Spring naar inhoud

- - - - -

Jaloerse kat

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Isa_*
Guest_Isa_*

#1 Geplaatst 17 oktober 2009 - 19:40

Hallo allemaal,

ik heb al vaak jaloerse katten in huis gehad, maar met mijn huidige weet ik geen raad. Misschien iemand van jullie?

Ik heb 2 kattinnetjes van 6 maand oud. Ze komen uit dezelfde nest.
Ik had ze dan ook allebei in huis gehaald wegens onafscheidelijk: samen slapen, spelen, ze liepen ook altijd samen.

Enkele dagen geleden was 1 van de kattinnetjes meer dan 24 uur weggebleven (apart). En s'nachts. Wat ze anders nooit doen.
Toen het terug thuis kwam, wou onze andere kat er niets meer van weten. Ik dacht dat waait wel over. Maar toch niet :cry:
De kat wordt steeds aggressiever tegenover de kat die weggelopen was.
Natuurlijk begrijpt dat katje het niet en zoekt steeds toenaderingspogingen maar steeds wordt ze gekrabt, gebeten.
Het wordt zo erg dat ze uit angst amper slaapt en onder de kast kruipt.

Nu heb ik echt geen idee wat ik daar moet mee aanvangen?

Heeft er iemand raad?

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:05

Was het poesje misschien krols, en is ze daarom een paar dagen niet thuis gekomen?
Het poesje heeft waarschijnlijk ook een onbekende geur bij, en reageerd het andere poesje daarom agressief

Guest_Isa_*
Guest_Isa_*

#3 Geplaatst 17 oktober 2009 - 20:08

Het zou wel eens kunnen, want ze snuffelt eerst en dan wordt ze aggressief. En er loopt hier inderdaad steeds een kater in de buurt.

Ikzelf ruik niets :LOL: maar ik ben dan ook geen kat hé.

Maar dan zou die geur toch al weggegaan zijn veronderstel ik?
Tenzij die dagen blijft hangen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 oktober 2009 - 11:03

Ze heeft waarschijnlijk inderdaad een vreemde geur bij door haar uitstapje. Ik hoop dat het vlug terug in orde komt tussen de 2 zusjes :geluk: :geluk: . Zijn ze al gesteriliseerd ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2009 - 12:57

Waarschijnlijk draagt ze een vreemde geur, als dat zo is zal dat na een paar dagen verdwijnen. Hopelijk dat dan alles in orde is tussen die twee!
Hoe gaat het eigelijk vandaag, want ik zie dat we al een paar dagen verder zijn?