Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens (5maanden) 'vechten' vaak

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#1 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:21

Ik zit met een vraag:
mijn kittens (5 maanden) een kater en een kattin zitten vaak achter elkaar aan. Waarschijnlijk is het om te spelen.. maar het is best verschieten en vervelend als ze op de zetel springen en langs je hoofd sjeezen.
Of je komt op je gemakje uit de keuken en komen er 2 gekken voorbij gescheurd :o

Meestal is het de kater die achter de kattin aanzit, maar soms ook omgekeerd.

Nu was mijn vraag: zou het ermee te maken hebben dat beide nog niet geholpen zijn? of is het gewoon normaal kitten gedrag (mekaar een beetje uitdagen)?

Wat ik ook opmerk is: kheb van die pluizige speeltjes en als de kattin er eentje vastheeft en de kater komt nog maar voorbij begint ze te grommen en te blazen naar hem...

ik maak me wellicht zorgen om niets

wou gewoon even weten of het normaal is en of je er iets aan kan doen? verminderen bijv?

ook even erbij zeggen dat ze volgende maand gesterilliseerd en gecastreerd worden

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2009 - 21:23

Hier doen ze dat ook hoor.
Onze poes die nu gesteriliseerd is zit nog met draadjes in haar buik en crosst hier terug rond gelijk een wilde zotte en wij vinden het eigenlijk niet storend. Ze zoeven hier ook over de zetel, met hun nagels erin, schuin tegen de kussens om hun goed af te kunnen duwen en vliegen dan in nog geen seconde tijd helemaal tot bovenop de krabpaal. Hier is dat dagelijkse kost, ik denk niet dat het veel zou veranderen mochten ze geholpen worden. De kater gaat misschien wel wat rustiger worden.

Bewerkt door Spanishke, 18 oktober 2009 - 21:24.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#3 Geplaatst 18 oktober 2009 - 22:06

voor mij opzich is het niet zo'n probleem, maar mijn ouders vinden het maar niets :louche:
dan grommelen en doen ze, terwijl ik dan zoiets heb van 'ach, laat ze toch wat kitten zijn'...

maar om dan een beetje mijn ouders tevreden te stellen kon ik het evengoed  even vragen :-)

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#4 Geplaatst 19 oktober 2009 - 09:18

Misschien ze toch maar laten helpen. Nu is het zeker nog speelgedrag, maar ze zijn 5 maanden en dat kan overgaan in ander gedrag. En daar zijn ze dan weer veel te jong voor hé. (want het feit dat je vertelt dat zij soms naar hem gromt duid hier wel op vind ik)

Je kan ook eens als ze weer wild spelen, eentje opnemen en bij je houden om rustig te laten worden en afleiden. Soms worden ze daar dan beide rustig van.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#5 Geplaatst 19 oktober 2009 - 10:47

dat is normaal gedrag hoor
gewoon laten spelen zou ik zeggen
en als het te geweldig zou gaan
wat proberen of te leiden met speeltjes

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 19 oktober 2009 - 11:20

Ik word elke dag wel een paar keer ondersteboven gelopen door spelende katten die voor, achter of tussen mijn benen doorflitsen. Dat hoort er gewoon bij! :)
Al zou ik er ook wel voor zorgen als ik jou was, dat ze op tijd geholpen worden, zodat er geen oepsnestje van kan komen binnenkort. ;)
Geplaatste afbeelding