Spring naar inhoud

- - - - -

Is er een oplossing voor???

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#1 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:04

Mijn nicht woont aan een straat waar ze veel te hard rijden, in het weekend komen daar allemaal JUNG! (voor de nietverstaanders: tieners en zelfs twintigers zonder hersens met een rijbewijs, vooral mannelijk geslacht ja hopelijk worden ze dat weekend nog geslacht!!!) :censored: :evil: :censored: voorbij in volkswagens met de muziek keihard op, vooral in't weekend.

Het probleem is dat ze al 3 kleine poesjes omvergereden hebben op die weg :wall: :wall: :r :help: .

Is er iets tegen te doen, politie "lacht" het probleem zo wat weg, en ze binnenhouden is wel een optie maar liever niet omdat ze een redelijk grote tuin hebben waar de poesjes in kunnen spelen.
Misschien toch een ras nemen om binnen te houden? Maar welk ras dan? Ik weet niet zo heel veel over katjes...
Ik zou ook nooit geen ras katje kopen omdat ik veel liever kittens in nood adopteer (wat niet wil zeggen dat ik niet graag rassen zie integendeel ben gebiologeerd door de sfinx). En hoeveel mogen die schatjes dan kosten?
Misschien helpt het als jullie weten dat mijn nicht kinderen heeft, uhm misschien is een kindvriendelijk ras meer geschikt?

Alvast bedankt
Hedgy, spirou en Simba

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:07

In principe kun je elk "ras" - of het nu een huiskat is of een echte raskat - binnenhouden hoor! Wij hebben een huiskatje en 3 raskatten en geen van allen kan vrij naar buiten.
Wel hebben ze binnen een overvloed aan afleiding: een grote krabpaal, speeltunnels, een hele stapel speelgoed; en ze kunnen enkel naar buiten op een afgezet terras. Een afgeschermde tuin (waar ze dus niet uitkunnen) of een kattenren is een ideale oplossing als je niet wil dat je katjes overreden worden als ze naar buiten gaan. ;)

Bewerkt door Karolientje, 16 oktober 2009 - 14:08.

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#3 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:08

ik heb ook twee gewone htk katjes en die blijven ook binnen :) geen probleem

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:10

Idd, je moet niet per sé een raskat te hebben om binnen te houden hoor. Het enige verschil is dan dat mensen het niet raar vinden of je er niet op gaan aanspreken  
-zucht-
Ik heb ook een HTK'tje en die lijkt me toch ook gelukkig te zijn :) Maar idd, dan moet je het binnen wat spannender maken voor hen en mss een ren of een afgeschermde tuin of gaan wandelen aan het tuigje... Het is maar wat ze gewoon zijn he...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:25

Is het ook niet al een oplossing om de katten 's nachts binnen te houden?
Hier wordt 's nachts ook als zot gereden, zo erg zelfs dat ik er van wakker wordt.

Mijn katten hebben 's nachts altijd binnen gezeten. Maar sinds Bix overdag aangereden is heb ik besloten om ze allemaal binnen te houden.

Als je eens gaat kijken op www.catshelter.be dan zal je zien dat er bij sommige katten zelfs gevraagd wordt om ze binnen te houden. Al deze katjes zijn ook niet gewoon om buiten te komen, dus hun 'vrijheid' wordt niet afgenomen als ze niet buiten mogen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:29

nu hebben ze hier een afgezet tuintje maar voor ik hier in mijn huisje woonde hadden ze alleen een apartement waar ze leefden en konden ze niet buiten (af en toe op terras)
dus een kat kan gerust binnen leven
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#7 Geplaatst 16 oktober 2009 - 14:34

thanx everybody.

Een ren zal al zeker gaan met speeltjes en zo. Ik zal hun zeker laten kennis maken met catshelter. Zal hun wel bevallen denk ik.

dikke merci iedereen :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 16 oktober 2009 - 15:02

En Sil is ook een htk die binnen wordt gehouden ;) Maar ik heb wel op voorhand heel hard gezocht naar een kat die gelukkig binnen kan leven, want zoiets zou ik mijn andere 2 schatjes niet kunnen aandoen, ze zouden zot worden denk ik. Maar met genoeg speelgoed zijn er genoeg htkkatten die binnen kunnen blijven, let gewoon goed op het karakter en zoals Lies zei, neem eentje dat toch al binnen moet blijven ;)

Ik vind het wel heel goed van je dat je je zo komt informeren om een goede oplossing te vinden :)

Bewerkt door crazy_catlady, 16 oktober 2009 - 15:04.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 oktober 2009 - 15:17

Zoals reeds gezegd kan je iedere poes binnen houden. Je nicht kan ook proberen om de poezen te leren aan een tuigje buiten te gaan, dan kunnen ze alsnog in de tuin aan een lange lijn. Anders inderdaad de tuin catproof maken of een kattenren plaatsen. Op dit forum vind je heel wat voorbeelden onder het deeltje outdoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 16 oktober 2009 - 17:37

Binnenhouden als je nicht kinderen heeft is altijd extra moeilijk. Kinderen denken immers niet altijd na en laten gewoon deuren achter hun open en oeps de katten zijn weer buiten. Het is het gemakkelijkst en het beste de tuin zo af te maken dat de katten niet naar buiten kunnen .Als je een grote tuin hebt is dat een kostelijke affaire.Het is allemaal afwegen wat het belangrijkste is maar ik zo zou wie zo haar al aanraden de katten s'nacht altijd binnen te houden.Ze zullen wel een tijd protesteren maar ze leren het vast wel. Wij hebben het hun geleerd door ze juist dan pas te voeren. Binnenkomen rond een uur of 8 ( 9 in de zomer) is= aan vers nat voer en ze weten dat heeeeeeeeeel erg goed onze katten. Daarna wordt er niet meer buitengegaan. Ik geef ze ook nooit vers eten net vooralleer ik de katten ( de huiskatten dan, want ik heb ook Maine Coons) buiten laat.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#11 Geplaatst 18 oktober 2009 - 13:38

merci allemaal heel bruikbare tips. "zucht" een van de kinderen gaat het inderdaad zeer moeilijk hebben want hij is een beetje autistisch en begrijpt de situatie niet goed. Hij is super lief met katten maar jah waarom dit en waarom dat is nie echt begrijpelijk voor hem. misschien voor hem een tuigje kopen zodat hij zijn poesje overal mee kan nemen als hij thuis is van school. En whitewitch uw oplossing willen ze ook gaan gebruiken: de poezen binnenhouden elke nacht.

Nen dikke merci aan iedereen :thumb: :duim: :b :flower: