Smitten Kitten zei:
In elk geval zou ik er nu zeker geen 3de bij zetten, het is duidelijk dat dit Mori niet bepaald gelukkig zal maken.
Ik denk dat je toch nog eens heel goed moet nadenken. Is het wel het beste om deze twee katjes samen te houden???
Ik denk ook dat je actie moet ondernemen, deze situatie sleept voor hem blijkbaar al lang genoeg aan... Zijn aggressie zal niet overgaan van wat homeopatische druppeltjes of een verdamper Feliway. Zulke gedragsproblemen moet je ook met therapie aanpakken denk ik. Helaas zijn de goede kattengedragstherapeuten niet bepaald dik gezaaid. Er zijn genoeg charlatans die met wat hocus pocus afkomen

Een goede kattengedragstherapeut is absoluut niet goedkoop, maar denk wel dat het zo'n beetje je enige optie is om Mori zijn problemen aan te pakken.
JA inderdaad, maar ik ben wel studente hé. Ik vraag me af of het echt mijn verantwoordelijkheid is nu om mijn weinige geld nu in een peperdure gedragstherapeut te steken voor een kat die ik (no offence) nog geen maand heb en die al 5 jaar problemen heeft?
Er is niet eerlijk verteld wat er aan de hand was, en nu ik begin te merken dat er echt veel ernstigere problemen zijn moet ik als 'simpele ziel' ervoor opdraaien, en ik vind dat niet echt leuk. Ik neem mijn verantwoordelijkheid maar al te graag, maar in dit geval heb ik toch mijn twijfels waar de verantwoordelijkheid ligt...
De resultaten van een "kattenexpert" zijn trouwens ook niet erg denderend, een kat is geen hond hé, en ik heb nog nooit echt gehoord van succes, zeker niet in verband met agressie op deze manier

Ik vrees dat dat sowieso geld in't water zal zijn aangezien hij al 5 jaar zo is eigenlijk, en dominante agressie is ook niet hetzelfde aan angstagressie, de prognoses bij honden in gevallen van dominante agressie zijn al niet goed, laat staan bij een dier dat zo eigenzinnig is als een kat.
Ik heb in mijn opleiding ook een cursus ethologie gevolgd, dus ik weet maar al te zeer waar ik sta nu en het doet mij onmenselijk pijn

Jullie mogen mij altijd een adres doorgeven van een goede katten therapeut, maar ik ben sowieso bang voor de uitkomst.
Bachbloesems wil ik ook proberen, maar nogmaals: ik heb nog nooit een kat gezien die zo naar mij keek