Spring naar inhoud

- - - - -

House on fire zeggen ze dan...

• Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#31 Geplaatst 18 oktober 2009 - 12:13

amaai, wat geluk dat je zo kunnen reageren hebt!
Veel sterkte met alles weer in orde te krijgen alvast.
Dikke knuffels aan de poezel en jullie zullen die ook wel kunnen gebruiken van het verschot. Mag er niet aan denken dat wij dat zouden hebben!

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#32 Geplaatst 18 oktober 2009 - 12:32

Een dikke pluim voor jouw Mieke dat je zo koelbloedig hebt op getreden, denk da ik me eens zo'n branddetector ga aanschaffen, die van de gas ligt hier ook ergens in een kast ipv van omhoog te hangen want je weet maar nooit :paw
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 18 oktober 2009 - 13:24

wat een verhaal,
gelukkig is het goed afgelopen

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#34 Geplaatst 18 oktober 2009 - 13:47

wat een nachtmerrie.
Gelukkig is er niks erntigs gebeurd en zijn de katten er ook veilig uitgekomen

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:07

wat een nachtmerrie :( al een geluk dat jullie niets mankeren :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#36 Geplaatst 18 oktober 2009 - 15:54

Dat is dus echt mijn ergste nachtmerrie. Want in een appartement ben je ook afhankelijk van anderen. Als iemand anders in het appartement brand heeft, kan dat helemaal naar u overslagen... Wat als je dan niet thuis bent en die poezen zitten daar, opgesloten, geen kant uit kunnend... :(
Amai neen, ik ga binnenkort mijn schatjes niet meer kunnen achterlaten vrees ik :onzeker:

Het is wel super dat je uzelf en de poesjes hebt kunnen redden! ^^ :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:01

Is zeker verschieten. Gelukkig is iedereen ongedeerd. Hier ook al 2 keer brand gehad, in de microgolf en in de oven. De keuken stond vol met rook, maar als je dan de deur dicht laat dooft het vuur vanzelf. Ben blij dat het hier telkens beperkt was tot een keukentoestel.
Hopelijk is alles vlug hersteld en kunnen jullie terug naar je vertrouwde plekje. :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#38 Geplaatst 19 oktober 2009 - 09:41

da's schrikken he! Gelukkig is het enkel maar materiele schade.

wij hebben het overlaatst ook gehad, een stoomkoker is opgesmeuld in de keuken. Niet echt in brand geschoten (gelukkig, want wij waren aan het werk), maar heel veel rook. Ik deed de deur open toen ik van het werk kwam en verschoot me een ongeluk. Eerst vuur uitgedraaid (er was een kookplaat opgesprongen), dan de kat zijn tuigje aan en buiten gezet, ik was zooo gelukkig dat hij niet gestikt was, hij lag in zijn tonnetje te slapen. Maar bah, wat ziet je huis eruit zeg, en het allerergste was de stank :misselijk: .

Ik kan alleen maar zeggen, zit de verzekering aan hun vel! Wij hebben 1 maand moeten wachten tot die mannen alles wilden laten reinigen, terwijl wij bij mijn ouders logeerden en Hobbes op hotel.

sindsdien hebben we een groot formaat brandblusser staan, maja als je niet thuis bent helpt dat natuurlijk nog niet.

ik duim mee dat alles snel uit de voeten is en dat je weer terug naar huis kan!

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#39 Geplaatst 19 oktober 2009 - 09:45

Wat een verhaal, gelukkig ben jij en de poezen OK.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_Dré_*
Guest_Dré_*

#40 Geplaatst 19 oktober 2009 - 17:03

Gelukkig dat het goed is afgelopen en enkel materiële schade ... toch niet leuk om mee te maken en ja in een appartement zal je het niet altijd zelf moeten wezen.
En het is zo vlug gebeurt allemaal ... vorige week hier ook met ons Cutie ...
we hebben hier zo van die bijverwarmingen aan de muur. Wij gebruiken die niet dus staat één van onze zetels ervoor ...
Cutie is aan het spelen een boven die zetel hangt een grote spiegel met pauwen als versiering erboven. Dat vond die kleine deugniet interessant om eens naartoe te springen. Ze komt neer achter die zetel en op het knopje van die bijverwarming, die natuurlijk vollen damp op ... ikzelf was niet thuis en Dréke stond er zowat met zijn neus op en toch moest hij nog op zijn reuk afgaan ...
Toen ik thuiskwam rook ik het al en Dréke zo van amai nu hadden we hier wat voor ...
Voor de veiligheid zijn we op zoek gegaan naar de mogelijkheid om dat ding volledig uit te schakelen daar er geen stekker is, maar de draad vast in een stopcontact in de muur gaat ... maar aan de andere kant konden we die draad uit het kacheltje halen ... dus nu kan er al eens gesprongen worden zonder brandgevaar.
Wij hadden dus meer geluk ... maar als we nu beiden niet thuis hadden geweest ... ik mag er niet aan denken brrr.

