Spring naar inhoud

- - - - -

Speelgoedtransport...

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_lisa_*
Guest_lisa_*

#1 Geplaatst 18 oktober 2009 - 18:29

Wanneer wij 's avonds naar boven gaan en het rustig wordt in huis, begint Silas met zijn dagelijkse speelgoedtransport-sessie. Vanuit het Whiskas kattenhoofd in de woonkamer worden de favoriete speeltjes naar boven gebracht. We horen Silas wel tot tien keer toe op en af de trap lopen met Pluisje, Billy, Mouse, etc in zijn bek. Vervolgens wordt het stil en gaat Silas ook slapen in zijn mandje in de nachthal. 's Morgens vinden wij een hele collectie kattenspeelgoed voor onze slaapkamerdeur dichtbij zijn mand. Wanneer in het weekend de deur van onze slaapkamer open blijft (niet in de week, daar wij onze slaap erg hard nodig hebben en Silas en Yoshi nogal actief en luidruchtig kunnen zijn op een onmenselijk vroeg uur (4u) in de ochtend), worden alle speeltjes netjes in de dressing gelegd. Er wordt niet noemenswaardig meer gespeeld met dat speelgoed, niet door Silas en niet door Yoshi. Vervolgens gaat Silas in zijn mand in de nachthal slapen.

Ik leg iedere ochtend het speelgoed terug in het Whiskashoofd in de woonkamer (tijdens de dag brengen ze het grootste deel van hun tijd beneden door zonder toegang tot de bovenverdieping en moeten ze toch ook met het speelgoed kunnen spelen - niet dat er naast die 10 dingetjes niets anders beschikbaar is, maar toch), en 's avonds wordt er opnieuw getransporteerd....

Dit gedrag is eigenlijk pas sinds Yoshi ook bij ons is komen wonen (Silas is er van november 2008 en Yoshi sinds juni 2009). Hoewel ze regelmatig (speel)vechten, zijn het toch wel dikke vrienden. Yoshi doet niet mee aan dit ritueel.

We vragen ons af hoe dit gedrag te verklaren valt? We spelen veel met onze beide schatten. Wil Silas nog verder spelen en toont hij dat door het speelgoed naar boven te sleuren? Vraag blijft wel waarom hij dan zo snel zijn volgende item gaat halen als we even opstaan om nog wat aandacht te geven? Is het een beschermende maatregel naar zijn speeltjes toe, zoals misschien een moederpoes zou doen met de kittens: dicht in de buurt wanneer zij  gaat rusten (hoewel het hier over een kater gaat)? Of is er nog een andere verklaring? En zijn er nog aanwezigen op het forum die dit herkennen?

Wij zijn benieuwd, want eigenlijk kunnen we voor de rest hun gedrag goed interpreteren en erop inspelen, maar dit blijft een beetje een raadsel voor ons...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2009 - 18:43

Finn brengt ook altijd het speelgoed naar boven. En als hij kan, legt hij het dan op mijn hoofdkussen. Ik zie dat als een teken van liefde?

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#3 Geplaatst 18 oktober 2009 - 19:39

ik vindt dit eigenlijk heel schattig :love: :love: :love:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 19 oktober 2009 - 17:43

Heel schattig! Ik weet niet waarom ze dat doen. Hier sleurt Shiva ook met zijn Schanulleke rond. Tegen etenstijd legt hij die naast zijn eet- of drinkbakje. Als het zonnetje op zijn krabpaal schijnt, zeult hij die pop zelfs mee op de krabpaal. Af en toe vecht hij er ook mee...
Shiva mag wel niet op de slaapkamer komen, dus daar heb ik nog geen speelgoed aangetroffen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 19 oktober 2009 - 19:01

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 20 oktober 2009 - 10:07

Best wel grappig.. :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 oktober 2009 - 10:47

:LOL: :LOL: :LOL: , grappig, maar een verklaring voor het gedrag heb ik niet. Is het dagelijks hetzelfde speelgoed dat hij naar boven brengt ? Heb je al eens geprobeerd om het speelgoed boven te laten, aangezien ze toch nog andere speeltjes hebben voor overdag ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lisa_*
Guest_lisa_*

#8 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:25

Bedankt voor jullie antwoorden!

Het is inderdaad heel lief en schattig, maar zo kennen we Silas, onze grootste lieverd!

Inderdaad, Peggy, elke dag wordt hetzelfde speelgoed gebracht en zelfs in min of meer dezelfde volgorde. We vermoeden dat de speeltjes volgens Silas' voorkeur naar boven worden gebracht: eerst zijn Pluis, dan de knuffel Billy, dan een blauw muisje, etc...
Het speelgoed boven laten liggen heeft als resultaat dat de berg de volgende dag nog gegroeid is :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:48

Hoe schattig! :heart: