Spring naar inhoud

* * * * - 1 stemmen

wat heeft je kat je al aangedaan?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 27 oktober 2009 - 15:36

Blijkbaar zijn die van ons echte watjes...
Geen littekens hier.
Al zijn de kittens nu wel in zotte buien en als ze in de zetelspringen hebben ze soms wel eens ons been vast. Maar erg pijn doet dat niet, hun nageltjes zijn wekelijks geknipt...

Enkel tijdens het wassen moet ik enorm uitkijken, maar tot littekens is het nooit gekomen.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#32 Geplaatst 27 oktober 2009 - 15:54

alleen 1 poes heeft mij ooit heel hard gebeten maar ja toen moest ze bevallen.... heb er antibiotica kuur en de tetanus prik aan overgehouden

Guest_Dré_*
Guest_Dré_*

#33 Geplaatst 27 oktober 2009 - 19:17

Dré zei:

Roestie, een geschifte kater die ik voor en een tijdje samen met Néle had lag eens een keertje (een zeldzaamheid) rustig op mijn schoot te slapen toen Dréke van de late shift thuiskwam en aan de deur aanbelde, waarop Roestie prompt in mijn gezicht vloog ... het litteken is nog te zien.
Verder heb ik nooit iets voor gehad met mijn poezels.

Ik heb die kater moeten laten inslapen toen ik zwanger was van mijn dochter en hij de buurvrouw in haar huis was gaan aanvallen en deze op spoed verzorgd moest worden. Het was een pracht van een beest. Toen we eindelijk een DA vonden die het wou doen (ze is nu onze vaste DA), maar ook eerst weigerachtig was want het was midden maand juli ... ze heeft hem door zijn mandje moeten spuiten omdat hij niet aan te raken was ... ze zei dat we er 3 jaar te lang aan bijgehouden hadden.
Wij huilden wel tranen met tuiten ... maar toen ons dochter er uiteindelijk was en ik zag wat baby's en kleuters avonturen was ik blij dat ik die beslissing had genomen want mijn babymeisje zou verminkt geweest zijn, zeker weten ...

Puma27
Puma27
  • 119 berichten

#34 Geplaatst 27 oktober 2009 - 20:17

Ze zeggen dan dat katjes lief zijn, maar als je sommigen hun verhalen leest, krijg ik daar toch mn twijfels bij. :)

Hier ook nog geen  blijvende littekens aan overgehouden.  Heel vaak es krabbels , en beetjes, maar die zijn na een paar dagen wel verdwenen.

Puma heeft vorige week wel serieus gekrabbeld in mijn nek, maar dat was mijn fout. Hij lag te slapen, in mijn wasmand met kleren die ik wou strijken, en ik heb hem opgepakt en verlegd. Maar hij was natuurlijk wakker geworden en serieus verschoten.

En van Pepsi heb ik een 2tal maand geleden een snee in mijn lip gehad: hij sprong bij mij in de zetel, maar mijn blikje cola stond daar. Dat stootte hij dus om, verschoot van de natte aan zijn poep, en sprong tegen mij op.  En met zn nagel recht in mijn lip.

Voor de rest zien vooral mijn kleren af, ook hier veel kleren met piepkleine gaatjes in.

Guest_Peggie_*
Guest_Peggie_*

#35 Geplaatst 27 oktober 2009 - 21:41

Ik hield er vanochtend enkel een beetje een misselijk gevoel aan over toen ik mijn poes de ingewanden van een dood vogeltje naar binnen zag werken. Op (mijn) nuchtere maag. Maar zondag ga ik naar het Kattenbos om een paar vervilte katten te trimmen (zonder narcose). Kans bestaat dat ik het er dan niet zonder kleerscheuren vanaf breng... :d

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 29 oktober 2009 - 15:50

Peggie zei:

Ik hield er vanochtend enkel een beetje een misselijk gevoel aan over toen ik mijn poes de ingewanden van een dood vogeltje naar binnen zag werken. Op (mijn) nuchtere maag. Maar zondag ga ik naar het Kattenbos om een paar vervilte katten te trimmen (zonder narcose). Kans bestaat dat ik het er dan niet zonder kleerscheuren vanaf breng... :d

laat ons weten hoe het ging ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#37 Geplaatst 29 oktober 2009 - 19:45

Ik heb spijtig genoeg begin januari gedurende 4dagen in het ziekenhuis gelegen na een kattenbeet... :censored: Ik was nl Inca aan het kammen en bleef ineens aan een klit hangen :catcurs en ja, ze vond het uiteraard niet zo geslaagd, hetgene ik best kan begrijpen, was uiteraard niet de bedoeling en ze beet me in mijn pols. Het deed wel pijn, begon op te zwellen en 's nachts voelde ik dat ik hoe langer hoe minder mijn arm nog kon bewegen...kleine paniek. Toen ik dan naar mijn arm keek, zag ik helemaal een rode lijn lopen aan de binnenkant van mijn arm tot voorbij mijn elleboog. Dringend naar de spoed gegaan, tegen die tijd verging ik van de pijn en ben helemaal niet kleinzerig en daar kreeg ik te horen dat ik vuur had en dat ik nog langer had gewacht het er niet zogoed zou uitgezien hebben. Na dus 4 dagen en 14 baxters met antibiotica mocht ik naar huis met de raad om na een kattenbeet altijd direct mogelijk met antibiotica te beginnen.....