Ik mag hopen dat jullie schade vlug hersteld is .... en oppassen voor broodroosters in de toekomst :geluk:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#41 Geplaatst 19 oktober 2009 - 17:24

:o :o :o
wow dat is schrikken.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 20 oktober 2009 - 12:20

Bibie zei:

Wat erg Mieketje. Brand is echt hetgene waar ik het meeste schrik voor heb. Een geluk dat je thuis was om de poezels te redden. Ik hoop dat jullie niet teveel verloren zijn door de brand. :hug:

Ik kan het ook niet laten om daaraan te denken. Wat als er niemand thuis was. Dan waren mijn schatjes er niet meer, maar ja je moet positief blijven denken en blij zijn dat ze er wel nog zijn en helemaal OK :love3:
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 20 oktober 2009 - 12:22

Vosse zei:

Brand kan enorm eng zijn he! Manmanman... Maar je hebt juist kunnen handelen, en idd, de materiële schade valt eigenlijk mee, je bent verzekerd, de poezels zijn okee, je bent zelf okee. Pfieuw!

Hier hebben we ook ooit plots overal vlammen gezien langs de buitenkant van het gebouw. We wisten van niets, konden absoluut niet volgen. Ik heb toen de brandweer gebeld, mijn vader heeft de kat letterlijk in zijn transportbox gesmeten. Gelukkig bleek het toen een heel zware brand te zijn, maar in een tuin twee huizen verder.

Wat ik dus sindsdien doe, maar dat ik niet van toepassing op een apartement he, ik zorgen dat de kat altijd maar in een beperkt deel van het huis kan. Ofwel zit hij op de benedenverdieping (overdag) ofwel zit hij op de eerste verdiepin ('s nachts). Als er dan iets mis is, kan ik hem heel snel vinden. Als je in een groot huis woont en je moet een paniekerige kat zoeken... :trance: Maar dat is misschien wel iets voor de leden hier om over na te denken: hoe snel kan je evacueren?

In ieder geval he: proficiat met je aanpak, het is enkel door een goede reactie dat je onomkeerbare schade kan voorkomen en dat is je gelukt :)

Ik ben blij dat ik ze niet opgesloten heb, want dan zouden de deuren dicht geweest zijn en zou de rook niet zo gemakkelijk bij de branddetector geraakt zijn. Ook zouden de katten dan niet naar boven kunnen lopen om de rook en de brand te ontlopen.

Misschien dat ik hen in de toekomst wel uit de keuken kan bannen, zodat ze enkel in de living en de rest van het huis kunnen (want de keuken is toch het grootste risico op brand). Ik zie wel hoe ik het zal oplossen.
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 20 oktober 2009 - 12:25

EmilyenAmedee zei:

Amai een dikke pluim voor je fantastische reactie :thumb:
Gelukkig is iedereen ongedeerd gebleven :)
Wij hebben deze week ook bijna brand gehad. Een stopcontact is helemaal gesmolten en was vanbinnen zwartverbrand. Dus hebben we wel geluk gehad. Als ik jouw verhaal lees, begrijp ik nog eens hoe een geluk we hebben gehad.
Is het oogje van je schat al beter?

Het oogje is al beter, maar toch nog niet helemaal genezen. Het is niet onstoken, want geen etter, maar het staat gewoon wat rood.
Ik ben zwaar aan het twijfelen of ik toch niet naar de DA zou gaan, maar die zal waarschijnlijk ook enkel een zalfje voorschrijven om het genezingsproces te versnellen. Hij lijkt er absoluut geen last van te hebben...
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 20 oktober 2009 - 12:46

Maar Mieke toch, wat een angstaanjagend verhaal zeg....!
'k Heb het nu pas gezien via Portaal...

Ik heb er bewondering voor dat je zo koelbloedig gebleven bent!! Ik denk dat ik volledig zou gepanikeerd hebben!!!
Wat een meevaller dat je ouders niet zo ver van julie wonen! Maar 500m lopen met een bange poes in mijn armen, 't zou niet voor mij zijn...! Alhoewel, in noodsituaties kan men misschien veel meer??
Mens toch, ik heb er hier enorm kippenvel van gekregen....

Mieke, als we je met iets kunnen helpen, zeker zeggen hee!! Oostende ligt niet zo ver van bij jou (we zijn er komend weekend)

Mijn zus heeft jarengeleden en soortgelijk drama meegemaakt! Ze had toen nog 2 honden; die sliepen 's nachts in de grote berging waar ook een oud fornuis, de wasmachine, droogkast, douche, en nog meer dingen staan. Het fornuis werd nog gebruikt voor allerlei klusjes, zoals bv konfituur maken, maar was meestal afgedekt met de klep.
Op een morgen was 1 van de honden op de ene of andere manier tegen de knoppen van het fornuis gesprongen en had zo het toestel ingeschakeld. Het was dicht en er stond een mand droge handdoeken op. Die zijn gaan verhitten en in brand gevlogen! Toen de honden druk begonnen te blaffen hebben ze de deur geopend en zagen dat het brandde!! Nadat ze de honden en kinderen in veiligheid gebracht en de brandweer gebeld hadden, was de brand al overgeslagen naar de keuken!! Uiteindelijk hebben ze de boel ook kunnen blussen; Maar er was net zoals bij jullie heel veel rook- en ook waterschade! Die reinigingsfirma heeft toen prima werk geleverd, want alles was perfekt gereinigd! na veel kosten was alles weer hersteld en hebben ze daar nog vele jaren gewoond!