Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen Mori/Kira + kitten?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
157 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#61 Geplaatst 16 oktober 2009 - 19:35

Smitten Kitten zei:

Zoals ik dit lees is Mori een kat die absoluut alleen gehouden moet worden en alle aandacht moet kunnen krijgen van zijn baasje en de garantie dat er ook nooit meer een andere kat bij komt... 'k Denk dat hij dan het gelukkigste zal zijn en daar heeft hij ook recht op.

In elk geval zou ik er nu zeker geen 3de bij zetten, het is duidelijk dat dit Mori niet bepaald gelukkig zal maken.
Ik denk dat je toch nog eens heel goed moet nadenken. Is het wel het beste om deze twee katjes samen te houden???
Ik denk ook dat je actie moet ondernemen, deze situatie sleept voor hem blijkbaar al lang genoeg aan... Zijn aggressie zal niet overgaan van wat homeopatische druppeltjes of een verdamper Feliway. Zulke gedragsproblemen moet je ook met therapie aanpakken denk ik. Helaas zijn de goede kattengedragstherapeuten niet bepaald dik gezaaid. Er zijn genoeg charlatans die met wat hocus pocus afkomen :onzeker:

Een goede kattengedragstherapeut is absoluut niet goedkoop, maar denk wel dat het zo'n beetje je enige optie is om Mori zijn problemen aan te pakken.

JA inderdaad, maar ik ben wel studente hé. Ik vraag me af of het echt mijn verantwoordelijkheid is nu om mijn weinige geld nu in een peperdure gedragstherapeut te steken voor een kat die ik (no offence) nog geen maand heb en die al 5 jaar problemen heeft?

Er is niet eerlijk verteld wat er aan de hand was, en nu ik begin te merken dat er echt veel ernstigere problemen zijn moet ik als 'simpele ziel' ervoor opdraaien, en ik vind dat niet echt leuk. Ik neem mijn verantwoordelijkheid maar al te graag, maar in dit geval heb ik toch mijn twijfels waar de verantwoordelijkheid ligt...

De resultaten van een "kattenexpert" zijn trouwens ook niet erg denderend, een kat is geen hond hé, en ik heb nog nooit echt gehoord van succes, zeker niet in verband met agressie op deze manier :cry:
Ik vrees dat dat sowieso geld in't water zal zijn aangezien hij al 5 jaar zo is eigenlijk, en dominante agressie is ook niet hetzelfde aan angstagressie, de prognoses bij honden in gevallen van dominante agressie zijn al niet goed, laat staan bij een dier dat zo eigenzinnig is als een kat.
Ik heb in mijn opleiding ook een cursus ethologie gevolgd, dus ik weet maar al te zeer waar ik sta nu en het doet mij onmenselijk pijn :cry:

Jullie mogen mij altijd een adres doorgeven van een goede katten therapeut, maar ik ben sowieso bang voor de uitkomst.
Bachbloesems wil ik ook proberen, maar nogmaals: ik heb nog nooit een kat gezien die zo naar mij keek :cry: en het doet echt vreselijk veel pijn

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#62 Geplaatst 16 oktober 2009 - 19:48

:oops: sorry  daar heb ik dan over gelezen

Dier zei:

ik denk dat je niet heel het topic doorgelezen hebt? Kira wil net wel aandacht maar ik mag nu dus niet van mori :wall:

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 16 oktober 2009 - 19:51

Ellenita zei:

:oops: sorry  daar heb ik dan over gelezen

geen probleem, het is véél hé!

een 3de kat daar is nu ABSOLUUT geen sprake van!!
Als ik zie hoe mori doet naar menselijke bezoekers en nu ook naar mij als ik kira aandacht geeft dan is dat vragen om slachtoffers!

Dus dat doe ik ZEKER niet, want mori is echt wel een beer en die breekt zelfs mijn vingers als die hard genoeg bijt, dus absoluut NIET, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een weerloos kitten bij hem te zetten!

maar wat dan wel? :o

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#64 Geplaatst 16 oktober 2009 - 19:52

ik kan erg begrijpen dat het je pijn doet en dat je zoekt naar alle opties waarmee je ze kan proberen helpen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#65 Geplaatst 16 oktober 2009 - 20:16

Dier zei:

JA inderdaad, maar ik ben wel studente hé. Ik vraag me af of het echt mijn verantwoordelijkheid is nu om mijn weinige geld nu in een peperdure gedragstherapeut te steken voor een kat die ik (no offence) nog geen maand heb en die al 5 jaar problemen heeft?

