over had :)