Spring naar inhoud

- - - - -

House on fire zeggen ze dan...

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:02

Magic Coonie zei:

Bij mij staan de transportboxen op de 2 de slaapkamer en daar moet ik altijd voorbij. Dacht ze ook eerst op de zolder te zetten maar als het brand, eer ik dan het zolderluik heb open getrokken, de trap naar beneden gehaald heb en dan nog naar boven om de boxen te gaan halen en natuurlijk ook weer naar beneden komen, wel dan ben ik misschien al grandioos te laat.

Ik had dat dus ook boven gezet. Sillas heb ik in de rieten wasmand gestoken en Melvin is rustiger. Die heb ik goed in mijn arme gehouden en zo over straat naar mijn vader gelopen (hij woont 500 m verder). Hij stond om 6u te wachten op zijn bus en hoorde mij blijkbaar roepen en rook uit de keuken komen en is dan snel gekomen om hulp te bieden...
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#17 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:14

wat een nachtmerrie,gelukkig had je direct een onderdak en is iedereen heelhuids eruit gekomen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#18 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:25

Pfff amai wat een verhaal, voor zot van te worden, goed dat je zo snel en nuchter hebt gehandeld!
Doe dat maar eens om 6u smorgens...
Een opluchting dat niemand gewond is geraakt en jullie al zo snel onderdak hebben gevonden!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:38

omg wat moet dat een verschot geweest zijn! gelukkig is alles goed afgelopen...
:rub:

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#20 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:53

Amai..wat een verhaal! Gelukkig dat jullie en jullie poezels ongedeerd zijn...het had zoveel erger kunnen zijn maar kom, het is nu niet zo dus opgelucht!!

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#21 Geplaatst 18 oktober 2009 - 00:00

Amaai wat een nachtmerrie, gelukkig is alles goed verlopen voor jouw en de poezels

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 oktober 2009 - 00:26

Wat erg Mieketje. Brand is echt hetgene waar ik het meeste schrik voor heb. Een geluk dat je thuis was om de poezels te redden. Ik hoop dat jullie niet teveel verloren zijn door de brand. :hug:

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 18 oktober 2009 - 06:45

amai wat een verhaal!!!! gelukkig is er iedereen ongedeerd!!!! Het kan soms heel snel gebeuren zo'n brand
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#24 Geplaatst 18 oktober 2009 - 06:57

Wat een verhaal! Een geluk dat je zo opmerkzaam was en koelbloedig gebleven bent, zodat jij en de katten ok zijn.
Heel moedig van je. En dat je na zoiets nog zo positief blijft klinken, chapeau!!

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#25 Geplaatst 18 oktober 2009 - 07:37

Wat een nachtmerrie verdorie gelukkig zijn jullie allen veilig

:hug: :hug:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#26 Geplaatst 18 oktober 2009 - 09:19

Ik zou van schrik dood neervallen denk ik. Ik ben waanzinnig bang voor brand.
Ik zou niet weten wie eerst redden, de cavia's allicht want die raken zelf niet buiten.
Op een engels forum waar ik zit is iemand een paar katten verloren in een brand. Wat een opluchting voor jou dat je je poezels kon redden én jezelf.
Keukenspul is vervangbaar.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#27 Geplaatst 18 oktober 2009 - 10:10

Wat een nachtmerrie.

Goed dat er niets te erg is gebeurd.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#28 Geplaatst 18 oktober 2009 - 10:28

Brand kan enorm eng zijn he! Manmanman... Maar je hebt juist kunnen handelen, en idd, de materiële schade valt eigenlijk mee, je bent verzekerd, de poezels zijn okee, je bent zelf okee. Pfieuw!

Hier hebben we ook ooit plots overal vlammen gezien langs de buitenkant van het gebouw. We wisten van niets, konden absoluut niet volgen. Ik heb toen de brandweer gebeld, mijn vader heeft de kat letterlijk in zijn transportbox gesmeten. Gelukkig bleek het toen een heel zware brand te zijn, maar in een tuin twee huizen verder.

Wat ik dus sindsdien doe, maar dat ik niet van toepassing op een apartement he, ik zorgen dat de kat altijd maar in een beperkt deel van het huis kan. Ofwel zit hij op de benedenverdieping (overdag) ofwel zit hij op de eerste verdiepin ('s nachts). Als er dan iets mis is, kan ik hem heel snel vinden. Als je in een groot huis woont en je moet een paniekerige kat zoeken... :trance: Maar dat is misschien wel iets voor de leden hier om over na te denken: hoe snel kan je evacueren?

In ieder geval he: proficiat met je aanpak, het is enkel door een goede reactie dat je onomkeerbare schade kan voorkomen en dat is je gelukt :)

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#29 Geplaatst 18 oktober 2009 - 10:34

Amai een dikke pluim voor je fantastische reactie :thumb:
Gelukkig is iedereen ongedeerd gebleven :)
Wij hebben deze week ook bijna brand gehad. Een stopcontact is helemaal gesmolten en was vanbinnen zwartverbrand. Dus hebben we wel geluk gehad. Als ik jouw verhaal lees, begrijp ik nog eens hoe een geluk we hebben gehad.
Is het oogje van je schat al beter?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 18 oktober 2009 - 10:35

Amaai, dat is erg. Maar gelukkig heb je het belangrijkste kunnen redden he: jezelf en de poezels :hug: . Mag er gewoonweg niet aan denken.

Ik denk dat de mand vanaf nu ook ergens boven gaat staan of beneden in de hal want nu staat die in de garage en daar kan ik niet meer in mocht het in de keuken branden. Eens bekijken met Dirk hoe we dit gaan oplossen.
Vorig jaar (of was het dit jaar) hadden we hier een hele tijd een rookgeur die we niet konden thuis wijzen tot plots van achter onze electrische verwarming rook en een vlam kwam. Lode en ik bleven kalm en deden direct de electriciteit uit maar Dirk begon er met water op te gooien en deed de venster open :wall: . Niet te geloven.
En toen hadden we nog maar enkel Gabriël en die bleef zo gewoon vanop zijn krabpaal rustig kijken naar alles wat gebeurde. Gelukkig is het direct gestopt maar ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn, mochten we niet thuis zijn.

Geplaatste afbeelding