Spring naar inhoud

- - - - -

Kat lijkt zich minder te poetsen?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 28 februari 2009 - 23:54

Vraagje over de poezel...

Ik heb de indruk dat Zwartje de laatste tijd wat feller ruikt. Nu kan dat verschillende oorzaken hebben. Om te beginnen krijgt hij meer sheba dan in de zomer (dan is hij weinig thuis - dus dan zaagt hij er niet om - en met de warmte laten we dat niet graag zo staan), dus dat zou wel eens een gevolg op zijn geur kunnen hebben natuurlijk...

Daarnaast krijg in de indruk dat hij zich iets minder vaak wast. Ik denk dat dat iets te maken heeft met het feit dat hij minder buiten gaat e.d. Hij wast zich dus wel degelijk hé, zeker als hij bv. net uit de kattenbak komt, maar precies minder dan vroeger.

Voor de rest is hij in tip-top conditie. De vacht is natuurlijk niet meer hetzelfde als 10 jaar terug, maar da's maar logisch hé... Gedraagt zich ook niet abnormaal (naar Zwartje-standaarden)

Ik denk niet dat ik me om iets zorgen hoef te maken, jullie?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 01 maart 2009 - 00:01

Neen je moet je geen zorgen maken, mijn Pimmeke is bijna 18j hij is magerder dan vroeger en hij ruikt meer uit zijn mondje zijn vacht zit ook niet altijd in de plooi maar dit zijn allemaal dingen die helemaal normaal zijn. Voor de rest is hij nog redelijk actief hij gaat nog buiten, kruipt op het dak, speelt heel graag met zijn muis en zolang ze spelen is er naar mijn mening weinig aan de hand om ongerust te zijn. Dus ik zou mij niet te ongerust maken het hoort bij het ouder worden.  :hug:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 01 maart 2009 - 11:59

Ik heb geen ervaring met zo'n anciens..maar ik denk dat Catherine gelijk heeft: dit zijn beetje ouderdomskwaaltjes hé..

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 01 maart 2009 - 12:13

'T zou kunnen dat zijn gebitje niet meer helemaal goed is. Vaak hebben ze met ouder worden tandsteen, tandsteen dat dan weer tandvleesontsteking veroorzaakt. Kan je zelf zien, is een rood randje net boven de tandjes. Is goed te verhelpen met een kuurtje A.B.
Misschien zijn velletje is een extra keertje borstelen!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 01 maart 2009 - 12:57

zijn gebitje in perfect (volgens de da)
borstelen is bijna elke avond (poes is er gek op)

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#6 Geplaatst 01 maart 2009 - 13:06

Vosse zei:

zijn gebitje in perfect (volgens de da)
borstelen is bijna elke avond (poes is er gek op)

Dan zou 'k me maar ni te veel zorgen maken over het geurtje van Zwartje!! Anders is ff vragen, bij de hele vriendelijke D.A. als je daar nog is moet zijn!

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 maart 2009 - 09:46

Dat hij zich minder wast kan er eventueel aan liggen dat hij misschien een beetje stijf begint te worden door de ouderdom ofzo

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#8 Geplaatst 03 maart 2009 - 09:41

stijf zal het ook wel niet zijn. Als hij wel in zeventien bochten op mijn schoot kan liggen... :ha

misschien is ie gewoon lui(er) aan het worden :ha

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 03 maart 2009 - 10:17

go, tijsje ruikt ook een beetje vreemd hoor, maar volgens mij is dat meestal omdat ze het nogal leuk vindt om bij andere mensen binnen te sluipen
en als ze een muis gevangen heeft ruikt ze naar bloed...

verder kun je in de tom en co een droge lotion kopen die je met een doekje op de vacht dept
die ruikt wel heel lekker ^^

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 03 maart 2009 - 12:50

misschien kan je met een vochtig washandje zwartje een beetje wassen, zodat je het werk van hem overneemt ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#11 Geplaatst 03 maart 2009 - 23:47

Wel, ik heb zo een droogpoeder gekocht. Eens zien wat dat geeft.

Want Zwartje en water... Ik wil niet aangeklaagd worden door Gaia. Want ik ben zeker dat de kat er dan een open brief naar schrijft.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 05 maart 2009 - 12:39

:LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#13 Geplaatst 05 maart 2009 - 18:18

:LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 06 maart 2009 - 16:34

Hoe lukt het met het droogpoeder ?
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 07 maart 2009 - 11:10

Nog niet geprobeerd, laat hem eerst wat wennen aan de nieuwigheden die uit de zooplus doos kwamen :ha