Spring naar inhoud

- - - - -

Bedenkingen Mori/Kira + kitten?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
157 reacties op dit onderwerp
Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#76 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:34

Ik heb net met de DA gebeld, zij denken eerder aan ofwel echt een gedragsstoornis of een cryptorch (een bal die is blijven zitten tijdens castratie)

dat laatste betwijfel ik toch echt, dat moet een DA altijd melden en het is normaal gezien geen optie dat een DA een bal laat zitten.
Ze wil dan eens een kalmeringsmiddel proberen, om te zien of het een effect heeft, en dan zien we verder..

heeft niks effect dan kunnen we nog een hersenscan maken, en dat zijn dan de mogelijkheden.. :( en 'tsta me ni aan :(

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#77 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:43

Dier zei:

Ik heb net met de DA gebeld, zij denken eerder aan ofwel echt een gedragsstoornis of een cryptorch (een bal die is blijven zitten tijdens castratie)

dat laatste betwijfel ik toch echt, dat moet een DA altijd melden en het is normaal gezien geen optie dat een DA een bal laat zitten.
Ze wil dan eens een kalmeringsmiddel proberen, om te zien of het een effect heeft, en dan zien we verder..

heeft niks effect dan kunnen we nog een hersenscan maken, en dat zijn dan de mogelijkheden.. :( en 'tsta me ni aan :(

ow..had je de madam aan de lijn? :( Damn...had liever gehad had het één van de mannen was geweest verdekke! (ben niet kwaad zenne, maar vind het ambetant...ben niet zo voor dat "we gaan eerst x en y nog proberen", ben meer van "we gaan de koe bij de horens vatten en direct tot het uiterste gaan")
Je moet het weten meisje, of je het even wil proberen of niet...kalmeringspillen gaan hem misschien wel "KO" leggen maar daarmee los je de oorzaak (wat die ook moge wezen) niet op. Die niet uitgehaalde bal zou ik straf vinden, dan heeft die DA zijn diploma gekocht op Internet denk ik die dat beestje gecastreerd heeft....

Bewerkt door Ingrid, 16 oktober 2009 - 21:43.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#78 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:48

Ingrid zei:

ow..had je de madam aan de lijn? :( Damn...had liever gehad had het één van de mannen was geweest verdekke! (ben niet kwaad zenne, maar vind het ambetant...ben niet zo voor dat "we gaan eerst x en y nog proberen", ben meer van "we gaan de koe bij de horens vatten en direct tot het uiterste gaan")
Je moet het weten meisje, of je het even wil proberen of niet...kalmeringspillen gaan hem misschien wel "KO" leggen maar daarmee los je de oorzaak (wat die ook moge wezen) niet op. Die niet uitgehaalde bal zou ik straf vinden, dan heeft die DA zijn diploma gekocht op Internet denk ik die dat beestje gecastreerd heeft....

castreren is nu ook niet echt iets moeilijks éh :o lijkt me echt straf dat die een bal zou laten zitten en ik kan toch niks voelen dusja... tenzij hij echt niet uitgedaald was maar dan moeten ze sowieso een echo maken want een cryptorch kan gevaarlijk zijn...

Ik weet ok niet wie maandag zal komen, mss dat maandag wel een man komt? maandag tussn 2h en 4h komt iemand kijken!
Ik wil hem iig niet drogeren want dat lost idd niks op, maar ze wou mij ook een soort hormoon geven, niet echt kalmeermiddel (hoewel dat allemaal éénpot nat is naar mijn mening)
Ik ga een kat van 5 jaar niet drogeren voor de komende 10 jaar hoor :gek: ik wil enkel fysische problemen uitsluiten voor als ik toch een ander mandje moet zoeken voor hem...

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#79 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:59

Dier zei:

castreren is nu ook niet echt iets moeilijks éh :o lijkt me echt straf dat die een bal zou laten zitten en ik kan toch niks voelen dusja... tenzij hij echt niet uitgedaald was maar dan moeten ze sowieso een echo maken want een cryptorch kan gevaarlijk zijn...

Ik weet ok niet wie maandag zal komen, mss dat maandag wel een man komt? maandag tussn 2h en 4h komt iemand kijken!
Ik wil hem iig niet drogeren want dat lost idd niks op, maar ze wou mij ook een soort hormoon geven, niet echt kalmeermiddel (hoewel dat allemaal éénpot nat is naar mijn mening)
Ik ga een kat van 5 jaar niet drogeren voor de komende 10 jaar hoor :gek: ik wil enkel fysische problemen uitsluiten voor als ik toch een ander mandje moet zoeken voor hem...

Normaal is het de DA die je aan de lijn had die zal komen denk ik.
Als het dat "hormoon" is waar ik aan denk dan zijn dat geen echte kalmeermiddelen hoor maar dat is de dierlijke vorm van ons vrouwelijke oestrogeen, dat maakt karakter zachter...al is dat ook geen eeuwige oplossing, tenzij je het hem blijft geven voor de rest van zijn leven dan. Ik blijf nog steeds bij mijn eerste gedachte, met in het achterhoofd dat zijn gedrag "verslechterd" is...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 16 oktober 2009 - 22:03

hmja, ik weet het niet... hij vertoont geen enkel ander symptoom dat gelinkt zou kunnen worden aan een tumor hé?
Pfff...

ik krijg ook miranda niet over email aan "de lijn", dusja..

edit: toch een mailtje gehad :(

Bewerkt door Dier, 16 oktober 2009 - 22:32.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#81 Geplaatst 16 oktober 2009 - 23:31

Hey, sorry dat ik nu pas antwoord. Het is inderdaad Lies hier op KS (Annelies in het echt) die heel veel afweet en vormingen heeft gevolgd over Bachbloesems. Ik weet het ook niet meer als ik jouw verhaal lees. Het moet echt moeilijk zijn voor jou :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#82 Geplaatst 16 oktober 2009 - 23:48

Een kat die zich ook begint te keren naar mensen toe? Ik denk dat Bachbloesems en Feliway in dit geval echt niets gaan uithalen, een medische oorzaak zou al veel meer kunnen verklaren, ik begin ook meer die richting uit te denken eigenlijk.

Mocht ik in jou plaats zijn Dier, dan zou ik Kira houden en uitzoeken wat er met Mori juist aan de hand is. Als je dat kunt te weten komen, zal de keuze ofwel herplaatsen zijn bij een geschikt persoon ofwel laten inslapen als het inderdaad een tumor zou zijn.
Je wil later meer dan 1 kat, mij lijkt het dan helemaal geen goed idee om Mori te houden en dat arme Kira daar dan weer moet onder lijden.
Ze is duidelijk aan het openbloeien dus ook duidelijk gelukkig bij je.

Wat je ook doet, het zal wel het beste zijn dat je kunt doen. Heel veel succes ermee

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#83 Geplaatst 17 oktober 2009 - 03:09

Zoals ik het nu hoor denk ik ook dat je eentje zal moeten herplaatsen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 17 oktober 2009 - 11:12

Mij lijkt het ook het beste dat je Kira zeker haar thuisje laat behouden. Ze is echt aan het openbloeien bij jou.
Mori zou ik ook eerst de uitslag van de DA afwachten, maar ik vind het toch ook vreemd dat hij zich ook zo agressief naar mensen gedraagd. Als dit echt is om alleen aandacht te krijgen, dan ben je al genoodzaakt om een nieuwe thuis te zoeken waar hij echt ook alle aandacht kan krijgen. Want uit jou verhaal blijkt dat hij zelfs jaloers gedrag vertoont als je met andere mensen praat, bij je vriend zit... Kan Mori de aandacht dan in de toekomst wel delen met andere mensen, kinderen ? Het lijkt me een heel moeilijke situatie, veel sterkte en ik hoop dat er voor Mori toch nog een oplossing komt :rub: :rub: :rub: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#85 Geplaatst 17 oktober 2009 - 12:39

Als hij echt agressief naar mensen toe is, zal het wel nog niet zo vanzelfsprekend worden om hem een nieuwe thuis te vinden denk ik :-k

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#86 Geplaatst 17 oktober 2009 - 21:07

MissKitty zei:

Als hij echt agressief naar mensen toe is, zal het wel nog niet zo vanzelfsprekend worden om hem een nieuwe thuis te vinden denk ik :-k

daar zit dus net mijn vrees... en ik zal deze voorvallen sowieso niet kunnen achterhouden want het is al zijn 2de, en dan 3de herplaatsing, plus ALS hij herplaatst zou moeten worden dan wil ik dat de mensen ook echt beseffen dat hij ABSOLUUT alleen moet zijn. Dat had ik namelijk zo niet meegekregen, anders had ik hem wellicht ook niet geadopteerd (hoewel ik wel had helpen zoeken naar een thuisje voor hem dan)

Ik hoop ergens dat ik het alsnog opgelost krijg hoor. Vandaag was mijn vriend blijven babysitten bij de katten en mori heeft zich geen enkele maal laten zien aan hem :louche:
terwijl als ik alleen ben met de poezen dan is het dus "vechten" om aandacht..
Ik heb het idee dat mori gewoon heel hard aan mij hangt nu en mij met niemand meer wil delen. Als hij ooit beseft en zich erbij neerlegt dat ik mijn kiratje ook aandacht wil geven komt het misschien ook goed, maar als hij zo jaloers blijft of het wordt erger dan moet ik handelen voor het bestzijn van de poezen.

Ik ga sowieso die bachbloesem proberen en maandag de DA om verder info vragen en de nodige testen doen. Dan ben ik wellicht een smalk geld kwijt maarja, dan is dat maar zo.

Hopelijk wordt mijn gigantisch kattenhartje ooit beloond voor al die moeite die ik doe voor zulke dieren, want er zijn er genoeg die het toch niet zouden doen denk ik..

arme mori :cry:

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#87 Geplaatst 17 oktober 2009 - 23:24

Waarom laat jij je dieren niet de tijd om zich aan te passen ? :( :(
Ik ben nog eens naar je andere topic gaan kijken, die is van 3 oktober.
Daar concludeer ik uit dat ze nog maar 2 weken bij jou zijn, wat heel kort is.

Op de filmpjes zie ik een Mori die geniet van aaitjes, je wil er een kitten bij en nu ineens is hij agressief naar mensen toe en evolueert het naar een derde herplaatsing van Mori, arm dier :( :( je zou van minder van slag raken !

Bewerkt door Sweeties, 17 oktober 2009 - 23:25.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 17 oktober 2009 - 23:44

Sweeties zei:

Waarom laat jij je dieren niet de tijd om zich aan te passen ? :( :(
Ik ben nog eens naar je andere topic gaan kijken, die is van 3 oktober.
Daar concludeer ik uit dat ze nog maar 2 weken bij jou zijn, wat heel kort is.

Op de filmpjes zie ik een Mori die geniet van aaitjes, je wil er een kitten bij en nu ineens is hij agressief naar mensen toe en evolueert het naar een derde herplaatsing van Mori, arm dier :( :( je zou van minder van slag raken !

dit is dus exact de reactie die ik initieel had verwacht :bravo:

Het filmpje is trouwens van VOOR kira aandacht kwam vragen, op het moment van dat filmpje moest kira nog niks van me hebben en was er dus voor mori nog niet echt een probleem.

ten tweede: ik heb nog niks beslist en zal tot het uiterste gaan voor mori, met hoop op verbetering (ik heb al feliway, nu heb ik dat eens uitgetrokken, ik zal die bachbloesem proberen en er komt maandag een DA... dus hoezo ik plan een uitplaatsing?? ik plan nu nog helemaal niks, want als het iets lichamelijks is kan ik hem helemaal niet herplaatsen)

ten derde: ik wil niet nu noodzakelijk een nieuw kitten erbij, ik vroeg me af of ik ALS ik er een kitten bij zou willen dat nu moet doen of later (gezien zijn gedrag dat steeds dominanter wordt) en vraag enkel om raad, nogmaals: als ik écht een kitten erbij had willen zetten had ik dat gewoon gedaan want volgens de eigenaars voor me was dat geen probleem  (ik vraag me ook af hoe vaak ik dat nog zal moeten herhalen?)

ten vierde: zijn eerste herplaatsing heeft hij een kat dodelijk verwond, sorry maar als hij dat met eender welke andere kat van mij zou doen zou ik hem ook terug brengen, want dat is géén normaal gedrag. dat een kat uithaalt blaast gromt en zijn haren opzet enzo kan ik mee leven, maar ik tolereer gewoon zulk geen agressie in mijn huis, van geen enkel levend wezen.

Bewerkt door Dier, 17 oktober 2009 - 23:51.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#89 Geplaatst 17 oktober 2009 - 23:53

En is dat dan niet gezegd tegen jou van dat voorval met die kat
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#90 Geplaatst 18 oktober 2009 - 08:33

babetatilla zei:

En is dat dan niet gezegd tegen jou van dat voorval met die kat

Blijkbaar zijn er wel meer cruciale dingen verzwegen geweest die eigenlijk wél moesten geweten zijn bij het in huis nemen van de katten. Jammer want het had heel anders kunnen gaan als alles open en eerlijk verteld was geweest. Maar daar is het nu toch te laat voor dus het enige wat er nu kan geprobeerd worden, is om Mori toch te proberen laten bijdraaien wat Kira betreft. En ook proberen te weten te komen wat de achterliggende reden is voor het gedrag van Mori (medisch/psychologisch?).

Ik duim in elk geval voor allebei de poezels en ben blij dat ze terechtgekomen zijn waar ze nu zitten, omdat andere mensen er waarschijnlijk niet zoveel tijd en geduld voor over zouden hebben!

Geplaatste afbeelding