Spring naar inhoud

* * * * - 1 stemmen

wat heeft je kat je al aangedaan?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 20 oktober 2009 - 14:01

Ik ben net als Lies nieuwsgierig, maar dan naar de verwondingen die je katten je al bezorgd hebben ;)

vannacht sprong toulouse namelijk van haar rekje naar beneden, dat hangt boven het bed.  Ze sprong natuurlijk recht op mijn buik... O:)

en natuurlijk ook nog een hele rist kleine littekens op mijn rug, armen en handen van het spelen of op mij springen en dan eraf slieren... :louche:

wat heeft/hebben jouw kat(ten) je al aangedaan?

Geplaatste afbeelding

Guest_duupje_*
Guest_duupje_*

#2 Geplaatst 20 oktober 2009 - 14:27

casper heeft ne keer ontstoken tandvlees gehad en de doc ging der naar kyken,ze duwde der op (iets wa ni slim was zei ze derna)en hy heeft haar toen gebeten en my goe gekrabt want ik had m vast,ik heb der een litteken van overgehouden(10cm lang) en de doc heeft 14 dagen antibiotica moeten nemen want der hand was goe ontstoken s'anderedaags(we hadden t nogtans goed ontsmet maar hy had door de vinger gebeten)als ik nu myne casper mis(heb m 3jaar geleden moeten laten inslapen)dan kyk ik eens naar mijn litteken en dan lach ik eens goe en denk alez heb toch een aandenken van hem :d

groetjes ERNA

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:01

Nu mogen mijn poezen niet meer buiten zonder begeleiding, maar toen Mysti hier als enige was, mocht ze buiten als we thuis waren. Ze ging toch  niet uit de tuin.

Nu begon het plots te regenen, een echte bui. En ik roepen, maar Mysti kwam niet.

Ben ze dan gaan zoeken, dom van mij, maar met paraplu. Ze zat onder de struik te schuilen voor de regen en net toen ik ze wilde optillen, viel paraplu. Heb
nu een litteken aan de binnenkant van mijn pols.

Heb Mysti nog net kunnen binnenbrengen voor ik flauwviel, het bloedde nogal hevig.

Verder krabben op allerhande plaatsen.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:04

Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn nog niets :) Geen littekens, krabben, beten, ... Twee engeltjes zijn het. Tegenover de meubels zijn ze dan weer heel wat minder lief. De gordijnen, zetels, tapijten, mijn juwelenkistje ( :8 )... alles mag eraan geloven als ze het in hun bolletje krijgen O:) .

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:10

met illustratie :jump: :jump: :jump: ik heb het allemaal overleefd
Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• zaterdag 025.jpg

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 20 oktober 2009 - 15:12

Een paar schrammetjes, maar nog niks ernstigers :)

Roosje :ha Auwie hoor, die eerste foto en jij trekt daar dan rustig een foto van :ha

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 20 oktober 2009 - 17:45

Eigenlijk ook nog niets ergs... een paar schrammetjes op mijn rug die al heel lang volledig verdwenen zijn. Shiva wilde duidelijk maken dat zijn kittenkrabpaal echt veel te klein was geworden...
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 oktober 2009 - 17:54

Eigenlijk ook nog niets. Enkel als ik Taiga moet wassen ofzo dan riskeer ik een nagel in mijn nek :o , Fear doet hetzelfde en die moet ik de laatste tijd veel wassen O:)
De meubels daar spreken we niet over, het feit dat de kittenkrabpaal van 2 meter+ hoogte opgeborgen staat terug zegt genoeg :x

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 20 oktober 2009 - 18:36

Een groot litteken in mijn gezicht. Is ondertussen gelukkig al redelijk goed weggetrokken.

En Zwartje is ooit in bad gevallen, recht op mij... auw...

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:18

Mijn eerste poes was Duchesse een Karthuizer. Toen ze ongeveer 1.5 jh oud was ontsnapte ze via de voordeur naar buiten (ze was nog nooit vooraan buiten geweest)
Ze liep niet ver, want ze was bang. Toen ik haar wilde pakken struikelde ik over haar omdat ze binneritste :louche: en ik verloor men evenwicht en ging met een knal tegen de grond. Ik ben echt een kwartier moeten blijven liggen. Mijn hand was onder mij terecht gekomen. Resultaat: gebroken hand, gekneusde ribben, en een bloeding op mijn lever waar ik een tijd last van had.
Verder is het alleen maar bij schrammen gebleven :x
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:31

haha, ik denk dat ik ook hele brave poezels heb...........
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 20 oktober 2009 - 19:39

Goh... Blijvende littekens hebben ze mij nog niet bezorgd. Al staan tegenwoordig wel constant mijn knieën onder de krabbels dankzij Axxes. Als ik met een fleece dekentje over mij in de zetel lig, dan komt hij altijd bij mij liggen onder het fleece dekentje. Telkens hij zich dan wil verleggen, trekt hij zich met zijn nagels op aan mijn knieën. Pijnlijke zaak...
Verder valt het eigenlijk wel mee... Van Willow en Indy heb ik enkel nog maar accidentele krabbels gehad tijdens het spelen.
Van Pixel had ik indertijd toen ze klein was wel heel mn handen vol krabbels staan - tot ze na een tijd toch heeft geleerd dat handen geen speelgoed zijn. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#13 Geplaatst 20 oktober 2009 - 20:10

Eerlijk: niets :) !
Phoebe is echt een schatje, gebruikt nauwelijks haar nageltjes of het is mooi aan haar krabpaaltje.
De enige van wie ik al krabbeltjes heb is van Flapje :) .

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 20 oktober 2009 - 20:45

Vosse zei:

En Zwartje is ooit in bad gevallen, recht op mij... auw...

Ik denk dat dit ook een van de dagen eens met mij zal gebeuren, het zullen er hier dan 2 zijn die in het bad zullen vallen :ba :help:
Ik heb veel littekens op mijn handen, maar dat is eigenlijk meer mijn schuld. Ik trek altijd aan de korstjes en zo genezen de krabbels natuurlijk niet.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 20 oktober 2009 - 20:46

Eind april toen Winnie zijn tandvlees zo fel was ontstoken, hebben mijn zoon en ik geprobeerd om zijn medicatie toe te dienen, met als gevolg dat hij eerst mij heel fel in mijn hand heeft gebeten en in de vinger van mijn zoon.
De volgende dag was mijn hand helemaal opgezwollen en moest ik naar de HA, ik heb 2 tetanus spuiten en een antibioticum spuit gehad + 10 dagen antibiotica pillen moeten nemen en ontstekingswerkende zalf er op moeten doen. Mijn zoon is er met ontsmettingsmiddel goed vanaf gekomen.
En voor de rest verschillende krabben en beten van al de andere poezels een beetje overal maar vooral op mijn handen en armen.