Er is niet eerlijk verteld wat er aan de hand was, en nu ik begin te merken dat er echt veel ernstigere problemen zijn moet ik als 'simpele ziel' ervoor opdraaien, en ik vind dat niet echt leuk. Ik neem mijn verantwoordelijkheid maar al te graag, maar in dit geval heb ik toch mijn twijfels waar de verantwoordelijkheid ligt...

De resultaten van een "kattenexpert" zijn trouwens ook niet erg denderend, een kat is geen hond hé, en ik heb nog nooit echt gehoord van succes, zeker niet in verband met agressie op deze manier :cry:
Ik vrees dat dat sowieso geld in't water zal zijn aangezien hij al 5 jaar zo is eigenlijk, en dominante agressie is ook niet hetzelfde aan angstagressie, de prognoses bij honden in gevallen van dominante agressie zijn al niet goed, laat staan bij een dier dat zo eigenzinnig is als een kat.
Ik heb in mijn opleiding ook een cursus ethologie gevolgd, dus ik weet maar al te zeer waar ik sta nu en het doet mij onmenselijk pijn :cry:

Jullie mogen mij altijd een adres doorgeven van een goede katten therapeut, maar ik ben sowieso bang voor de uitkomst.
Bachbloesems wil ik ook proberen, maar nogmaals: ik heb nog nooit een kat gezien die zo naar mij keek :cry: en het doet echt vreselijk veel pijn

Daarom dat ik ook opper dat je eens goed moet nadenken... Ik denk dat je zowieso je handen gaat vol hebben aan Mori. Ik denk dat je heel intensief zal moeten bezig zijn met hem om zijn aggressiviteit aan te pakken. Met het risico dat je toch geen resultaten zal boeken. Hem louter en alleen apart houden zoals in zijn vorige thuis is gebeurd is alvast geen oplossing. Je gaat echt intensief moeten bezig zijn met zijn problemen. Ik denk dat je alle middelen uit de kast zal moeten halen... En wat dat betreft moet je gewoon ook eerlijk tegenover jezelf en Mori en Kira zijn.... Heb je dat alles ervoor over?Is het eerlijk tov Mori en Kira om ze samen te houden? Als ik dit alles zo lees dan denk ik aan een kat van een vriendin die ter herplaatsing staat. De eis die daar geldt is dat er NOOIT een andere kat zal bijkomen omdat ze extreem aggressief reageert tegen soortgenoten. Dat wordt gelukkig heel duidelijk gemaakt aan toekomstige adoptanten. Die weten waar ze aan beginnen. Maar die kat heeft ook altijd bij de rest van de katten in huis geleefd dus het was voor de huidige eigenaar ook heel duidelijk hoe deze kat op soortgenoten reageert. Mori zat toch een beetje afgezonderd bij zijn vorige eigenaars, niet?

Misschien moet je Mori ook een thuis gunnen waar hij gewoon lekker enige kat is... Hij is duidelijk niet blij met soortgenoten. Dulden betekent niet dat hij het aangenaam leven vindt... Is dat dan eerlijk tov hem?
Hij is 5 jaar, dat is nu ook weer niet stokoud. Hij heeft nog een heel leven voor zich. Liefhebben is ook durven loslaten... zoals ik het lees is Mori niet blij. En ik denk niet dat je het moet zien als zomaar opgeven, bij zijn vorige eigenaars (en dat waren er meerdere dacht ik te lezen) is Mori steeds bij andere katten geplaatst geweest en was hij duidelijk ook niet gelukkig...
Even heel cru, maar ook heel realistisch... waarom zou het bij jou anders zijn?

Ik denk dat het, zeker voor zo'n katje dat al meermaals herplaatst is, heel belangrijk is dat hij eindelijk zijn plekje om te blijven vindt, en als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat dat bij jou is. Begrijp me niet verkeerd. Ik denk dat je zeker goed bent voor je katjes en veel voor hen over hebt, maar je hebt nu Mori én Kira en als je heel eerlijk bent wil je later toch zeker nog wel een katje bij (of toch zeker die optie openhouden). 't Is niet eerlijk tov jezelf, niet eerlijk tov Mori en ook helemaal niet eerlijk tov Kira. Als je heel eerlijk bent denk ik dat je ook wel ziet dat het verre van ideaal is.

Sorry... het zijn mss helemaal mijn zaken niet, en het is mss niet wat je wilt horen, maar dit zijn toch mijn bedenkingen erbij... :oops:

Bewerkt door Smitten Kitten, 16 oktober 2009 - 20:22.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#66 Geplaatst 16 oktober 2009 - 20:34

dat is eigenlijk wat ik net wél wilde horen, maar ik wil ook niet dat de mensen denken dat ik mori geen kans wil geven (het heeft ook niet echt iets te maken met het precedent bij ingrid) hoewel ik haar nu alsnog gelijk moet geven... ik zag die agressie niet in mori, en sinds gisteren zie ik die dus wel :cry:

Ik wil mori best wel loslaten als dat nodig is, ik wil het mori ook niet onaangenaam maken, maar ik kan daar niet zomaar zelf over beslissen hé.
Zijn vorige eigenaars hebben hem 5 jaar gehad, dus ik wil dat een beetje samen met hen opvolgen.

Ik heb daarnet ook naar hen gemaild, en naar ingrid gebeld, en zij denkt dat het ook best een afwijking kan zijn zoals vb een tumor (omdat zij zeker is dat mori en kira vroeger wél goede maatjes waren!) en dat het gewoon erger wordt nu.
Ik ga een DA bellen en desnoods een hersenscan laten maken.
Vinden we niks overleg ik verde rmet de vorige eigenaars
vinden we een tumor: wordt dat een heel harde noot om te kraken, want ik geef niet graag dieren op, maar als hij een tumor zou hebben waardoor hij steeds agressiever wordt dan moeten we voor een andere uitweg gaan opteren :cry:

Ik ga meteen een DA bellen en dan zien we weer!

ohja en edit: ik heb mori en kira enkel samen genomen omdat volgens ingrid en de vorige eigenaars dat de beste vriendjes waren. Ik had NOOIT gedacht dat mori zo jaloers zou worden op kira :(

Bewerkt door Dier, 16 oktober 2009 - 20:37.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#67 Geplaatst 16 oktober 2009 - 20:41

Dier zei:

dat is eigenlijk wat ik net wél wilde horen, maar ik wil ook niet dat de mensen denken dat ik mori geen kans wil geven (het heeft ook niet echt iets te maken met het precedent bij ingrid) hoewel ik haar nu alsnog gelijk moet geven... ik zag die agressie niet in mori, en sinds gisteren zie ik die dus wel :cry:

Ik wil mori best wel loslaten als dat nodig is, ik wil het mori ook niet onaangenaam maken, maar ik kan daar niet zomaar zelf over beslissen hé.
Zijn vorige eigenaars hebben hem 5 jaar gehad, dus ik wil dat een beetje samen met hen opvolgen.

Ik heb daarnet ook naar hen gemaild, en naar ingrid gebeld, en zij denkt dat het ook best een afwijking kan zijn zoals vb een tumor (omdat zij zeker is dat mori en kira vroeger wél goede maatjes waren!) en dat het gewoon erger wordt nu.
Ik ga een DA bellen en desnoods een hersenscan laten maken.
Vinden we niks overleg ik verde rmet de vorige eigenaars
vinden we een tumor: wordt dat een heel harde noot om te kraken, want ik geef niet graag dieren op, maar als hij een tumor zou hebben waardoor hij steeds agressiever wordt dan moeten we voor een andere uitweg gaan opteren :cry:

Ik ga meteen een DA bellen en dan zien we weer!

Tumor zou inderdaad nog wel kunnen. Het hondje van vrienden van mij was ook ineens heel aggressief en die bleek een tumor te hebben. Ze hebben hem moeten laten inslapen :(
Maar hoe lang is de aggressie al bezig bij Mori? Ik denk dat zoiets als een tumor meestal wel vrij progressief verloopt, enerzijds lijkt het mij dan sterk dat hij er al 5 jaar mee rondloopt en voor de rest wel nog "in forme" is...
Dat hondje dat wij kenden werd ook steeds magerder en magerder, kwijnde eigenlijk echt weg...

Als het niets lichamelijks is, dan denk ik juist dat je Mori een kans geeft als je hem oftewel zelf alleen houdt of als hij ergens anders lekker enige kat mag zijn.

