Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe kattenbak

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:20

Heb vandaag een nieuwe Mega kattenbak gekocht bij de Maxi Zoo.
En dan ook nieuwe kattenbakvulling,van Pet Plus(zo met babypoeder).
Nu is mijn vraag een beetje van hoe zou ik ze het best hier aan kunnen laten wennen? Het luikje is er bij de oude kattenbak uit omdat Muffin er anders niet in gaat,maar hij past in deze twee keer :) dus zou ik het proberen erin te laten of toch maar niet?Heb nu de nieuwe langs de oude gezet,met het luikje erin.
En alleen Trigger gaat erin,spelen niet naar het toilet.
De kattenbakvulling is ook nieuw voor ons en hun,we hebben altijd gewone korreltjes gehad die niet klonterde.
Is die van Pet Plus goed of?
Zoveel vragen :LOL:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:25

Die van Pet Plus is in een woord: keigoed. Zie: http://www.kattensit...lijk-mooie.html
http://www.kattensit...htend-vond.html

Ik heb hier gewoon de nieuwe kattenbak vervangen door de vorige zonder veel problemen, idem met het kattenbakzand (maar ik heb misschien gemakkelijke katten). Je moet eens problemen of het lukt met het luikje. Hier stappen ze er wel in maar Zita zit dan te miauwen en te wachten tot ik haar eruit laat.

Bewerkt door Joloka, 18 oktober 2009 - 20:28.

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 oktober 2009 - 20:43

Joloka zei:

Die van Pet Plus is in een woord: keigoed. Zie: http://www.kattensit...lijk-mooie.html
http://www.kattensit...htend-vond.html

Ik heb hier gewoon de nieuwe kattenbak vervangen door de vorige zonder veel problemen, idem met het kattenbakzand (maar ik heb misschien gemakkelijke katten). Je moet eens problemen of het lukt met het luikje. Hier stappen ze er wel in maar Zita zit dan te miauwen en te wachten tot ik haar eruit laat.

Dus je denkt mss het beste gewoon de oude weg nemen?Dan moeten ze wel in de nieuwe gaan.
Hoop ik :LOL:

Bewerkt door Brenda..., 18 oktober 2009 - 20:44.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:09

Bij ons hebben ze zich ook perfect aangepast, we hebben wel de luikjes uit de kattenbakken gehaald en die zijn er nog steeds uit.. hebben de indruk da da beter gaat.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:36

Oke,ik ga het er op wagen :) ga de oude weg nemen en het luikje er uit nemen bij de nieuwe voor Muffin :) Want die heeft er echt schrik van. Dankje alvast voor het advies ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 oktober 2009 - 13:05

Je kan in het begin ook altijd wat kattebakvulling uit hun oude katebak bij in de nieuwe kattebak leggen. Het zijn 2 aanpassingen in 1 keer hé, dat is soms wel moeilijker. Ik zou ook beginnen zonder het luikje en eenmaal ze de nieuwe kattenbak goed gebruiken, kan je nogmaals proberen om het luikje er terug in te hangen. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 20 oktober 2009 - 13:39

Ik heb na de verhuis onmiddellijk de Litter Robot gesteld en ze gingen er uit zichzelf in :LOL:

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 20 oktober 2009 - 16:38

Heb zondagavond de oude weg genomen omdat Muffin het vertikte om in de nieuwe te gaan :) met succes! Ze gaan er allebei zonder probleempjes in :LOL: gelukkig! Maar wel zonder het luikje,want Muffin heeft er schrik van denk ik.
Zou ik het na een tijdje eens proberen met het luikje of is dit geen goed idee? Want zou niet willen dat hij denkt dat hij nergens zijn behoefte kan gaan doen...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 oktober 2009 - 13:41

Ik zou het een maand de tijd geven en daarna ens proberen met het luikje als je thuis bent. Als je dan ziet dat hij naar de kattebak wil gaan en niet durft, kan je het luikje alvast open houden voor hem. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag