Spring naar inhoud

- - - - -

Pony's Lopen los rond!

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:23

Gisteren ging ik uit met een paar vrienden. Toen we buiten stonden, zagen we plots 2 pony's op de baan lopen. Zonder één mens. ik en een vriendin van mij holde erachter. Ook al snel kwamen er andere mensen aan.

Ze liepen op het voetpad, en dan op het straat. Ik riep tegen de auto's 'STOP!' Al een geluk dat de 2 pony's in een soort 'wei' waren gelopen.
Een vriendin van me belde de Politie. 10 minuten later stonden ze daar dan.
We dreven de Pony's in een hoekje, en probeerden ze te pakken. 1 pony hadden we al snel te pakken. De 2de pony was erg moeilijk te pakken. We hebben denk ik meer dan een uur achter die pony's moeten aanlopen voor ze te pakken te krijgen.

Snel gingen we rondbellen, en vragen van wie ze waren.
Al een geluk dat we het baasje snel hadden gevonden. :)
Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#2 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:27

amai
gelukkig dat jullie daar waren
en zijn ze nu weer veilig

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:30

amai wat een geluk, goed dat jullie er waren
en hoe komt dat ze vrij liepen?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:40

Wat een geluk!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2009 - 17:42

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 oktober 2009 - 18:41

Ellenita zei:

amai wat een geluk, goed dat jullie er waren
en hoe komt dat ze vrij liepen?

Geen flauw idee. Misschien had iemand het hek niet vastgemaakt?
Ik weet het niet. Maar al een geluk dat ze terug terecht zijn :)
Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 18 oktober 2009 - 18:44

De paarden van mijn buren ontsnappen ook regelmatig (hun geit kan blijkbaar het hok losmaken) Ik heb hier dus al regelmatig een race door het straat gehouden meestal lopen de paarden naar de manege 100m verder op ofwel naar hun weide een straat verder. Al een geluk woon ik in een zeer rustige omgeving

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:05

Gelukkig kwamen jullie langs en zitten ze nu terug veilig in hun wei.
:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#9 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:56

:thumb: :thumb:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#10 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:09

dorien_951 zei:

De paarden van mijn buren ontsnappen ook regelmatig (hun geit kan blijkbaar het hok losmaken) Ik heb hier dus al regelmatig een race door het straat gehouden meestal lopen de paarden naar de manege 100m verder op ofwel naar hun weide een straat verder. Al een geluk woon ik in een zeer rustige omgeving

:ha :ha :ha ik zie die geit al voor me! :ha :ha :ha
Helaas is het geen domme geit! :ha

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 19 oktober 2009 - 06:25

Dat hebben we hier een paar weken geleden ook gehad. 2 grote paarden en ze probeerde die op de straat te houden door met de auto te volgen. Was echt een heel absurd zicht. Het was donker en ik hoorde paarden lopen en af en toe een auto claxoneren. Hij deed dat elke keer als een paard een andere weg wou nemen.
De politie is toen ook komen helpen om ze te vangen.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 19 oktober 2009 - 06:26

:duim: :duim: :duim:  wat een geluk zeg

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#13 Geplaatst 19 oktober 2009 - 08:41

Vorig jaar kwam ik aan een wei vlakbij het bos en daar stond een paard en de draad was los. Ik zag geen mens en ik was al verwonderd dat het paard er nog stond. Ik heb toen met heel veel moeite die draad terug dicht gekregen, moest enorm sleuren, maar ik zag het niet zitten om zomaar te vertrekken daar. Welllicht hadden jongeren die draad open gedaan?
Goed dat de pony's weer veilig zitten. Sommige paarden en pony's maken er een sport van steeds weer te ontsnappen

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#14 Geplaatst 19 oktober 2009 - 11:53

Lies zei:

Dat hebben we hier een paar weken geleden ook gehad. 2 grote paarden en ze probeerde die op de straat te houden door met de auto te volgen. Was echt een heel absurd zicht. Het was donker en ik hoorde paarden lopen en af en toe een auto claxoneren. Hij deed dat elke keer als een paard een andere weg wou nemen.
De politie is toen ook komen helpen om ze te vangen.

Hier in de straat zijn de paarden ook al ontsnapt, die hebben ze ook met behulp van auto's gevangen. Was inderdaad een gek zicht maar wel effectief :)