Herplaatsen is niet altijd in het nadeel van een kat.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#68 Geplaatst 16 oktober 2009 - 20:46

nee dat weet ik wel, ik wil alleen eerst fysieke problemen uitsluiten en overleggen met de vorige eigenaars, ik kan hem toch onmogelijk zo herplaatsen, en ik weet niet of het wel een goede optie zou zijn om mori alleen te houden.

trouwens, waar moet ik dan met kleine kira naartoe? ze begint nu eindelijk open te bloeien!

pf ik haat zulke keuzes!!

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#69 Geplaatst 16 oktober 2009 - 20:48

Smitten Kitten zei:

Tumor zou inderdaad nog wel kunnen. Het hondje van vrienden van mij was ook ineens heel aggressief en die bleek een tumor te hebben. Ze hebben hem moeten laten inslapen :(
Maar hoe lang is de aggressie al bezig bij Mori? Ik denk dat zoiets als een tumor meestal wel vrij progressief verloopt, enerzijds lijkt het mij dan sterk dat hij er al 5 jaar mee rondloopt en voor de rest wel nog "in forme" is...
Dat hondje dat wij kenden werd ook steeds magerder en magerder, kwijnde eigenlijk echt weg...

Als het niets lichamelijks is, dan denk ik juist dat je Mori een kans geeft als je hem oftewel zelf alleen houdt of als hij ergens anders lekker enige kat mag zijn.

Herplaatsen is niet altijd in het nadeel van een kat.

Ik ben er vrijwel zeker van dat het lichamelijk is, dat zei ik net ook tegen Dier aan de telefoon. De vorm die de aggressie nu aannam is niet meer zoals tevoren, nu richt hij zich ook tegen mensen. DAT heb ik echter nooit gezien, tegenover mijn man was hij onderdanig, naar mij toe gewoon, ik kon hem aaien, hij kwam bij je liggen, andere katten had hij wat moeite mee, alleen niet met Kira. Die waren vier poten op één buik. Ik heb 22 jaar close samenwerking met DA achter me, en wij hebben het ook al bij katten meegemaakt. Het ergste was een knuffelkont van een kat die op zijn 4 jaar naar de keel van zijn baasjes sprong. Wij hebben hem ter plaatse moeten in laten slapen. Bij autopsie bleek dat hij een tumor had ter grootte van een pingpongbal die drukte op de achterste lob van de hersens. Het "controlecentrum" als het ware. Eten deed hij nog als de beste, vermagerd was hij niet en spelen deed hij ook nog..maar midden van een spelletje kon hij zich keren en je aanvliegen. Ik vrees dat er bij Mori hetzelfde of toch iets gelijkaardigs aan de gang is, afgaand op ons gesprek van daarnet :(

Bewerkt door Ingrid, 16 oktober 2009 - 20:49.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 16 oktober 2009 - 20:58

als het dat is word ik gek :trance:
ik kan ook niet kiezen tussen mori en kira, ze verdienen beide een kans, en ik ben zo blij dat kira aan de beterhand is, maar mori is ook wel lief als we alleen zijn (helemaal alleen that is)

ingrid: heb je die mail? ik ga meteen nog bellen...

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#71 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:00

Dier zei:

als het dat is word ik gek :trance:
ik kan ook niet kiezen tussen mori en kira, ze verdienen beide een kans, en ik ben zo blij dat kira aan de beterhand is, maar mori is ook wel lief als we alleen zijn (helemaal alleen that is)

ingrid: heb je die mail? ik ga meteen nog bellen...

Ik heb je toch gemaild toen we nog aan de foon waren? Heb je die nog niet?

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#72 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:03

Ingrid zei:

Ik heb je toch gemaild toen we nog aan de foon waren? Heb je die nog niet?

neen geen mails, ook niet bij spam ofzo? :o

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#73 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:05

Dier zei:

neen geen mails, ook niet bij spam ofzo? :o

OK, zet dit dan ook maar in je rottigste dag topic :d
Ben je aant plagen meis..zal hem nog es sturen, ok?

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:05

Ingrid zei:

OK, zet dit dan ook maar in je rottigste dag topic :d
Ben je aant plagen meis..zal hem nog es sturen, ok?

okééj!

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#75 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:09

Dier zei:

okééj!

NU ???? Ik heb nog keuze uit vier mailadressen vanwaar ik hem kan sturen zenne :d