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#38 Geplaatst 04 november 2009 - 12:56

Ik heb momenteel een gaatje in mijn bovenbeen...
Gisterenavond waren we tv aan t kijken en ik had Axxes op mijn schoot. Hij was echter zo diep in slaap dat hij te laat doorkreeg dat hij wat aan het wegzakken was. Ineens schrikt hij wakker en haakt met 1 nagel in mijn bovenbeen vast terwijl hij helemaal op de grond zakt. Gevolg: zijn 1e nagel zat helemaal in mijn been, er is een stukje vel weg en ik kan bij wijze van spreken "in" mijn been kijken door het gaatje. Ik denk dat de buren me hebben horen "kaïeten" van de pijn. AUWWWWWWWWW!!!! Heb het onmiddellijk ontsmet en het ziet er ok uit vandaag, maar amai! De tranen stonden in mijn ogen van de pijn gisterenavond. :trance:
Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 04 november 2009 - 14:11

Jaja, hier wel een litteken, op mijn borst :) Van een vroegere huiskat in mijn ouderlijk huis.Ik had deze vast tegen mijn borst, om te knuffelen.Alles prima...tot de hond van mijn vader besloot te blaffen waarna ze zich met haar achterpoten afzette ...het was behoorlijk diep,ik kon het vel 'uit elkaar trekken' :o Met als gevolg nog steeds een behoorlijk litteken ;-) Met mijn huidige poezen nog niets 'dramatisch' voorgehad.Behalve dat Kai niet houdt van medicatie tijd indien deze nodig is,maar met wat special moves weet ik zijn gevechtstechnieken meestal te ontkomen :LOL: Of tijdens het spelen gebeuren er sporadisch ook wel eens ongewenste ongelukjes...Vooral tijdens "de veertjes aan het stokje" moment,hier worden ze heel speels van :d Met andere spelletjes zijn ze rustiger en gebruiken ze bijna nooit hun nageltjes ...gelukkig O:)
Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#40 Geplaatst 08 november 2009 - 14:25

Hier wou Falcon eens via mijne vriend zijn broek naar zijn schoot kruipen (zoals hij altijd doet). Mijne vriend dacht: 'ik ga meneertje wat helpen want anders heb ik een broek vol met gaatjes.'
Gevolg: Falcon grijpt zijn klauwen in mijn vriend zijn arm en krast gewoon enorm diepe sneden in zijn arm (waar zijn aders ook zitten). Nu zijn daar dus drie enorme sneden in zijn arm en lijkt het alsof hij aan zelfverminking doet! :x
En het erge van al was nog dat mijn vriendje Falcon een tik op zijn hoofdje gaf omdat dit echt niet mocht, en Falcon maar blazen naar hem hé! :ha :ha Hebben ze een tijdje naar elkaar zitten blazen :ha Gelukkig zijn ze terug dikke vriendjes en zit Falcon terug altijd op zijn schoot :heart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 19 november 2009 - 18:28

Daarnet probeerde Toulouse omhoog te klimmen OP MIJ, recht omhoog, IN MIJN RUG met haar NAGELS en ik had enkel een t-shirt aan.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw :(

Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 19 november 2009 - 18:31

:ha :ha

Marii. zei:

Hier wou Falcon eens via mijne vriend zijn broek naar zijn schoot kruipen (zoals hij altijd doet). Mijne vriend dacht: 'ik ga meneertje wat helpen want anders heb ik een broek vol met gaatjes.'
Gevolg: Falcon grijpt zijn klauwen in mijn vriend zijn arm en krast gewoon enorm diepe sneden in zijn arm (waar zijn aders ook zitten). Nu zijn daar dus drie enorme sneden in zijn arm en lijkt het alsof hij aan zelfverminking doet! :x
En het erge van al was nog dat mijn vriendje Falcon een tik op zijn hoofdje gaf omdat dit echt niet mocht, en Falcon maar blazen naar hem hé! :ha :ha Hebben ze een tijdje naar elkaar zitten blazen :ha Gelukkig zijn ze terug dikke vriendjes en zit Falcon terug altijd op zijn schoot :heart:

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#43 Geplaatst 21 november 2009 - 14:56

een gigantisch lidteken op mijn bil (zo'n 8 cm) van een slapende poes die verschoot toen de telefoon ging

een ringworm infectie van een zwerverke

een antibiotika kuur van een ander zwerverke dat mij serieus beet toen ik haar ving voor de DA (ze kon niet meer eten en was verzwakt, maar daar was niks van te zien toen ik haar vastnam). Ze woont nu nog altijd bij mijn ouders, maar is nog steeds heel schuchter. dat zijn trouwens ook kleine lidtekens geworden op mijn duim

smal lidteken op mijn pols

maar ja, dat nemen we erbij hé.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 10 april 2010 - 21:01

Deze keer niet mijn kat maar 1 van de zwarte katjes die hier altijd op het dak zitten
Kwou er eentje pakken maar de kat wou niet... Dus krabbelde ze maar over mijn schouder terug naar het dak, lelijke scharten op mijn schouder zeg!

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 10 april 2010 - 22:36

anaïs heeft mij deze nacht aangevallen: kap in mijn lip :louche: