Jij vindt dat ik gedragstherapie moet overwegen, maar heb je mori zelf al bezig gezien?
Er zitten hier weer veel mensen die denken de situatie te begrijpen, maar kom zelf eens kijken?
Ik heb zelf per toeval wel een opleiding DA assistente achter de rug, een jaar bij een DA gestaan, en ook een cursus ethologie gevolgd om dan nog te zwijgen over mijn ervaring in the field. Ik ben dus geen totale leek op vlak van dierengedrag, en ik zeg het: mori is dominant agressief, en dan heeft therapie vrijwel nooit zin. (dominant agressieve honden worden zelfs per definitie ingeslapen)
Ik sta altijd open om bepaalde dingen te proberen, als iemand een goede therapeut kent wil ik die wel contacteren, maar ik heb er zo mijn mening over.
om te gaan redeneren dat het niet eerlijk is dat ik hem een gedragstherapeut ontzeg dat vind ik gewoon erover. Mori is een kat, geen mens, hij kan niet praten, hij kan niet duidelijk maken wat er nu precies aan de hand is, dus moet men ook niet gaan overdrijven.
mori is een kat die perfect gelukkig kan zijn als hij alleen zit, dan vraag ik mij af of het wel fair is van mij tov zowel mori en kira om hier eerst nog een hoop vreemden binnen te laten om hem te bekijken, pilletjes te geven en wat nog allemaal.
Terwijl het probleem perfect opgelost zou kunnen zijn als hij alleen zit? En dan nog zonder al die stress voor beide katjes.
Ik blijf erbij dat sommigen het toch wel ERG ver trekken. Plus: als ik nu zijn nieuwe personeel ben, waarom mag ik dan niet gewon mijn zin doen en hem herplaatsen?!
edit: juist naar de DA gebeld waar ik bij gestaan heb voor een 2de opinie. Hij zei dat ik de pilletjes kon proberen, en dan moet ik kijken of zijn gedrag beter wordt of niet. Maar er zijn geen garanties dat zijn gedrag niet terug verslechterd nadat de behandeling wordt stopgezet, en ik heb al gezegd dat ik absoluut geen voorstander ben om een kat heel haar leven te drogeren.
Als een kat een hartprobleem heeft en elke dag medicatie nodig heeft: ja
maar voor een gedragsprobleem is dat echt niet de bedoeling, dus het zal toch afwachten worden.
Bewerkt door Dier, 21 oktober 2009 - 15:55.